כתיבת תוכן שיווקי SEO לקידום אתרים בגוגל אורגני
כפי שאמר ביל גייטס בשנת 1995, התוכן הוא מלך (Content is King). כיום, כ 30 שנים אחרי, אין ספק שהתוכן הוא המלך שבאמצעותו אתם תמשכו טראפיק איכותי לאתר שלכם. בחנו מספר אתרים המאפשרים לבצע הזמנה אונליין בכמה צעדים פשוטים ולקבל תוכן מקצועי בכל שפה. עשרות אנשי תוכן מחכים לכם במרחק שני קליקים. מערכת ההזמנות היעילה ביותר שמצאנו הנה מבית דיגיפארם של עשהאל דרייר קידום אתרים. תכנים מקוריים המערבים את הקהל ומניעים לפעולה. כלומר, הרבה יותר מכירות בזכות תוכן משובח.
FIVERR
אתר פרילנסרים מכל רחבי העולם. התוכן בעברית מסופק באמצעות כותבי תוכן ישראלים הפזורים בכל רחבי העולם. העבודה נעשית בצורה מקצועית, מסופקת למייל בקובץ PDF או WORD ועושה את העבודה באופן מעולה. הפוסט הזה נכתב באמצעות ליאור, כותב תוכן ישראלי שמתגורר בחו"ל. לחצו על אחד מהקוביות מטה ונעביר אתכם לעמוד של כותב התוכן הספציפי. הירשמו ופתחו חשבון ותוכלו להזמין בשני קליקים את המאמר הבא שלכם שייככב בגוגל אורגני.
כתבנית
אתר כתבנית מהווה פלטפורמת הזמנה דיגיטלית לסוגי תוכן רבים; מאמרים לקידום האתר בעברית, תכנים אינפורמטיביים, תוכן שיווקי - גם בוידאו. כתיבת פוסטים לפייסבוק, משולבים עם תוכן מקצועי, גם באנגלית - מביאים לקפיצה אדירה בהמרות (מכירות) של האתר שלכם.
AnyWord
בוט AI מדהים המתמחה בכתיבת תכנים באנגלית. הליך הפקת התוכן הוא כל כך פשוט, הקלידו את מחרוזות (שאילתות) החיפוש עם הפניה (לא חייב) לאתרים ותקבלו מייד את התוכן. כשתקראו את התוכן שהתוכנה הזו מספקת אתם תבינו על מה אנו מדברים. כאילו נכתב על ידי אדם.
אם יש לכם אתר אינטרנט אתם בטח מודעים לכך שאתם חייבים שירותי כתיבת תוכן לאתרים עבור קידום האתר, הרי כולם מדברים על זה ועל כמה שזה חשוב. אבל האמת שלפעמים זה מאוד מבלבל - לפעמים מדברים אתכם על קידום אתרים אורגני, לפעמים קידום ממומן, לפעמים אומרים לכם SEO, אופטימיזציה של האתר ועוד כל מיני דברים שאתם לא מבינים. ומה אתם רוצים? אתם בסך הכול רוצה שגולשים (לקוחות) יגיעו אל האתר שלכם. אם תרצו ללמוד קידום אתרים, לא תוכלו ללמוד זאת במאמר זה. מדובר בתורה שלמה, אך מאמר זה יעשה לכם קצת סדר בראש לפני שאתם פונים אל מקדמי אתרים.
למה צריך קידום אתרים?
כאשר מקימים אתר אינטרנט רוצים תנועה של גולשים. אם רק היום הקמתם אתר חדש, לא משנה כמה נפלא הוא יהיה, הגולשים לא מכירים את האתר שלכם. אתר אשר הוקם זה עתה משול לחנות מפוארת אשר הוקמה באמצע המדבר. היא אמנם קיימת, הסחורה נמצאת אך הלקוחות לא רואים אותה. ולכן אתם לא תקבלו תנועה של גולשים. עיקר התנועה מגיעה מגוגל, הגולשים לא יראו את האתר שלכם בגוגל כי הוא נמצא היכנשהו בעמוד 15. יתכן שהם יחפשו שירותים מסוימים, אשר במקרה אלו הם השירותים שאתם מעניקים, אך גם כאשר יבצעו זאת הסבירות היא שאתרים ותיקים ומוכרים יופיעו בתוצאות החיפוש, ואילו האתר שלכם שרק עתה עלה לאוויר יהיה אי שם מאחור בתוצאות החיפוש, היכן שאף אחד לא מגיע. זו בדיוק הסיבה מדוע אתם צריכים שירותי תוכן - כתיבת מאמרים לקידום אתרים.
מה עושה מקדם אתרים?
מקדם אתרים נוקט בשיטות שונות על מנת להזרים תנועה אל האתר שלכם. עיקר ההתמקדות היא בהזרמת תנועה ממנועי החיפוש, אך יכולות להיות גם שיטות אחרות בהן נעזרים לצורך קידום אתרים. מקדם אתרים מתמקד בהבאת האתר שלכם אל המקום הראשון בגוגל אורגני, לא גוגל ממומן ששם נדרש תשלום עבור כל קליק. שיהיה ברור שהמקום הראשון בגוגל הוא היעד הנכסף, אך זה לא כזה פשוט להגיע לשם וגם זה לא כזה פשוט להישאר שם. לכן סביר להניח שבחוזה העבודה מול מקדם האתרים המטרות תהיינה קצת יותר צנועות (עוד רגע נדבר גם על זה). על מנת להגיע אל המקום הראשון יש צורך להעלות את הדירוג של האתר בעיני מנוע החיפוש.
תוכן שיווקי לקידום אתרים למקום הראשון
לגוגל יש אינספור שיטות על מנת לדרג את איכות האתר ובהתאם לאיכות האתר כך הוא מתועדף בתוצאות החיפוש. גוגל לא חשפה בפני הציבור את האלגוריתם של דירוג האתרים ותוצאות החיפוש - הוא נשמר בסוד. אך מי שעוסק בקידום אתרים לומד וחוקר את הנושא, וקורא גם את הצהרות המדיניות של גוגל, כך שהוא יודע מספיק טוב מה צריכה לעשות על מנת להעלות את דירוג האתר. בסופו של דבר צריך לזכור שגוגל רוצה להעניק תוצאות איכותיות עבור הגולשים אשר משתמשים במנוע החיפוש. בגדול ניתן לומר שתוצאת חיפוש איכותית היא תוצאה המשקפת את החיפוש שביצעתם ועונה עליו בצורה הטובה ביותר.
ולצורך העניין גוגל בוחנת גם את חווית הגלישה בכללותה ולא רק התוכן של האתר, לכן גם מאפיינים כמו מהירות האתר ובאגים באתר משפיעים על דירוג האתר. במובנים רבים מקדם אתרים מבצע אופטימיזציה של האתר. קידום אתרים נועד להתאים את האתר לצורת העבודה של מנוע החיפוש. מקדם אתרים גם מסתכל על ביצועי האתר והתנהגות הגולשים ובהתאם לכך מבצע שינויים על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר.
מהו קידום אורגני ומהו קידום ממומן
בוודאי שמתם לב שחלק מתוצאות החיפוש בגוגל הן בעצם מודעות. כלומר האתר מופיע במקומות הראשונים, מעל הדירוג האורגני - זאת כיוון שזה בתשלום. תוכלו לראות קידום ממומן בתוצאות החיפוש של גוגל, ברשתות חברתיות וגם בתור פרסומות המוטמעות באתרים שונים כמו YouTube, Facebook וכו'. זוהי המשמעות של קידום ממומן, כלומר קידום אתרים אשר נעשה באמצעות מודעות פרסומת. ודרך אגב, שלא תחשבו שזה כזה פשוט, גם כן יש צורך בידע מקצועי על מנת לבנות קמפיין נכון. קידום אורגני הוא כל שיטות הקידום שאינן עושות שימוש במודעות בתשלום. קידום אתרים אורגני מתרכז בהעלאת הדירוג של האתר בעיני מנוע החיפוש. שיטות שבהן משתמשים לצורך קידום אורגני אלו הן הגדרות שונות באתר, כתיבת מאמרים, בניית קישורים ועוד.
מה אני צריכה?
אז אם יש שני סוגי קידום (אורגני/ממומן) נשאלת השאלה איזה סוג של קידום אתרים דרוש עבור האתר שלכם. במקרים רבים משתמשים בתמהיל של שניהם. הסיבה לכך היא שקידום אורגני דורש זמן. הסיכויים שהאתר שלכם יקפוץ לראש תוצאות החיפוש במהירות הם קטנים במיוחד ולצורך כך צריך אתר בנישה ייחודית. אבל כאשר אתם רוצים לעשות קידום אתרים המתחרה על ביטויי חיפוש פופולריים מדובר בדרך ארוכה אשר נמשכת מספר חודשים. ואפשר לומר שהיא אף פעם לא נגמרת. תמיד יש צורך להמשיך להשקיע בקידום אתרים, אחרת מישהו חרוץ יותר ייקח את מקומכם.
אך כמובן שאתם מעוניינים בתוצאות כבר עכשיו, העסק שלכם לא יכול לחכות כמה חודשים עד אשר תצליחו לקדם אותו בצורה אורגנית. מסיבה זו נהוג להשתמש גם בקידום ממומן אשר יביא לכם תוצאות מידיות. מהרגע שהקמפיין עלה לאוויר אתם למעשה כבר מתחילים לקבל טראפיק ורואים תוצאות מיידיות. ישנם מקרים רבים שבהם דווקא קידום אתרים ממומן הוא האסטרטגיה העיקרית ואנו מוותרים על הקידום האורגני. זה דבר שכיח מאוד באתרים זמניים שאין טעם להשקיע באסטרטגיה ארוכת טווח. אם למשל מפלגה חדשה מתמודדת בבחירות עוד 3 חודשים, אין לה את הזמן להשקיע חצי שנה בקידום האתר. כמו כן ביום שאחרי הבחירות היא לא תזדקק לו יותר, לכן עדיף לבצע השקעה גדולה בקידום ממומן ולוותר על הקידום האורגני.
כיצד מקדם אתרים מבטיח את איכות התנועה?
איכות התנועה היא עוד עניין חשוב בקידום אתרים. אין טעם בסתם תנועה אשר תוזרם אל האתר בכל מיני צורות מתחכמות כאשר האתר לא באמת מעניין אותה. אם לדוגמה האתר שלכם מציע שירות מסוים בתחומי ישראל, אין לכם צורך במיליוני גולשים. אתם יכולים להסתפק בכמה אלפי גולשים בתנאי שהם מנתח השוק הרלוונטי. לכן קידום אתרים עושה שימוש בפלטפורמות שונות, או ביטויים אותם הוא מקדם במנוע החיפוש על מנת ללכוד את תשומת ליבו של הקהל הרלוונטי. כמות גדולה של גולשים באתר יכולה לשפר את הדירוג שלו, אך מצד שני כאשר אלו הגולשים הלא נכונים הם נוטשים אותו במהירות והדבר משפיע לשלילה על דירוג האתר. כך שבקידום אתרים אין מקום לטעויות ובאמת צריך לדעת מה עושים.
ולסיום כמה מילים על חוזה לקידום אתרים
עבודה עם מקדם אתרים נעשית באמצעות חוזה אשר מגדיר היטב מה הם התנאים והשירות אשר סוכם בין הצדדים. כמובן שאתם רוצים את המקום הראשון בגוגל אבל אף אחד לא יכול להתחייב לכם על כך. בכל זאת יש צורך בתוצאות ברות מדידה והפרקטיקה המקובלת היא בדרך כלל לעבוד עם מקבץ מילים לקידום, כאשר מקדם האתרים מבטיח את השלישייה הראשונה עבור חלק מביטויי החיפוש.