יש לזה הרבה מאוד שמות, לפעמים אנו אומרים אופטימיזציה למנועי חיפוש, לפעמים SEO שזה בעצם ראשי תיבות של המושג באנגלית SEARCH ENGINE OPTIMIZATION, ולפעמים אנו אומרים קידום אתרים אורגני. אז בואו נדבר קצת על הנושא הזה, למה הוא חשוב, מי מבצע אותו ומידע כללי על הנושא.
עובדות מעניינות על מנועי חיפוש
בואו נתחיל מארבע עובדות מעניינות אשר יכולות להמחיש לנו מדוע חשוב להשקיע באופטימיזציה למנועי חיפוש, ולמה דווקא גוגל:
- 90.1% מהחיפושים מתבצעים במנוע החיפוש של גוגל. במקום השני יוטיוב, גם הוא נגזרת של גוגל.
- 93% אחוז מהחוויות המקוונות מתחילות בחיפוש בגוגל.
- 81% מהאנשים מעידים כי הם מבצעים חיפוש מקוון בטרם הם מקבלים החלטות צרכניות גדולות.
- בין 70%-80% מהאנשים מעלמים מתוצאות הקידום הממומן בגוגל וקופצים ישר לתוצאות הטבעיות.
אופטימיזציה למנועי חיפוש היא דבר חשוב מאוד מכיוון שכל אתר אינטרנט תלוי במידה רבה במנועי החיפוש אשר מפנים אליו גולשים. כאשר אנו אומרים מנועי חיפוש אנו מתכוונים בעיקר למנוע החיפוש של גוגל. הוא אמנם אינו היחידי אך הוא הדומיננטי ביותר ולכן כל הפרקטיקה של אופטימיזציה למנועי חיפוש מתמקדת במנוע חיפוש זה, לפחות בשוק הישראלי.
מנועי החיפוש הם הגורם אשר מזרים תנועה לאתרים בהתאם לשאילתות החיפוש של הגולשים. ללא מנועי החיפוש האתר שלנו יעמוד שומם, מה שבעצם הופך אותנו לבני ערובה של מנועי החיפוש. ועד אשר אף אחד לא ימצא שיטה אחרת, עלינו לציית לחוקים של מנועי החיפוש ולעבוד לפי הסטנדרטים שלהם.
מחפשים חברת קידום אתרים בגוגל אורגני שמביאה תוצאות בכל יום? התקשרו אלינו עוד היום
כאשר אנו אומרים אופטימיזציה למנועי חיפוש אנו מתכוונים לכל הפרקטיקות והתהליכים שבהם ננקוט על מנת שמנוע החיפוש יראה אותנו, יתייחס אלינו ברצינות וישים אותנו במקום טוב בתוצאות החיפוש. מיד גם נדבר על מה זה מקום טוב במנוע החיפוש ולמה זה חשוב.
בשביל להופיע במקום טוב בתוצאות החיפוש אנו צריכם גם להיות רלוונטיים לשאילת החיפוש וגם לעמוד בסטנדרטים של איכות, הרי גוגל לא רוצה להציג אתרי זבל לגולשיו. למשל אם רוצים לקדם משרד עורכי דין,
המטרה היא שנופיע בתוצאות החיפוש של מי שמחפש נושאים הרלוונטיים לעבודת משרדינו, ולא משלוחי פיצה או חבילות נופש לדובאי. וחשוב גם שיהיה לנו אתר איכותי בסטנדרטים גבוהים, אחרת גוגל לא ירצה לשלוח אלינו את גולשיו.
מהו מקום טוב בתוצאות חיפוש?
אופטימיזציה למנועי חיפוש נועדה על מנת לסייע לנו למצוא מקום טוב בתוצאות החיפוש. אך מהו בעצם מקום טוב בתוצאות החיפוש - הדבר שכל בעל אתר שואף אליו הוא המקום הראשון בגוגל. זה לא פשוט והעניין מאוד מורכב, אך זוהי השאיפה האולטימטיבית. אך בואו נבין מדוע זהו המקום הטוב ביותר
ולמה הוא מסחרר את הראש לכל מי שעוסק באופטימיזציה למנועי חיפוש. על פי הסטטיסטיקות אשר מספקת לנו גוגל אנו רואים שכ 28% מהגולשים מקליקים אך ורק על תוצאות החיפוש הראשונה בגוגל, המקום השני זוכה לכ 15% והמקום השלישי ל 11%.
המספרים עשויים להשתנות מעט מסקר לסקר, אך זוהי המגמה הכללית. 75% מהגולשים בכלל אינם מתייחסים לתוצאות אשר מעבר לעמוד הראשון. כל הנתונים הללו גורמים לנו להבין שכדאי להיות במקום הראשון. ככל שנהיה במקום יותר גבוה כך יהיה יותר טוב, בתנאי שזה במסגרת העמוד הראשון. ואם איננו בעמוד הראשון, אז אנו בבחינת לא קיימים. וזוהי הסיבה מדוע ישנה תעשייה גדולה של אופטימיזציה למנועי חיפוש.
חשוב להבין שישנה תחרות מתמדת על המקומות הללו. תהליך הדירוג של גוגל הוא אינו תהליך חד פעמי. האתרים משתנים וגוגל תמיד מבצעת הערכות ודירוג אתרים, ובהתאם לכך המיקום של האתר יכול לעלות ויכול לרדת לאורך זמן. אך האמת שללא השקעה באופטימיזציה למנועי חיפוש, לאורך זמן האתר שלכם צפוי אך ורק לרדת. מדובר בזירה תחרותית מאוד,
המתחרים שלכם עושים את כל המאמצים להגיע אל המקומות הראשונים, ואם אתם לא עומדים בקצב הם פשוט ידחקו אתכם ביחד.
SEO - הזחלן של גוגל
עד עכשיו דיברנו על אופטימיזציה למנועי חיפוש מתוך נקודת המבט של מי ששואף לקדם את האתר, אך בואו ננסה להבין מהי נקודת המבט של גוגל על הנושא. כך גם נוכל להבין מה אנו צריכים לעשות, או לא לעשות על מנת לקדם את האתר. המטרה של מנוע החיפוש היא לספק שירות טוב לגולשים. מנוע החיפוש רוצה שהגולשים ימשיכו להשתמש בו ולכן הוא שואף להעניק להם שירות טוב.
כאשר גולש מחפש משהו בעזרת שאילתת חיפוש, בגוגל עושים את כל המאמצים לספק לו את התשובה המתאימה לשאילתת החיפוש. יתכן שהגולש רצה לדעת מהי הטמפרטורה באבו דאבי כרגע, או שחיפש מידע על לימודי וטרינריה בפולין. גוגל עושה את הכול על מנת לתת לו תוצאה אשר עונה בצורה המדויקת ביותר על הצרכים של הגולש.
לצורך כל גוגל גם בוחנת פרטים נוספים שאינם קשורים באופן ישיר למילת החיפוש. ובסופו של דבר הגולש מקבל רשימה ארוכה של תוצאות ובראש הרשימה התוצאות הרלוונטיות ביותר. מלבד מילת החיפוש המנוע גם רוצה להבטיח שזה באמת יהיה אתר רציני המספק חווית גלישה חיובית,
ולכן אתר מלא באגים לא ימצא את מקומו בראש תוצאות החיפוש. ועכשיו אנו יכולים לקבל הבנה טובה יותר של המושג אופטימיזציה למנועי חיפוש. אנו רוצים להסתכל על האתר מנקודת המבט של גוגל, להבין מהם השיקולים של גוגל ולבצע תהליך אופטימיזציה אשר יתאים את האתר לסטנדרטים שלהם.
כל זה על מנת שנגיע למקום טוב ורלוונטי בתוצאות החיפוש. זוהי המשמעות האמתית של אופטימיזציה למנועי חיפוש.
מי מבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש
כל אתר צריך קידום, אך מי שמבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש הם אנשי מקצוע המתמחים בתחום זה. מדובר בתחום מורכב מאוד, גם בגלל שהוא דינמי ודורש תמיד מחקר ולמידה. אך גם בגלל שהוא דורש שימוש בפרקטיקות שונות. יש צורך להבין בבניית אתרים, שרתים, קידוד, כיווץ תמונות ומבחר נושאים טכניים, כמו גם הבנה של שיטות העבודה של מנועי החיפוש,
ידע שיווקי ועוד. זהו תחום מקצועי לחלוטין ומי שרוצה לעשות זאת נכון צריך לפנות לאנשי המקצוע. יש הרבה חומר שתוכלו למצוא באינטרנט, אך זהו אינו תחליף לעבודה מקצועית ויסודית. מי שאינו מבין בזה עלול להיכשל ואף לגרום לאתר שלכם נזק.