סגר אינטלקטואלי בהולנד

סגר אינטלקטואלי: ההולנדים הם עם מאד ממושמע. מספיק שראש ממשלת הולנד, רוטה, ביקש בצורה מאד יפה בחדשות מהאזרחים להשאר בבית - הרחובות ריקים מאדם.

סגר אינטלקטואלי   |   Covid19, סגר אינטלקטואלי, קורונה   |   15.10.2020

החל מהיום, רביעי 14.10.2020, יש בעיר סגר חלקי. דב סבו, מתווך דירות באמסטרדם ב 16 השנים האחרונות מספר ממקור ראשון על החלטות ממשלת הולנד ובראשה ראש הממשלה רוטה. צפו בכתבה אשר שודרה בערוץ 13.

מה זה אומר סגר חלקי

סגר חלקי זה אומר שמודעים לבעיה שיש לנו פה עם הקורונה. סגר חלקי זה אומר שביקשו מאתנו, ראש הממשלה רוטה, ביקש מאתנו אתמלל השאר בבתים ואם אין צורך לא ללכת לעבודה. זה אומר שאת כל הנושא של המסעדות סוגרים פה בשעה עשר בלילה. מהשעה שמונה בערב אסורה מכירת אלכוהול. מה שיותר גרוע, בשמונה בערב סוגרים את הקופי שופס.

התושבים ההולנדים מגיבים בצורה מאד נעימה. מקשיבים לראש הממשלה. יש פה מחאות שקטות, מנסים לעשות בלובי הפוליטי מה שאפשר. ביום יום איננו רואים אותם, אין הפגנות, אין מחאות, והם בהחלט מקבלים פיצוי הנאות. ראש הממשלה אמר אתמול שבכל מקרה העסקים שנפגעו יקבלו סיוע אקסטרא מהממשלה. אנו מקבלים 90 אחוז ממשכורות העובדים, אנו מקבלים עזרה לעצמאים שנותנים לנו  מענקים חודשיים כדי שנוכל לשרוד פה.

כפי שאתם רואים אנו בכיכר רמברנדט, אחת הככרות העמוסות ביותר. כרגע זה פשוט ריק. אני אשכרה לבד פה בכיכר. יש פה איזה בנאדם אחד או שניים אבל באמת נדיר פה, אנו לבד, זו ככר שלא ניתן לעמוד בה מרוב תיירים. לגבי המסיכות, ההנחיות שלנו לא לעטות מסיכות בשטח פתוח. מה שביקשו מאתנו שברע שאנחנו נכנסים למקום סגור, חנויות, סופר, לעטות מסיכה. מה שמתכננים לעשות, עוד נקודה מסויימת,  הולכים לעשות קניות לאוכלוסיית המבוגרים, מייעדים להם שעתיים קניות בבוקר רק להם. ביקשו מאתנו לשמור את ההנחיות של המטר וחצי גם ברחוב וההולנדים זה עם ממושמע.