צימר בירכא למשפחות גדולות עד 26 אורחים

ראש השנה 2022 הגיע עלינו לטובה וכמו רוב המשפחות בישראל חיפשנו מקום לנפוש בו. מקום שיוכל להכיל בנוח שבע משפחות, 26 אנשים מתוכם 10 ילדים. עם בקשות לבריכה כדי שיהיה לילדים מה לעשות וגם ג'קוזי וסאונה יבשה למבוגרים, מטבח חיצוני ופינת ברביקיו שלא מביישת מסעדות גורמה. ואכן, רינת הראתה לנו את וילה פרדייס בוטיק בירכא שכבר מצפייה בתמונות הרגשנו בבית.


שבעה חדרי שינה, אחד בקומה תחתונה לשלושה, 3 חדרים בקומה השניה לזוג פלוס שניים, חדר לזוג ותינוק ועוד חדר גדול עם שתי מיטות זוגיות ושתי מיטות יחיד בקומה השלישית.
חמש מקלחות וחמש שירותים.
בוילה שולחן סנוקר, שולחן הוקי אוויר, שולחן פוקר בקומה התחתונה, פינג פונג, בימבות, אופניים וכו' לקטנטנים.
הכניסה בשעה 15.00 והעזיבה בשעה 11.00. יש אפשרות לעזיבה מאוחרת בתוספת סמלית.

לפרטים והזמנות התקשרו אל רודינה

צימר בירכא בראש השנה ה'תשפ"ג, יום ראשון בבוקר, 25 לספטמבר 2022. בבוקרו של יום זה התקבצנו כל השבט המורחב ליציאה משותפת בשבעה רכבים אל עבר הכפר הדרוזי ירכא בצפון הארץ. 

ירכא, נכון לרגע כתיבת פוסט זה מונה כ 17,600 תושבים. ירכא הנה כפר דרוזי אשר הוקם במאה ה 11, בתקופה זו הופרדה הדת הדרוזית מן האיסלם והפכה לדת עצמאית. חלק מהתושבים הגרים בירכא הנם צאצאים ישירים של מפיצי הדת הדרוזית מהמאה ה 11. ירכא, על שמו של חושי הארכי, היועץ של המלך דוד אשר קבור בירכא וקדוש מאד לדרוזים ואף, תוכלו למצוא במקום, מעת לעת, מבקרים יהודים.

עד שנות השישים של המאה העשרים ואחת התפרנסו תושבי המקום בעיקר מחקלאות מטעי זיתים וגידולי פלחה (חקלאות בעל). בשנת 1957 חוק גיוס החובה אשר עד אז היה ליהודים בלבד הוחל גם על הדרוזים הצעירים שהגיעו לגיל 18. מאותו הרגע ועד היום הדרוזים קשורים קשר הדוק עם בטחון ישראל וכיום הצעירים מתגייסים לצבא, כוחות הבטחון, המשטרה, שירות בתי הסוהר ועוד.

ירכא מוכרת גם בזכות אזורי התעשייה ומרכזי הקניות שבה, ביג וגם קניון מיי בייבי.

ירכא אטרקציות

בטיול האחרון שלנו ארגנתי יום כיף לקבוצה של 15 אנשים בנהר הירדן. זה היה בפסח 2022 והנסיעה לצפון ארכה 4 שעות במקום שעתיים. להפתעתי, בבוקר יום ראשון 25.09.22 בשעה 09.30, השעה בה יצאנו מתל אביב לכיוון צפון התנועה זרמה בהנאה. לאחר פחות משעתיים נסיעה הגענו לתחנה הראשונה - קניון מיי בייבי בירכא.

קניון גדול ורחב ממדים עם חניה למאות כלי רכב הכולל בתוכו משחקייה לכל הגילאים. הילדים רצו לשחק ואנחנו עלינו לקומה השניה לקפה ופיצה של פיצה האט. במתחם תוכלו למצוא גם את BBB וגלידה של My ice cream.

גולת הכותרת היתה כשאביב וקובי הגיעו אלינו בהתלהבות, "אתה בא לעוף אתנו בכדור", על מה אתם מדברים? שאלתי. כן, אבא, כדור שעף לגובה של 120 מטרים בכח של כמה G שאפילו פחדתי לבדוק בגוגל.

השתגעת? אני זקן, אמרתי לו. המקסימום שאני מאפשר לעצמי לעלות הוא מתקן הברבורים בלונה פארק. מודה, מתקנים כאלה מורידים לי את הלב לתחתונים, חוץ מזה שאני מאד אוהב את הרעיון שהראש שלי מחובר לשאר הגוף.

בני הדודים שלי אשר להם ילדים קטנים נשארו בקניון והעבירו שם את הזמן עד לשעה 15.00 המיוחלת בה הצוות יסיים להכין את הוילה ואנו נוכל להגיע. ואילו אני, שכבר שכחתי מה זה ילדים קטנים, הופקדתי על הבאת כל האוכל לצימר בירכא ובכדי שלא יתקלקל – להכניס את הכל למקררים. זוכרים, 26 אנשים? בערך 50 קילו של אוכל היה שם, ולא, אני ממש לא מגזים.

כאחד שנולד בשנות השבעים אני די מסתדר בלי Waze. "תכתבו בוויז וילה פרדייס בוטיק" ותגיעו עד לבית. ואכן, כך בהחלט עשיתי. לאחר עליות וירידות אין ספור, באמפרים כפולים ונסיעה של שבע דקות אורכת 25. בסופו של הטיול הקצר הגעתי למקום וראיתי מבחוץ וילה גדולת ממדים.

צימר בירכא עם בריכה, ג'קוזי וסאונה יבשה מהסרטים

הגעתי הביתה. כזה אני, מרגיש בבית בכל מקום. אחרי הכל, הבית הוא היכן שאני נמצא ; ) לאחר כ 20 דקות של פריקת אוכל, אוכל ועוד קצת אוכל שכולל בשר משובח מכל טוב, פירות, ירקות, פיצוחים, סלטים, מתוקים, קפה, תה, אוכל מבושל לחג, מזון לצאת החג ו, נו, אתם מבינים לאן אני הולך. איך אמא שלי אומרת, שחס וחלילה לא יחסר. בקיצור, אני מעריך 50 קילו בסך הכל. אכן, משוגע לגמרי.

כשמגיעים לבד למתחם ענקי, כ 450 מטרים בנויים שמחכים להכיל 26 אנשים מתחילים להתמכר לשקט. ואכן, כשנכנסתי הביתה, אחרי שהכנסתי את כל האוכל למטבח החיצוני העצום עם המקפיא רחב הידיים התחלתי לסקור את המקום שבו אשהה, יחד עם 25 מבני משפחתי הנוספים ב 48 השעות הקרובות.

המטבח החיצוני שוכן על מרפסת (טרסה) מהממת שממנה רואים את הכפר ירכא. בטרסה זו תוכלו למצוא מיני ג'ימבורי לילדים שכולל מתקן מתנפח, אופניים, כלי תחבורה לקטנטנים ועוד משחקים רבים כדי שלקטנים לא יהיה על מה לריב. אל דאגה, הם תמיד ימצאו משהו. המקום שבו שהינו הכי הרבה היא פינת הישיבה בחוץ. עם שולחן ארוך מהמם מברזל יצוק עם עיטורים.

בסמוך לה נמצאת פינת ישיבה נוספת עם ספה רחבת ידיים שמתאימה, בקל, לעשרה אנשים. שם תוכלו לבחור להתפנק בין שני ערסלים התלויים באוויר ומשרים אווירה של תוואנס. גולת הכותרת במרפסת, בצד השמאלי של הוילה, היא פינת הברביקיו+מנגל+על האש. ניתן להכין שם כמויות עצומות של אוכל בזמן מאד קצר תודות למנגלים הרבים אשר פזורים במקום יחד עם משטחי הכנה נוחים.

בריכה מחוממת, ג'קוזי וסאונה יבשה במתחם אחד

כהורים לילדים אחד מבקשות החובה שלנו שתהיה אטרקציית מים במקום בו אנחנו מתכוונים לנפוש. ואכן, בוילה פרדייס בוטיק ישנו מתחם מקורה שבו תוכלו למצוא בריכה לכל ה 26 אנשים לצד ג'קוזי לשמונה אנשים מבוגרים וסאונה יבשה שבה אף אחד מאתנו לא השתמש, בחום של ספטמבר 2022.

הבריכה, שבמבט הראשון תגידו לעצמכם היא נורא קטנה ובתמונות היא נראית גדולה יותר הצליחה להפתיע. עם תכנון אדריכלי מדהים לניצול מקסימלי של השטח, הקטן יחסית – אתם לא תרגישו את הילדים.

הג'קוזי
הג'קוזי מאד הפתיע אותי. אני חסיד קטן של פעילויות מים ובכל זאת, אתם חייבים לעצמכם לשכב בפינה הימנית, לפרוס את הרגליים, לעצום עיניים וליהנות ממטחי המים מהגב ועד לכפות הרגליים. פשוט מסאז' מפתיע בירכא.

סאונה יבשה
סאונה יבשה הנה תא אטום העשוי מקורות עץ ובמרכזו, או בצדו, תנור המייצר חום בטמפרטורות משתנות (בין 80 ל 110 מעלות) בהתאם לווסת המותקן עליו. נכנסים פנימה ומתיישבים, זהירות זה רותח, השתמשו במגבת ותנו לעצמכם להזיע בכמויות מטורפות. בלוטות הזיעה שלכם תתחלנה לעבוד שעות נוספות וכתוצאה מכך אתם תזיעו וכך הגוף יתקרר ועל הדרך יפלוט רעלים.

אתה רוצה שגם אני אתן בלבן?
שולחן הסנוקר המוצב בגאווה במרפסת הימנית של הצימר בירכא שאב אותנו למשך כל החג. טורנירים ומשפטים מחגיגה בסנוקר רצו כמו העראק שתמיד היתה בכוס של שבי. אני חושב שהפעם האחרונה שהחזקתי מקל סנוקר ביד היתה לפני כ 15 שנים. להפתעתי ניצחתי את כולם, אפילו את החזק בחבורה, משה. איני רואה בעין אחת והבדיחה שרצה על חשבון משה היא תראה, אפילו ציקלופ ניצח אותך.

נקודות לתיקון: השולחן לא ישר במאה אחוז, חסר גירים למקלות וכמו כן המקלות לא הכי ישרים. 

וילה בצפון למשפחות 

בוילת פרדייס בוטיק שבעה חדרי שינה אשר יכולים להכיל בסך הכל 26 אורחים. ישנן גם מיטות תינוק ומיטות ילדים לכל הגילאים.

קומת הכניסה
בוילה שני סלונים מרוהטים בטוב טעם של בעלת הבית ובאחד מהם שוכנת טלוויזיה 75 אינץ' וויטרינה יפהפיה הצופה על עבר שולחן הסנוקר ככה שתוכלו ליהנות מכל הטוב הזה. חלונות הבית נשלטים על ידי מתג והופכים את חווית פתיחת החלונות בבוקר לנעימים יותר. כל זה לא עזר לירדן שהתעורר רק בצהריים.

סלון ראשון

סלון שני עם טלוויזיה

בקומת הכניסה ישנו חדר לשלושה עם מקלחת ושירותים. דבר המקל מאד על בני המשפחה הוותיקים.

המטבח
לדודה ואמא שלי, אשר אמונות על ניהול המבצע הלוגיסטי הזה שנקרא חופשת ראש השנה היה חשוב מאד, קודם כל ולפני הכל – המטבח. ואכן, המטבח בוילה הוא גדול, מחבק ורחב ידיים. עם אי מהמם במרכזו וכסאות בר גבוהים. מקרר שתי דלתות גדול ומקפיא תחתון, בנוסף למקפיא במטבח החיצוני, מאפשר לארח בתוכו כמויות עצומות של מזון.

ארונות המטבח עמוסים בכלי מטבח, כוסות, סכום, מחבתות וכל מה שתצטרכו בכדי שתוכלו להכין לכל השבט ארוחת בוקר, צהריים וערב. בצמוד למטבח ישנם שלוש שולחנות עם מספיק כסאות לכולנו. שם סעדנו לשובע את כל שבע הארוחות. כן. שבע.

קומה שניה
חמישה חדרי שינה גדולים. שלושה ללא מקלחת ושירותים פרטית ושניים עם. כולל שולחן הוקי אוויר עצום ושתי מקלחות משותפות.

חדר לזוג פלוס שניים

מקלחת ושירותים צמודים לחדר נוסף

חדר נוסף לזוג פלוס ילד

קומה שלישית
הקומה השלישית הנה יחידה אחת בגודל 70 מטרים. ביחידה שתי מיטות זוגיות ושתיים יחיד.

לסיכום

אם אתם משפחה גדולה המונה עד 26 אנשים ואתם מחפשים בנירות צימר בירכא או אפילו וילה בירכא למשפחות - הרשו לנו להמליץ על וילה פרדייס בוטיק בירכא. מקום נקי עם בעלי בית מכניסי אורחים אשר נענים לכל בקשה במהירות.

במידה והוילה תפוסה תוכלו לבחור בין וילות אחרות דרך בוקינג. 
אתר רינגלס הנו שותף שיווק של חברת Booking העולמית. במידה ותבצעו רכישה דרך הקישור מטה בוקינג תחלוק חלק קטן מהעמלה שלה אתנו. חשוב לציין שדרך פעולה זו (אפיליאציה) אינה מייקרת את המוצר שתרכשו.

Booking.com

 

<---- קילימנג'רו