קידום אתרים בגוגל
קידום אתרים בגוגל; נמאס לכם לראות את האתר שלכם עומד שומם בלי תנועה של גולשים? כנראה שאתם צריכים קידום אתרים בגוגל. ישנן חברות ומקדמי אתרים אשר מתעסקים בזה והם יודעים בדיוק מה לעשות על מנת להזרים תנועה אל האתר שלכם. זהו תחום מקצוע ודינמי וככל הנראה אין תחליף לעבודה עם אנשי מקצוע. אך עבור מי שרוצה לדעת דבר אחד או שניים על קידום אתרים בגוגל, להלן כמה טיפים ודברים שצריך לדעת.
קידום אורגני וקידום ממומן
לפני הכל חשוב שתדעו שקידום אתרים בגוגל יכול לכלול אלמנטים של קידום ממומן, כלומר קידום באמצעות מודעות פרסומת, וקידום אורגני. הקידום האורגני מתייחס בעיקר לשיפור דירוג האתר בעיני מנועי החיפוש. קידום אורגני הוא פעולה אשר לקוחת זמן, לעומת קידום ממומן אשר מביא לתוצאות מהירות. לכל אתר, בהתאם לאופי פעילותו, יש צורך בפתרון אחר; כאשר במקרים רבים משלבים את שתי הטכניקות. קידום אורגני יכול לשלב פעולות שונות הכוללות גם עבודה על האתר עצמו על מנת לשפר את תפקודו הטכני ואת התאמתו למנועי החיפוש, וגם בניית קישורים באתרי אינטרנט אחרים. למקרה שאתם חושבים לעשות זאת לבד ואולי יש לכם איזו מחשבה בראש ”מה שלא מועיל לא מזיק“… ככל הנראה אתם טועים. יש הרבה טעויות שאתם יכולים לעשות אשר לא רק שלא יקדמו אתכם, אלא גם יפגעו בקידום האתר. לדוגמה קישורים חיצוניים מאתרים לא מתאימים או שימוש בתוכן מעותק.
בין אם קידום אתרים בגוגל מתבצע באמצעות מודעות פרסום או באמצעות טכניקות של קידום אורגני, השימוש במילות מפתח עומד במרכזו. יש לעשות מחקר מילות מפתח על מנת למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות שבהן תרצו להתמקד. יש מילים מבוקשות יותר ומילים מבוקשות פחות; ככל שהמילה יותר מבוקשת, כך יש עליה תחרות גדולה יותר ואלו הם שיקולים שצריך לקחת בחשבון גם בעת קידום אורגני וגם בעת קידום ממומן. קידום ממומן בגוגל מתבסס על הצגת מודעות בהתאם למילות חיפוש מסוימות.
כלומר לאחר שביצעתם את חקר מילות המפתח אתם בונים קמפיין אשר מכוון למילים אלו. באופן דומה עושים קידום אתרים בגוגל בצורה אורגנית, רק שבמקרה זה תרצו להטמיע באתר את מילות המפתח החשובות, למשל באמצעות מאמרים והגדרות שונות באתר. מחקר מילות מפתח יכול להתבצע באמצעים שונים. ראשית כל תוכלו להפעיל את ההיגיון ולהתחיל לחשוב על מילות המפתח הרלוונטיות עבורכם. ניתן להשתמש במשלים האוטומטי של גוגל, גוגל אדסנס ועוד כלים אינטרנטיים שונים אשר נועדו במיוחד למטרה זו.
קידום אתרים בגוגל - בניית קישורים
קידום אתרים בגוגל מרבה להשתמש בבניית קישורים חיצוניים, כלומר קישורים מאתרים אחרים אל האתר שלכם. למה בעצם זה רלוונטי? יש לכך שתי סיבות, הסיבה הראשונה היא שגוגל רואה בזה סוג של המלצה המשפרת את דירוג האתר שלכם. והסיבה השנייה היא שיכול להיות שתקבלו גם כניסות אל האתר שלכם ישירות מהאתר אשר שם את הקישור. בניית קישורים היא דבר מאוד חשוב, אך מצד שני לא כל אתר שמקשר אליכם יכול לתרום וחלקם יכולים גם לגרום נזק.
למשל בעבר הוקמו אתרים רבים במיוחד למטרה זו; כמו למשל אתרי מאמרים שבהם כל אחד יכל להעלות תוכן עם קישור לאתר שלו. אך במהרה גוגל הבינה את הטריק והיא מייחסת להם פחות חשיבות. אך כאשר מדובר בקישורים איכותיים הדבר בהחלט יכול לתרום לכם. לדוגמה אם אתם רוצים לעשות קידום אתרים בגוגל עבור אתר אשר מציע מוצרים לגינה, בלוג נחשב בנושא גננות אשר יקשר אל האתר שלכם בהחלט יכול לתרום; גם בתור פרסומת מעולה בפני הקהל המתאים וגם לצורך קידום האתר. אנשים אשר עוסקים בקידום אתרים בגוגל בצורה מקצועית בדרך כלל נמצאים בקשר עם בלוגרים ובעלי אתרים מסוגים שונים על מנת לתת פתרון איכותי של בניית קישורים עבור האתר שלכם.
תוכן איכותי הוא דבר חשוב לצורך קידום אתרים בגוגל. אם חשבתם סתם לכתוב תוכן בשביל להעמיס עליו כמה שיותר מילות מפתח, אז אתם ממש לא בכיוון. חשוב שיהיה תוכן איכותי וגם תוכן עדכני. ובשום פנים ואופן לא תוכן מועתק כי הדבר יגרום לפגיעה בדירוג שלכם. כאשר גוגל רואה שהאתר שלכם דינמי ומתעדכן לעתים קרובות הדבר יכול להביא לשיפור משמעותי בדירוג שלכם, זאת בהשוואה לאתר ששנתיים לא השתנה. תוכלו לעשות זאת באמצעות הוספה של תכנים חדשים וגם עדכון תכנים ישנים. למשל אם יש לכם אתר בנושא תיירות ולפני חמש שנים העליתם מאמר על עשרת המסעדות המומלצות באמסטרדם, ייתכן שהגיע הזמן לעדכן אותו. כדאי להיעזר בכותבי תוכן מקצועיים.
קידום אתרים בגוגל - מאפיינים טכניים של האתר
רבים חושבים שקידום אתרים הוא בעיקר מתן דגש על בניית הקישורים ויצירת תוכן עבור האתר, והם מזניחים את ההיבטים הטכניים. גוגל בסופו של דבר רוצה להעניק תוצאה איכותית עבור הגולש. אם הגולש מחפש חנות נעליים, יש סיבה מדוע אתר אחד יופיע במקום הראשון ואתר אחר במקום החמישי. אם חשבתם שלינק שבור באיזה דף באתר שלכם לא קשור לקידום אתרים בגוגל, אז טעיתם. גוגל בהחלט בודקת דברים טכניים באתר שלכם וחשוב לוודא שאין בו באגים.האתר צריך לעבור אופטימיזציה על מנת להבטיח שהוא תואם מבחינה טכנית לסטנדרטים של גוגל. אפילו המהירות של חבילת האחסון יכולה להשפיע. ישנם עוד פרטים רבים אשר יכולים להשפיע כמו שימוש בטקסט אלטרנטיבי לתמונות, כותרות וכו‘.
היזהרו משיעור הנטישה
לגוגל ישנו מדד מעניין וחשוב אשר משפיע מאוד על קידום אתרים בגוגל והוא שיעור הנטישה. כאשר גולש מגיע אל הדף שלכם, אך נוטש אותו במהירות מבלי להיכנס לדפים אחרים באתר וחוזר למנוע החיפוש זה בעצם אומר לגוגל - זה לא מה שחיפשתי או שזה לא מספיק טוב עבורי. שיעור הנטישה פוגע באתר שלכם. יכולות להיות סיבות טובות לנטישה וחשוב תמיד לנתח את הנתונים ולהבין למה יש נטישה ולהגיב בהתאם. למשל זה יכול להיות בגלל שהתמקדתם בביטוי חיפוש לא נכונים או שאולי יש בעיה בעיצוב הדף. מצד שני יתכן שמדובר באתר אשר מספק לגולש את מבוקשו כבר בעמוד הבית, למשל במקרה של דף נחיתה. לכן יש לבדוק כל מקרה לגופו ולהעניק לו את הפתרון המתאים.
עוד דבר חשוב שכדאי לדעת לגבי כל התחום של קידום אתרים בגוגל הוא שמדובר בתחום דינמי שתמיד משתנה. כל הזמן ישנן טכנולוגיות חדשות או מגמות חדשות בשוק, וגם גוגל משנה את המדיניות בהתאם. לפעמים ישנן הזדמנויות חדשות, או שיטות קידום שפעם עבדו והיום הן לא רלוונטיות. לכן תמיד חשוב להיות עם יד על הדופק ולהישאר מעודכנים. אם יש לכם עסק, מוטב שתקדישו את זמנכם לניהול העסק ולא לנושא של קידום אתרים. בדיוק בשביל זה ישנן חברות העוסקות בקידום אתרים בגוגל והן עושות זאת בצורה הטובה ביותר.