קידום בגוגל אורגני - האם זה עובד?
מה אתם עושים כאשר אתם מחפשים איזה שירות או רוצים לקבל מידע באיזה נושא? אתם עושים את מה שכולם עושים - מבצעים חיפוש בגוגל.
גוגל הוא מקור התנועה העיקרי לרוב אתרי האינטרנט והמוביל בין כל אתרי החיפוש. קידום בגוגל הוא הדרך להשיג תנועה עבור האתר שלכם.
זוהי לא הדרך היחידה, אך בהתחשב בכך שבכל דקה מתבצעים כ 4 מיליון חיפושים בגוגל, בוודאי תרצו להשקיע באפיק זה.
כולם מבינים שיש להשקיע בקידום בגוגל, וכאן גם מתחילה הבעיה. בדיוק כפי שהאתר שלכם רוצה להגיע אל המקומות הראשונים בגוגל,
כך גם אתרים אחרים מעוניינים בזה והתחרות היא גבוהה.
לכן, על מנת להצליח בביצוע קידום בגוגל שמביא תוצאות, חשוב שתעבדו עם אנשי מקצוע אשר יודעים כיצד לעשות זאת נכון.
קידום בגוגל יכול להתבצע באמצעות קידום אורגני וקידום ממומן, או כמו ברוב המקרים באמצעות שילוב של שתי האסטרטגיות.
הקידום הממומן נועד להביא לכם תוצאות מהירות ומידיות.
הרעיון הכל כך גאוני מאחורי גוגל הוא שגוגל מאפשרת לבעלי העסקים לבצע פרסום חינם אין כסף.
התשלום מבוצע רק אם הגולש לחץ על המודעה שלכם.
שיטת ההופעה של גוגל היא שיטת הבידינג - ככל שתציעו יותר עבור מלת חיפוש כך תופיעו גבוה יותר בתוצאות.
קידום אורגני בגוגל נועד לשפר את דירוג האתר על מנת להביא אותו באופן טבעי לראש תוצאות החיפוש.
לכל אתר יש את הפתרון המתאים עבורו מבחינת השימוש בקידום אורגני או קידום ממומן,
אך מה שבטוח הוא שאתם חייבים לעשות קידום בגוגל - אחרת לא תקבלו תנועה של לקוחות אל האתר שלכם.
בין אם מתבצע קידום ממומן או קידום אורגני, קידום בגוגל תמיד מבוסס על מילות מפתח.
מילות מפתח הן בעצם ביטויי החיפוש שהגולשים כותבים בשורת החיפוש על מנת למצוא את המידע הדרוש להם.
כאשר גולש מחפש ביטוי מסוים בגוגל המטרה של גוגל לספק לו תוצאה איכותית המתאימה לתוצאות החיפוש שהוא עשה.
קידום בגוגל נועד להגדיל את הסיכויים שהאתר שלכם יוצג בפניו, זאת בהנחה שהוא מתאים לביטויי החיפוש.
קידום בגוגל
כאשר אנו מבצעים קידום ממומן בגוגל אנו בעצם מתמקדים במילות מפתח מסוימות, על מנת שגולשים אשר מחפשים את אותן מילות מפתח יחשפו למודעה שלכם.
לצורך קידום בגוגל יש לבצע מחקר מילות מפתח ולהעריך מהן מילות המפתח הרלוונטיות שבהן רוצים להתמקד.
כמובן שעבור כל מילת מפתח ישנה רמה אחרת של תחרות (הרי אתם לא האתר היחידי שעושה קידום בגוגל) ובהתאם לכך משתנה התמחור של המודעה.
למעשה שיטת התמחור של גוגל היא די מורכבת; אתם משלמים רק כאשר הגולש מקליק על הקישור ולכן לגוגל ישנו מנגנון מתוחכם הקובע איזו מודעה תופיע
(על מנת להגדיל את הסיכוי הגולש יקליק על המודעה וגוגל יוכלו לחייב אתכם).
גם כאשר אנו מבצעים קידום בגוגל בצורה אורגנית ישנה חשיבות מכרעת למחקר מילות המפתח.
יש להטמיע באתר את מילות המפתח המתאימות, למשל באמצעות תכנים,
על מנת לגרום להציג את האתר שלכם בתוצאות החיפוש של מילות המפתח שבהם אתם מעוניינים.
כאשר הגולש מבצע את החיפוש, מצד אחד גוגל לוקחת בחשבון את מילת החיפוש ומחפשת אחר אתרים רלוונטיים לביטוי החיפוש.
אך לצורך הצגת התוצאות גוגל יכולה לקחת גם מאפיינים אחרים, כמו למשל מיקומו הגאוגרפי -
למשל תקבלו תוצאות שונות אם תחפשו חנות נעליים ממחשב בניו יורק,
נהריה או ירושלים. דבר נוסף הוא הדירוג של האתר בעיני מנוע החיפוש; אתר אטי ומלא באגים ועם תוכן שלא עודכן שנתיים יקבל דירוג פחות טוב מאתר מהיר שיש בו תוכן עדכני.
המטרה של גוגל היא תמיד שיפור החוויה עבור הגולש.
קידום בגוגל לוקח בחשבון את כל הדברים הללו ומשתמש בטכניקות שונות על מנת לשפר את דירוג האתר ועל מנת לחדד את הרלוונטיות שלו עבור מילות חיפוש מסוימות.
האם קידום בגוגל הוא הדרך היחידה להשיג תנועה לאתר? קידום בגוגל הוא אינו הדרך היחידה להשיג תנועה לאתר,
אך ללא שום ספק זהו אחד הערוצים החשובים ביותר.
ישנן דרכים שונות להשיג תנועה עבור האתר שלכם, לפעמים גם הן מתבצעות דרך גוגל - כמו למשל מודעות ADSENSE המופיעות באתרים שונים.
כמו כן ניתן לבצע קידום גם ברשתות חברתיות, תוכן ממומן ועוד דרכים יצירתיות.
ברוב המקרים מי שעוסק בקידום בגוגל מעניק לכם חבילת שירות שלמה ופתרון בהתאמה אישית.
כלומר ישנו ניתוח של הצרכים שלכם וסוג הקהל שאליו אתם פונים, ובהתאם לכך בונים עבורכם את הקמפיין אשר עשוי לכלול קידום בגוגל לצד פלטפורמות אחרות.
קידום בגוגל - מי צריך את זה?
כל אתר אשר חשוב לו לקבל מספר רב של גולשים נזקק לבצע קידום בגוגל.
אם אתם אתר מסחרי אשר רואה באינטרנט דרך לבצע מיתוג, להגיע לשווקים חדשים ולבצע מכירות, אז בוודא שאתם צריכים לבצע קידום בגוגל.
בסופו של דבר כולם עושים קידום בגוגל, בין אם מדובר בחברות גדולות ומוכרות כמו בנקים, חברות ביטוח או סלולר,
ובין אם מקובל בעסקים קטנים ואפילו פרילנסרים המציעים שירותים אונליין.
למי לפנות לצורך קידום בגוגל
אם קראתם את המאמר בוודאי התחלתם להבין שקידום בגוגל זו לא איזו חלטורה אלא עניין מקצועי לחלוטין.
יש לדעת איך לעשות ומה לעשות ולכן לא כל אחד מתאים לצורך עבודה זו.
חשוב לבחור במי שיש לו את הידע והניסיון הדרוש מכיוון שקידום בגוגל דורש ידע בנושאים מגוונים.
למשל יש צורך להכיר פרטים טכניים הקשורים לבניית האתר והגדרות האתר; יש להכיר את הדרישות של מנועי החיפוש;
יש להיות עם האצבע על הדופק בכל הנוגע להתפתחויות טכנולוגיות ומגמות חדשות; יש להבין את התנהגויות הגולשים והרגלי הגלישה ועוד.
אפילו יש יתרון למקדמי אתרים אשר יש להם קשרים באתרים נחשבים ויכולים לסייע לכם בבניית קישורים איכותיים.
כאשר אתם מחפשים שירות של קידום בגוגל, חפשו אחר מישהו מנוסה ומומלץ.
מישהו (או חברה לקידום בגוגל) אשר יכול להראות לכם את תיק העבודות שלו וסיפורי ההצלחה שלו. כמו כן העבודה מולו אינה מתבצעת במסגרת הבנות בעל פה,
אלא במסגרת חוזה ברור אשר מפרט את עבודתו, צורת המדידה של הצלחתו (למשל הגעה למקום ראשון עבור X ביטויי קידום) ועבור מה אתם משלמים.
כדאי גם לבחור במי שיש לו ניסיון בנישה שבה אתם עוסקים. למשל אם מדובר בחנות אונליין, תרצו לעבוד עם מי שיש לו ניסיון בנישה הזו.
עבודת קידום טובה תסייע לכם להגיע למקום טוב בתוצאות החיפוש ותקדם את העסק שלכם.