זכאות לדרכון פורטוגלי

זכאות לדרכון פורטוגלי תדעו בשיחה טלפונית. מהרו להתקשר. בעקבות החמרת החוקים לקבלת דרכון פורטוגלי של ממשלת פורטוגל החל משנת 2022 יחלו החמרות

דרכון אירופאי יתרונות   |   דרכון פורטוגלי לפי שם, זכאות לדרכון פורטוגלי   |   02.06.2021

זכאות לדרכון פורטוגלי: לפני שניכנס לעובי הקורה ונבדוק איך למעשה אפשר לקבל זכאות לדרכון פורטוגלי, נסביר קודם כל מי יכול לקבל דרכון פורטוגלי ולמה בעצם שישראלים יהיו בכלל בעלי זכאות לדרכון פורטוגלי. 

אז כדי להבין חשוב להזכיר כמה פרטים היסטוריים אשר בעקבותיהם נולדו החוק הספרדי והחוק הפורטוגלי. בשנת 1492 חתם מלך ספרד על גירוש היהודים מארצו. באותו הזמן התגוררו בפורטוגל הסמוכה כ30,000 יהודים. רבים מיהודי ספרד ברחו אל פורטוגל השכנה וכך בין לילה גדלה האוכלוסייה היהודית בפורטוגל בעוד עשרות אלפי יהודים. על פי ההערכות שונות היוו היהודים באותה התקופה כעשרה אחוזים מכלל האוכלוסייה בפורטוגל. מדובר בכ70,000 יהודים.

בשנת 1496, כארבע שנים לאחר גירוש ספרד, התחתן מנואל הראשון שהיה מלך פורטוגל עם הבת של מלך ומלכת ספרד. מלכי ספרד הפעילו על מלך פורטוגל לחצים קשים שיגרש את היהודים מממלכתו. מנואל הראשון היה זקוק ליועצים היהודיים שלו ועל כן התקשה לעמוד בהוראה הזו. יחד עם זאת, הוא התנה את הישארותם של חלק מהיהודים בארצו בתנאי שימירו את דתם לנצרות. היו אכן כאלה שעשו כך והיו רבים מאוד שעשו זאת רק למראית עין. אלו הם אנוסי ספרד ופורטוגל הידועים.

בשנת 1506 בעקבות פרעות שנעשו ביהודים ברחו רבים מהם לקהילות בארצות השכנות. היו רבים שברחו למדינות באזור צפון אפריקה והיו שברחו למדינות בצפון אירופה. היו גם רבים שברחו למדינות הבלקן ולדרום מזרח אירופה. אחרי שיעור ההיסטוריה הקצר ברור יותר למה בעצם נולד החוק הפורטוגלי ולמה יש הרבה מאוד יהודים שהם בעלי זכאות לדרכון פורטוגלי וגם לאזרחות אירופאית.

איך בודקים זכאות לדרכון פורטוגלי

על פי רשימה של מדינות מוצא ושמות משפחה עולה שיש היום בעולם כ3.5 מיליון ישראלים שיש להם את הפוטנציאל ליהנות מזכאות לדרכון פורטוגלי. כך שאם שם המשפחה שלכם מופיע ברשימה שאותה פרסמו ממשלות ספרד ופורטוגל, הרי שאתם תוכלו ליהנות מזכאות לדרכון פורטוגלי. כך גם אם אתם שייכים למשפחות שהם יוצאי המדינות הבאות – תוניסיה, מרוקו, אלג'יריה, מדינות צפון אפריקה, מצרים, לוב, יוון, בולגריה או טורקיה, הרי שברוב המקרים אתם תהיו גם כן זכאים לקבל זכאות לדרכון פורטוגלי.

איך מתחילים את ההליך?

על מנת שתוכלו להתחיל את ההליך של קבלת זכאות לדרכון פורטוגלי, עליכם לעמוד בחמש דרישות סף בסיסיות.

  1. עליכם להציג תעודת לידה.
  2. עליכם להיות יהודים.
  3. עליכם להציג תעודת יושר מהמשטרה על מנת להוכיח שאין לכם כל עבר פלילי.
  4. עליכם להיות מעל גיל 18. לאחר שכבר יש לכם אזרחות אתם יכולים להוציא בהליך נפרד זכאות לדרכון פורטוגלי גם לילדים שלכם הקטינים.
  5. המסמך הכי מכריע בכל התהליך – אתם צריכים לקבל אישור זכאות מטעם קהילה היהודית בפורטוגל.
    אם קבלתם את האישור הרשמי שהוא בעצם מוכיח את הזיקה שיש לכם ליהדות פורטוגל -
    הרי שהדרך לקבלת זכאות לדרכון פורטוגלי תהיה סלולה בפניכם.

כך זה מתבצע בפועל

ההליך עד לקבלת זכאות לדרכון פורטוגלי הוא הליך לא מורכב ובהשוואה למדינות אחרות מדובר בתהליך די פשוט. אך למרות שזה לא מסובך, לגמרי לא מומלץ לנסות לעמוד לבד מול הרשויות השונות במדינות זרות וגם לא מול הרשויות בישראל בלי להיעזר באיש מקצוע. אנשים שמנסים להתמודד בעצמם עם האתגר הזה מוצאים את עצמם תוך זמן קצר, מותשים, מבולבלים וגם מפסידים הרבה כסף בעקבות ביטול ימי עבודה. בדיוק לשם כך אנחנו כאן. אנחנו מתמחים בדיוק בנישה הזו של הוצאת דרכונים פורטוגליים עבור אזרחים ישראליים הזכאים לכך.

תנו למומחים לעשות בשבילכם את העבודה

על מנת שתוכלו ליהנות מהליך יעיל וגם מהיר ככל האפשר, מומלץ שתפנו אל אנשי המקצוע על מנת שתוכלו לקבל זכאות לדרכון פורטוגלי בלי יותר מידי עיכובים. כאשר התהליך נעשה בליווי אנשי מקצוע מומחים, לא מתפספסים פרטים חשובים שאדם מן השורה לא תמיד יידע עליהם וכך הלקוח ייהנה מהליך מהיר יחסית שיוביל לתוצאות טובות.

מהם השלבים שבקשת זכאות לדרכון פורטוגלי אמורה לעבור?

  1. ממשלת פורטוגל מקבלת את הבקשה.
  2. הבקשה עוברת בחינה ראשונה.
  3. משטרת פורטוגל בודקת את תעודת היושר ומוודאת כי אכן אין למבקש כל עבר פלילי.
  4. נבדקים כל המסמכים הנלווים לבקשת האזרחות.
  5. נבדקים כל התנאים הנדרשים לצורך קבלת האזרחות.
  6. מתקבלת ההחלטה הסופית בדבר קבלת האזרחות הפורטוגלית.
  7. הנפקת תעודת האזרחות הפורטוגלית.

למה זה טוב?

למה בעצם כדאי להשקיע בכיוון הזה של קבלת זכאות לדרכון פורטוגלי במידה ואכן התנאים מתאימים לכך? ישנה רשימה של זכויות אשר מהן יכולים ליהנות אזרחים הנחשבים שתושבי האיחוד האירופי.

  1. מגורים ומחייה
    בעלי אזרחות פורטוגלית הם למעשי בעלי דרכון אירופאי ובעקבות כך יכולים ליהנות ממגורים כמו גם לימודים ותעסוקה בכל מדינות האיחוד האירופאי.
    כך שאם אתם רוצים להתגורר באירופה באחת ממדינות האיחוד, ללמוד או לעבוד שם, תוכלו לעשות את זה בעזרת הדרכון הפורטוגלי.
  2. עבודה במדינה זרה 
    האזרחות והדרכון האירופאיים מקנים אפשרות לעבוד במדינות זרות תוך קבלת זכויות של אזרח מקומי.
  3. תנועה חופשית למדינות רבות ברחבי העולם
    אזרחות פורטוגלית מעניקה באופן אוטומטי ויזת תייר למדינות רבות גם כאלה שהן אסורות לכניסת ישראלים.
    עבור אנשים שאוהבים לראות עולם מדובר ביתרון משמעותי מאוד.
  4. רכישת ניסיון תעסוקתי בינלאומי
    עבודה בחו"ל מעשירה את קורות החיים ויוצרת פתח לזינוק בקריירה.
  5. השקעות בנדל"ן
    מצב הנדל"ן בארץ כיום הוא לא בכי טוב. ההשקעה בנדל"ן בחו"ל הפכה זה מכבר למבוקשת ופופולארית ביותר.
    עבור אזרחים שמשקיעים בארצם התנאים הם הרבה יתר נוחים וטובים.
  6. אזרחות שעוברת בירושה
    האזרחות הפורטוגלית היא כמו פוליסה שנשארת לכל המשפחה לדורי דורות.
    הילדים שייוולדו כבר ייהנו באופן אוטומטי מאזרחות אירופאית וכך הם ייהנו תמיד מכל ההטבות הקיימות לאזרחים במדינות האיחוד.

אז הבנתם שהוצאת אזרחות פורטוגלית עשויה לעשות לכם רק טוב. אם זה מבחינה כלכלית ואם זה מבחינת הזכויות שתוכלו ליהנות מהם בתחומים רבים אחרים. אם אתם שייכים לקהילות יוצאי פורטוגל תהיה זו החלטה חכמה לממש את הזכות שלכם ליהנות מאזרחות פורטוגלית על כך מה שנכלל בכך. זה כולל גם את הילדים כמובן שייהנו מאפשרויות רבות בהתפתחו האישית שלהם הודות לאזרחות הפורטוגלית.