רפטינג נהר הירדן

כשחברים הגיעו מאמסטרדם לרגל פסח 2022, לאחר שנתיים וחצי של קורונה, הייתי חייב לעשות יום כיף לכולנו. יום טיול שהתחיל בפקקי ענק והמשיך עם המון כיף, חברים, אוויר, טבע והמון המון אהבה. אה, ואיך שכחתי, מסעדת בשרית אכול כפי יכולתך בסיום הטיול.

Rafting   |   18.04.2022

תחילת מרץ 2022. דב סבו, מתווך ישראלי שגר בהולנד ומוכר דירות באמסטרדם מסר כי יגיע ארצה עם המשפחה ובת הזוג לפסח. אחרי שנתיים וחצי שלא יכלו להגיע בגלל מגיפת הקורונה. חיפשתי, ומצאתי טיול רפטינג בנהר הירדן המשלב מים, טבע, שטח וארוחת צהריים מלאה. הזמנתי יום כיף ל 13 משתתפים. החבילה כוללת נהיגת בשטח עם הרכבים המצויינים של קוואסאקי, שעה וחצי ראפטינג ולסיום ארוחת צהריים. מיד שריינתי מקום ליום 17.04.2022 לשעה 12.15.

כמו כל יציאה מהבית הטיול מתחיל ברכב. ואכן, כראוי ליום הראשון של חול המועד זה בהחלט היה טיול. יצאנו בשעה 09.30 (ככה waze טען) והגענו באחת וחצי. כבר ב 11.00 התקשרנו לרז המדריך הנחמד שמיד אמר אל דאגה, סעו בזהירות, הכלים ממתינים לכם כאן. 

רפטינג נהר הירדן טלפון להזמנות לקבוצות מעל עשרה משתתפים 0723730212

ארבע שעות. ארבע שעות לקחה נסיעה לנהר הירדן מתל אביב. נסיעה שללא פקקים תהיה מקסימום שעתיים. עם עודף. הגענו ב 13.30 וניגשנו להסדיר תשלום. קיבלנו הדרכה קצרה, הצגנו רשיונות וכמובן חתמנו על טופס התחייבות לרכבים. במידה ויקרה נזק לרכב זאת באחריותכם.

שעות פתיחה: ימי חול בלבד מהשעה 09.30 ועד 16.00

מס' משתתפים: מעשרה ועד 80 בכל קבוצה

עלינו לרכבי השטח של קוואסאקי. כלים עוצמתיים עם כושר עבירות מצויין פלוס פלוס. נסיעה קצרה ואנו בשדה עצום מימדים שלא רואים את סופו. לחיצה נוספת על דוושת הגז והרכב משמיע צווחות אימים, הגלגלים מסתובבים במרץ ונדמה כאילו האדמה נכנעה לגלגליו. בגב כל רכב כתוב כי המהירות מוגבלת ל 50 קמ"ש אך כשנוסעים כך בשטח זה מרגיש 100.

לפני העליה לרכבי השטח וודאו כי יש לכל משתתף משקפי מגן 

עצרנו לארטיקים ותמונות, המון תמונות. שיהיה. בנקודה זו בה עצרנו היו לא מעט נופשים שהקימו אוהל ליד חתיכה קטנה של מים. מזג האוויר המושלם יחד עם מוסיקה שבקעה מהרמקולים בסביבה הפכה זאת למושלם. כל שנותר הוא לנשום את האוויר הצח של הצפון.

50 תמונות לאחר מכן אנו שוב על הכלים בדרך חזור למחנה. סיימנו את טיול השטח עם אבק על הבגדים, קצת חול בפה והרבה שמחה בלב. או, איך שאבא שלי נהג לומר - בלבלבית.

יום כיף לקבוצות בנהר הירדן – תחנה שניה

בין הרגעים שגרמו ליום הזה להיות כ"כ נעים היתה העובדה שאין מדריך שנושף בעורף בכדי לעמוד בלוז. בכל זאת, קבוצה של 13 אנשים, לוקח זמן להתארגן והם נתנו לנו את כל הזמן שבעולם. לקח בערך 30 דק עד שהחלפנו בגדים ושטפנו פנים והופ לאוטובוס. אנו כבר בדרך לשייט, נסיעה קצרה בת שבע דקות לנקודת ההתחלה במעלה נהר הירדן.

במתחם נמצאים תאי אחסון (לוקרים) קטנים המספיקים לחפצים אישיים כמו ארנק, טלפונים, מפתחות וכו' בכדי שלא יירטבו במהלך הרפטינג. אל תשכחו טלפון נייד אחד לפחות כדי לצלם תמונות

תפסנו את המושבים האחרונים באוטובוס ומיד פצחנו בשירת הנהג שלנו חברמן. בכל זאת, 30 שנה, וקצת יותר, חלפו מאז הטיול השנתי האחרון בו השתתפנו. קיבלנו הדרכה של עשי ואל תעשי, חולקנו לשתי סירות וקדימה למים. מסתבר שאנו, כולנו, כל השבעה שהיינו בסירה, חסרי חוש כיוון מינימלי. לכן, במשך כמעט כל השיט היינו עסוקים בלהימלט מדפנות הנהר שם נמצאים ענפים וסלעים. אחוות ההימלטות מפני דפנות הנהר איגדה את כולנו במאמצים עילאיים למציאת פתרון. כמובן שכלום לא עזר ;)

לאחר מאמצים רבים החלטנו פשוט להניח את המשוטים בצד וליהנות מהבריזה אשר עטפה אותנו מכל עבר. לעירוניים שכמונו השלווה שנכנסת לנפש במהלך כמה שעות בטבע פשוט לא תיאמן. כבר מרגישים את השאנטי יחד עם ציוץ הציפורים. השייט אורך כשעה וחצי ואורכו 4.5 קילומטרים עד לנקודת הסיום. לקחנו לעצמנו עוד כחצי שעה בכדי להתארגן וגם כדי שהבנות תחלפנה בגדים, שוב, בפעם השלישית. מודה, גם אני ביניהן. ושמנו פעמינו אל עבר מסעדת איסקנדר – מסעדת בשרים אמיתית, בלי הסחות דעת, בדיוק כמו שהישראלים אוהבים.

מסעדת איסקנדר – תחנה שלישית וטעימה במיוחד

אוכל, ישראלי, כזה עם נתחי בשר משובחים, סלטים כיד המלך ופיתות מרובעות כיאה לפסח (המסעדה כשרה). הבנתי בדיעבד שהזמנתי את המנה הגדולה ביותר. כלומר, במחיר לסועד הצטרפנו לחגיגת בשרים ללא הגבלה.

13 אנשים בשולחן אבירים ארוך עמוס בכל טוב. שתיה קרה (מים, תפוזים, לימונדה), אורז, מיני תפוחי אדמה לוהטים, עשרה סוגי סלטים ובשר שזרם לצלחות של החברים ללא הפסקה. 

מיד כשראשון החברים נכנס למסעדה אמרה לו המלצרית כי ההזמנה שלנו על האש. התיישבנו כולנו לשולחן עמוס בסלטים, שתיה ומצות לניגוב. ארוחת הצהריים/ערב המוגשת במסעדה הכשרה למהדרין, הגשה למרכז שולחן ומילוי אוטומטי (אכול כפי יכולתך).

התפריט כולל לחם טורקי עם שומשום וקצח (לוואש), סלטים אשר יכולים להשתנות בהתאם לעונות השנה; חומוס גרגירים בשמן זית, סלט עגבניות שרי עם בצלים ופסטו, סלט בטטה אפויה עם פלפלים צבעוניים, סלט ירוק עם שקדים וחמוציות, חצילים מטוגנים בשום ופטרוזיליה, סלט שומר, ירקות טריים, סלט כרוב וגזר במיונז, סלט סלק סלרי ושום, פלפלים חריפים על הגריל וטחינה גלילית מעלפת. ליד הבשר מוגשת מג'דרה או אורז מבושם, רבעי תפוחי אדמה עם עשבי תיבול בשמן זית ורוזמרין, כנפי עוף ברוטב צ'ילי פיקנטי מתוק. והמנה העיקרית תעיף לכם ת'פוני – מיקס בשרים מבעבע על מחבת לוהטת עם ירקות אנטיפסטי קלויים, נתחי פרגית רכים בגריל, קבב תוצרת בית ונקניקיות צ'וריסוס חריפות אש.

שתיה קרה מוגשת בקראף ליטר מים, לימונדה, תפוזים. בסוף הארוחה מוגשת לשולחן גלידה בטעם וניל תאנים או סורבה תוצרת הבית, תלוי באיזה יום תגיעו.

ניתן להירשם עד 80 משתתפים לאותו טיול.

מחפשים צימר בצפון למשפחות גדולות? קראו את הפוסט שלנו על צימר בירכא למשפחות עד 26 אורחים.