"אנחנו מגיעים לארץ והבנות ביקשו שוב אטרקציה מעניינת", כך פתח דב סבו את השיחה אתי. אז, בדיוק כמו שתכננתי בפסח 2022 טיול רפטינג מדהים בנהר הירדן לקבוצה של 12 אנשים, הרמתי את הכפפה והחלטתי להשקיע בחיפוש אטרקציה דומה שתעסיק את כולנו לכמה שעות כדי לבלות יחד.
דניאל, דב וליאל באחד מסופי השבוע החמים באמסטרדם (אוגוסט 2022)
בהתחלה חשבתי על עוד טיול נחלים ואז נזכרתי שאין לי רכב (ברוך השם) ולך תגיע לאיזה נהר באמצע שומקום. אז הצעה זו נפלה מן הפרק, לצערי. הימים חלפו, דב התקשר לשאול אם תוכנן משהו ל 11.10, כפי שתכננו בפרטי פרוטרוט ואני אמרתי לו שנאדה, גורנישט, טרם מצאתי משהו מעניין, עם ערך מוסף של למידה מינימלי אשר נוכל, אולי, להנחיל לקבוצת הצעירים שהגיעה אתנו.
ואז, ברפרוף מסויים (הקבוע) בפיד הפייסבוק קפצה לי מודעה שמשכה מיד את עיני האחת (זוכרים, אני עדיין ציקלופ). המודעה היתה מעניינת, עם תנועה וצבעים מהממים על רקעי נופים עוצרי נשימה של העיר העתיקה. אחרי התעמקות עמוקה בנושא, בערך 7 שניות, הקלקתי על המודעה והועפתי, אחר כבוד, אל אתר האינטרנט המרהיב של חברת גו קאר ירושלים GOCAR.
סרטון השיווק של GoCar Israel (גו קאר ישראל) שנחשף בפניי במודעת פייסבוק
כצפוי, האתר הרבה יותר מושך מן המודעה. ככה זה היום בשוק הפרסום באינטרנט, הכל סובב סביב תנועה לאתר שלכם. הצצתי, בדקתי, ומיד חזרתי לגוגל והקלדתי GOCAR. הגעתי לאתר שמציע סיורים דומים בערים מרכזיות בעולם. מיד חיפשתי את ירושלים ולא מצאתי. מוזר סיננתי לעצמי.
זה לא עצר ממני לחזור לאתר של גו קאר ישראל ולבצע את ההזמנה. כזה אני, במידה ואני רואה משהו שמוצא חן בעיני והמחיר סביר בעיני אני מיד רוכש. ואכן, הוספתי 11 כרטיסים ומיד ניגשתי לקופה. ביצעתי הזמנה בפחות מדקה. אכן, היעילות של מערכות התשלומים הוירטואליות כיום באינטרנט פשוט לא תיאמן.
אני איש שיווק דיגיטלי, מקדם אתרים בגוגל אורגני ומביא לקוחות ללקוחות שלי. כל כך מבסוט הייתי מדרך הפעולה של מערכת GOCAR שמיד התלהבתי ורציתי לפרסם את החבר'ה האלה ולהביא להם עוד ועוד עבודה.
הפרסום עובד, מהר
ביום ההזמנה, יום שישי ה 30 לספטמבר, בשעה 11.45 בבוקר קיבלתי הודעת טקסט על אישור ההזמנה מאת GOCARISRAEL בזו הלשון:
הזמנה:5414, תאריך סיור:11/10/2022 @ 18:00, משתתפים:11. מפת גוגל: tinyurl.com/3xxuc3k4. אם ישנם נהגים מתחת לגיל 24 או נהגים עם רישיון פחות משנתיים נא לעדכן בהודעה בווטס אפ-054-3454569 ובמייל. נא להגיע 30 דקות לפניי הסיור לצורך תדריך הסיור יוצא בזמן ללא החזר כספי למאחרים.
מכל הטקסט מעלה משך את עיני, האחת, זוכרים? המשפט האחרון: "הסיור יוצא בזמן ללא החזר כספים למאחרים". ואני, כזה שמעניק שירות לקוחות וצורך שירותים מכל מיני עסקים בארץ כבר חושב לעצמי, אם הם יאחרו, האם הם יציעו החזר כספי?
בצהרי יום שני ה 10.10.2022, יום לפני הסיור, קיבלתי טלפון מנבו, הבחור שעונה לוואטסאפ שמפורסם באתר האינטרנט של GOCAR. "היי רמי, מה נשמע, זה נבו מ GOCAR ירושלים, רציתי להזיז אתכם לשעה שמונה בערב, האם זה אפשרי?". וודאי אמרתי לו, אנחנו נגיע בשמונה בערב. ואכן, בשעה שש בערב קיבלתי הודעת טקסט נוספת מ GOCAR שלא נשכח כי הסיור נדחה לשעה שמונה בערב.
תזכורת לסיור ב GO CAR - 11/10/2022 @ 20:00 www.gocarisrael.com/order-reminder
מוזר חשבתי, ברגע שהזמנתי את הסיור קיבלתי הודעת טקסט שאומרת כי צריך להגיע למקום חצי שעה לפני הזמן בכדי לקבל הדרכה על הרכבים. לא ייחסתי לזה חשיבות והמשכתי הלאה.
ביום הסיור, ה 11.10.2022 בשעה 13.45 קיבלתי שוב הודעת טקסט מ GOCAR בזו הלשון;
שלום, יש להגיע בזמן ואין צורך להקדים בחצי שעה. תודה GOCARISRAEL
פה כבר התחלתי לדאוג. הראש העסוק שלי מתחיל לייצר אלף ואחד אפשרויות לסאגה המתמשכת הזו ואני, כאחד שלמד להיות אופטימי חוזר ואומר לעצמי, רמי, זה רק בראש שלך, הכל יהיה בסדר.
עולים ירושליימה
שעה חמש וחצי בערב, נסענו כולנו לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. נכנסנו פנימה המתנו מעט ועלינו לקרון. שם פגשנו את הדור הצעיר היפה של ישראל. לא, לא אלה עם הבלורית אלא קבוצת בנות צעירות, בנות, להערכתי בין 10 ל 14, יושבות בקרון הרכבת ופשוט מנבלות את הפה אחת על השניה. סתם, עוד יום שכזה בדרך לירושלים.
הגענו אל תחנת הרכבת יצחק שדה תוך 35 דקות מרגע שיצאנו מתל אביב, תחנת יצחק שדה ממש חצובה בתוך ההר וברגע שהגענו שינסנו מתניים והתחלנו במסע מעלה. זה אורך כ 12 דקות בהליכה רגילה,
אבא, אנחנו רעבים, אוח הילדים שלי רעבים כל הזמן. זה ממש בור ללא תחתית הקיבה שלהם. עלינו על החשמלית ונחתנו בכניסה לשוק מחניודה בירושלים. ירדן ואביב הזמינו, בקטנה, פיתה עם קבב. כדי שיהיה מה לרפד את הבטן לפני הסיור הארוך, בן השעה וחצי שעומד לפנינו.
סיימו לאכול החבר'ה ועצרנו מונית שתיקח אותנו אל החניון ששם נמצאים הרכבים, ברחוב דוד רמז 4, נקודת המפגש לפני היציאה לסיור שחברת GOCAR ISRAEL שלחה אלי במסמך לאחר ההזמנה.
הגענו אל נקודת המפגש, שם חיכו לנו כבר במשך כחצי שעה החברים. מיד כשהגעתי התחלתי להרגיש שמשהו לא בסדר. בשיחות עם החבר'ה הבנתי שהרכבים עדיין לא טעונים ואנו צריכים להמתין עד שיהיו מוכנים. אוקיי, אמרתי, קורה. בינתיים קשקשנו עם העובדים של המקום שאחר כך התברר לנו כי נבו הוא הבן של הבעלים. נבו הגיע אלי ושאל אם שילמתי ועבור כמה משתתפים. וודאי ששילמתי עניתי לו, עבור 11 משתתפים. "אתה בטוח?" ענה לי, אני רואה פה חיוב על שמונה נוסעים. "בטוח" עניתי, בבקשה בדוק את עצמך שוב.
לאחר כחצי שעה המתנה ביקשו מאתנו להגיע לראות הדרכה על הרכב. ואכן, הגענו כולנו כיצד יש לנהוג ברכב החשמלי הקטן והמגניב הזה. לאחר הסבר קצר ביקש מאתנו נבו לצעוד עוד כמה מטרים בשביל לנהוג על הרכב וכדי להרגיש אותו. עשינו גם זאת.
אמאאא אני סלב
בשעה 21.01, בערך כשלוש שעות לאחר שעת ההזמנה המקורית – יצאנו לדרך. שישה רכבים צהובים מוארים באמצע העיר מושכים הרבה מאד תשומת לב. קיבלנו לא מעט מבטים, צילומים ושאלות מאנשים שמאד מאד התלהבו מהאטרקציה הזאת, ובצדק. איך אומרים הילדים היום, נודר.
טכנולוגיית המדריך הוירטואלי סמוכה על מכשיר GPS המחובר אל מערכת שמע ניידת (רמקול בלותות'). ה GPS אמור לזהות את המיקום של המשתתף ולפי זה להשמיע לו את התכנים הרלוונטיים, בכמה שפות. הציוד שעמו נסעתי, בשני הרכבים שהחלפתי במהלך הנסיעה, לא היה מסונכרן וסיפק מידע רלוונטי אך לא לאתר שבו ביקרנו, סליחה, שלידו חלפנו עם הרכבים.
העצירה הראשונה (והיחידה) היתה בשכונת ימין משה. לאחר כ 54 דקות מרגע היציאה, חזרנו אל נקודת ההתחלה. כשהגעתי אל נבו ושאלתי אותו לפשר העניין היות ואני הזמנתי סיור של 90 דקות בעיר העתיקה ועוד מקומות.
תמללתי את השיחה המוקלטת והרי היא לפניכם.
אביב: אבא.
רמי: מה?
אביב: אתה יודע שעבדו עליך, כן? זה לא היה שעה וחצי. זה לא עבר את ה 50 דקות.
רמי: טוב, תנו לי שניה לדבר אתו.
אביב: 21.50 עכשיו.
רמי: אחי, אני לא קיבלתי את מה ששילמתי עליו. זה לא מה שהזמנתי.
נבו: אני אגיד לך מה, בנוגע לסיור העיר העתיקה, היה דיבור שאולי זה ישתנה במהלך היום אבל זה, זה עניין שלהם, זה לא תלוי בי, זה תלוי אם הם מוכנים. אה ... מבחינת מה ראינו. עכשיו, הכי ארוך זה כל ...
רמי: אני הזמנתי דבר אחד ולא קיבלתי אותו. אתה פרסמת דבר אחד באתר, זה לא מה שקיבלנו. ואם, לכל הפחות היית מתקשר ואומר לי שהכל סגור, הייתי מבטל. או, אני הזמנתי סיור ל 18.00, הזמנת אותי ל 20.00 אחרי זה דחית ל 20.30 יצאנו מפה בתשע. אפילו לא עשר עכשיו.
נבו: יצאנו לפני תשע.
רמי: לא יצאנו לפני תשע, יצאנו אחרי תשע.
נבו: תשמע, אני אגיד לך מה, התנועה, אתה יודע,
העולם הוירטואלי והעולם המעשי
רמי: אחי, אני אומר לך עוד פעם, עזוב אותי מה קורה אחר כך. אני לא קיבלתי את מה ששילמתי עליו. איך אנחנו מסתדרים על זה כי אני לא הולך לשלם מחיר מלא על הסיור הזה. ממש לא. תחשוב, תחשוב על מה שאמרתי לך, תרים לי טלפון כי אני הולך להכחיש עסקה ולשלם לך לפחות חצי פחות. זה לא לעניין, יש פה תיירים מחו"ל, זה ממש לא לעניין. הזמנתי סיור עם כמה עצירות, עם ללכת לכותל. היית אומר לי שהכותל סגור, תוריד את זה מהאתר שלך אחי.
נבו: מה זה להוריד מהאתר? אתה יודע, זה משתנה,
רמי: מה זה משתנה? אבל אם זה משתנה היום בבוקר,
נבו: זה עד ...
רמי: אבל אתה מוכר משהו שאתה לא נותן ללקוחות שלך.
נבו: אני לא יכול, אני לא תלוי להתראות בטחוניות כפרה. זה לא החלטה שלי,
רמי: אתה בבוקר ידעת שהכותל סגור?
נבו: אני באתי בסיור של עשר אני בא, סיור של 12.00 באתי אמרו לי תשמע, מג"ב לא נכנסים. אמרו לי תשמע זה אחר הצהריים ישתנה.
רמי: 12.00 בצהריים אמרו לך שמג"ב לא נכנסים.
נבו: כן. לא נכנסים.
רמי: אז לא יכולת ליידע אותי? אני הזמנתי לשש, למה דחית אותי משש לשמונה?
נבו: למה דחיתי אותך משש לשמונה? כי לא רציתי שתהיה בסיור ענק. לא רציתי שתהיו 12 אנשים שאתם בסיור פרטי יחד עוד שמונה אנשים אחרים,
רמי: תשמע, אחי, אני לא מתכוון לשלם על זה אלפיים שקל. אין מצב. זה לא הולך לקרות. לפחות חצי אני מבקש ממך שתוריד לי.
נבו: תשמע,
כשלון תמורה
רמי: זה לא מה שקיבלתי, זה לא מה שסיכמנו, זה לא מה שהתחייבת אליו. זה לא. אנחנו התחלנו ב, הזמנת אותי לשמונה ועשרים, התחלנו אחרי תשע. אחי, זה לא, לא רציני מה שהולך פה, אמיתי אני אומר לך. ותיקח את זה כייעול כי זה לא צורה להדריך אנשים. אני יכול להביא לך לקוחות מכל העולם אבל לא ככה, לא ככה. אני, אני רוצה, הבנתי שזה רק חודשיים וחצי אתם בהרצה והכל בסדר אבל אתה חייב לקחת את זה ברצינות אחי, זה לא משחק. אתה יכול לעשות פה מיליונים, וזה גם יכול ליפול מאד מאד מהר.
נבו: תשמע, העיר העתיקה זה היום הראשון שאנחנו נכנסים לשם. אבל,
רמי: אבל זה ריג'קטים, זה דברים שאתה חייב לדעת בתור משווק.
נבו: זהו. שאני לא יודע.
רמי: אבל לא, אתה חייב לדעת.
נבו: תחשוב שפעם ראשונה אחי מ 80 ימים שאנחנו עובדים, 90 ימים, יום ראשון, אתה יודע, זה לא תלוי בי,
רמי: אחי, יש נהלי עבודה. לא ייתכן שיש לך פה קבוצה של 11 אנשים שמחכים למדריכים ואין רכבים טעונים והמדריך כן הגיע ולא הגיע ויש נהגים ואין נהגים. זה דברים שהם באחריות ניהול העסק שלך. אני לקוח,
נבו: ברור.
רמי: אני חבר, אתה יודע, אני מדבר אתך אני לא ישראלי מצוי שעכשיו יתחיל לריב אתך.
נבו: כן, ברור.
רמי: אבל אתה צריך לקחת את הדברים האלה בחשבון אחי. הרכבים האלה שבורים לגמרי.
נבו: לא, איזה שבורים, הרכבים נוסעים סבבה. עזוב אותך.
רמי: נוסעים סבבה אחי אבל ההרגשה, אתה משדר משהו אחד ונותן משהו אחר.
נבו: עזוב, הרכבים נוסעים סבבה.
רמי: עזוב, אני לא הייתי מדבר על הרכבים אם היינו עושים את כל הסיור וכל מה שהתחייבת אליו.
"זה לא משנה"
נבו: עשית סיור יותר ארוך ברמה של,
רמי: עשיתי סיור של 52 דקות. דיברנו על 90.
נבו: זה לא משנה אבל.
רמי: זה משנה מאד.
נבו: זה לא משנה, אני אגיד לך משהו.
רמי: זה לא מה שקיבלתי.
נבו: תחשוב שבמשכנות שאננים החבר'ה שלך רצו לעשות עצירה קצרה, בדרך כלל אני עושה עצירה של עוד רבע שעה. אנשים בדרך כלל נמצאים שם מצטלמים,
רמי: מה אני קניתי ממך?
נבו: אתה קנית ממני סיור של שעה,
רמי: של?
נבו: כשעה וחצי.
רמי: לא כ, של שעה וחצי.
נבו: בסדר. סיור של שעה וחצי אבל אתה יודע, זה תלוי פקקים.
רמי: לא, מה זה ידוע? תקשיב, אני צריך לעצור בכותל, אני צריך, אתם מדברים שם על איזה חמש שש מקומות שעוצרים, עצרנו במקום אחד.
נבו: אנחנו נוסעים בדרך כלל לעיר העתיקה, אני עושה עצירה במגדל דוד. אני גם בכותל לא עוצר אף פעם, זה דרך אגב.
רמי: אחי, תחזור אלי בבקשה, אני רוצה לראות את זה, אני לא משלם מחיר מלא על הסיפור הזה.
כשהתחלנו אט אט ללכת לכיוון היציאה מהחניון שמעתי רחשים מאחוריי על, איך ניחשתם נכון? כן. אוכל. כמובן שחלפו שעתיים אז הקרניבורים שלי שוב רעבים. חזרנו שוב למחניודה, הצטופפנו בחשמלית כמו סרדינים ללא שמן, והגענו אל חלאתי. תענוג לחיך ארוז בחלה מענגת.
סיכום
שירות לקוחות הוא ערך עליון עבור כל עסק במיוחד היום כשהכל דיגיטלי ונגיש כל כך. ללקוחות אשר צורכים את השירות או המוצר שלכם. בני אדם (לקוחות) הם ההשקעה הטובה ביותר עבור שגשוג עתידי של כל עסק. לקוחות מרוצים ימליצו לחברים שלהם והחברים שלהם לחברים שלהם וכו'. זה קורה אותו דבר גם כשהפוכים הדברים. לקוחות אשר יש להם טעם רע בפה לא ימליצו, בלשון המעטה, על השירות או המוצר שלך.
בתקופה שבה כל פעם שאנו פוקחים עיניים אנו רואים מולנו עשרות ערוצי שיווק הגיע הזמן לומר די להציג לנו דבר אחד ובפועל להעניק לנו, אחרי ששילמנו, דבר אחר לחלוטין מאשר הזמנו.
אני מאתמול מדבר עם נבו בטלפון, ביקשתי כמה וכמה פעמים שיחזור אלי בכדי שנוכל ליישר את ההדורים ובעיקר שאקבל החזר כספי ראוי היות והוצג לי מצג שווא והוציאו ממני כסף עבור שירות שלא קיבלתי. לאחר שיחה נוספת עם נבו בה התחייב כי יחזיר 66% מהעסקה, יזכה את כרטיס האשראי וישלח חשבונית זיכוי אלי למייל.
עדכון מיום 13.10.22
נבו, בעל האטרקציה הזו בירושלים, התקשר ואמר כי אקבל זיכוי לכרטיס על שני תשלומים מתוך שלושה.
עדכון מיום 19.10.22
התקבל זיכוי על סך 66% מהעסקה.
<--- הומניקיישן | חג האהבה טו באב ---> |