רילוקיישן להולנד אמסטרדם

רילוקיישן לאמסטרדם הולנד מתחיל בדרכון אירופאי כלשהו. יש לכם או לבת/בן הזוג והחלטתם לרדת מהארץ? אם באמסטרדם חשקה נפשכם - דב סבו מ GDY Housing Amsterdam כאן בכדי ללוות אתכם בכל שלב מהדרך. החל ממציאת מקום עבודה, דירה/בית, גנים לילדים, סידורים מול ממשלת הולנד, You name it - הדב שלנו עושה הכל. התקשרו או שלחו וואטסאפ וקפצו לפגישה במשרד. המשרד שוכן ב Tolstraat 112 Amsterdam. עשו טובה אל תשכחו להביא איזה במבה אחת או שתיים ;)

רילוקיישן לאירופה   |   11.07.2022

דב סבו. יליד 1972, גרוש באושר ואב לשתי בנות (ליאל ודניאל) הוא הבעלים של משרד התיווך GDY Housing המספק שירותי רילוקיישן ו Expat Housing באמסטרדם. דב כמעט 30 שנים בהולנד, דובר עברית, אנגלית, הולנדית וערבית ומכיר מעולה את המערכת ההולנדית. 

ישראלים רבים מחפשים עבודה בחול. חלקם הגדול עושה זאת בהולנד, רבים כל כך אוהבים את אמסטרדם עד שחלקנו, ברי המזל שיש להם דרכון אירופאי - בוחרים במעבר לעיר בזכות רמת ואיכות החיים הגבוהה בה. אפשרויות העבודה, הפנאי והלימודים. ובכלל הכנסת האורחים המעולה של העם ההולנדי. אמסטרדם תמיד הייתה סמל לסבלנות וקבלת האחר. כאן חיים בשלום אנשים מכל העולם, בכל הצבעים ומכל המינים.

רילוקיישן לאמסטרדם עבור משפחות לעומת רווקים

רילוקיישן להולנד אמסטרדם למשפחות הוא מורכב יותר מאשר עבור רווקים. כשרווק עובר לבדו הוא חופשי יותר בקבלת ההחלטות. אך כאשר מדובר במשפחה היוצאת לרילוקיישן ישנם עניינים רבים שצריך לקחת בחשבון. מציאת עבודה מעט מורכב יותר מכיוון שיש צורך בפתרונות תעסוקה לשני בני הזוג. צריך גם למצוא מסגרות חינוכיות עבור הילדים, והדבר משפיע על בחירת אזור המגורים. רווק אולי יבחר את האזור על פי הקרבה למקום העבודה, אך עבור משפחה נכנסים שיקולים נוספים.

כל החלטה על מעבר למדינה חדשה, במקרה של משפחות דורש הכנות קצת יותר יסודיות. במקרים אלו אפילו גם רצוי שמישהו מבני הזוג יגיע קודם לאמסטרדם על מנת לבצע את כל הסידורים של מציאת הדירה ובתי הספר, על מנת שלשאר המשפחה תהיה נחיתה יותר קלה. אצל רווקים פשוט עולים על המטוס, אך משפחה היא פחות גמישה ויש להיערך בהתאם.

עוברים לאמסטרדם

ישנם יתרונות רבים לרילוקיישן לאמסטרדם:

בשביל הבריאות הנפשית שלכם
הולנד הנה מקום רגוע. מאד. השקט והשלווה יעטפו אתכם מכל הכיוונים. באמסטרדם ישנם Vibes ברחובות שפשוט לא ניתן להסבירם. צריך להיות שגם בכדי להבין. אין סטרס, לא צופרים בכבישים, כולם מנומסים, מחייכים ומברכים אתכם לשלום בבוקר, בצהרים ובערב.

בחגיגות יום המלך ב 27.04.2022 באמסטרדם. אחרי שנתיים של הפוגה - ההולנדים חזרו בגדול לרחובות.

שכירות
לפני הקורונה עלויות השכירות באמסטרדם היו מעט גבוהות לעומת ישראל אך לאחר טירוף עליית הנדל"ן בכל העולם המחירים די מתקרבים לאלה של ישראל. אבל היי, כשאתם פותחים את הדלת אתם באמסטרדם. יש לזכור כי הדירות כאן שונות מהבתים בישראל. הדירות בעיר הן קטנות, בין 50 ל 60 וקצת מטרים רבועים. 

אמנם הדירה של דב קטנה אך ביום כיפור 2019 חגגנו אצלו 12 אנשים את ערב החג והוא בכלל נסע לבקר את אמא בארץ

נכס
במידה ויש לכם את ההון העצמי הנדרש (100%) תוכלו לרכוש דירה באמסטרדם ולהתגורר בה בעצמכם. כך תחסכו את עלויות השכירות ותוכלו לחיות ללא דאגות לגבי הוצאות חודשיות קבועות בכל הנוגע למשכנתא/שכירות וכו'. 

אם כבר אתם כאן הכנסו לפונדה, האתר ההולנדי המקביל ל Yad2 הישראלי, שם תוכלו לנווט בין כל הנכסים החמים בשוק. סמנו את מה שמעניין אתכם וצרו אתי קשר.

התרבות ההולנדית
התרבות ההולנדית הנה עדינה ונעימה וזה יקל עליכם להשתלב. כמובן שתצטרכו גם לדעת להסתגל אל האופי האירופאי, כאן הדברים מתנהלים על מי מנוחות. להולנדים יש המון סבלנות, חלק יאמרו שאננות, בכל הנוגע לשירות לקוחות. לוקח זמן להתרגל לקצב חיים אטי ורגוע, הרבה יותר, מאשר בארץ.

בתי ספר יהודים באמסטרדם
שלושה בתי ספר יהודיים ישנם באמסטרדם אשר כולם הם שלוחות ארגון ה NIK; 

בית ספר ראש פינה (מקביל לבית ספר יסודי בארץ)
לילדים בגילאים שבין 4 ל 12. ראש פינה הנו בית ספר בית ספר חילוני עם חינוך מעורב לבנות ובנים. זהו בית הספר הגדול ביותר באמסטרדם. 

מימונידס
בית ספר תיכון יהודי הגדול ביותר בהולנד. בעל תכנית לימודים חילונית.

החיידר
בית ספר יהודי עם אופי חרדי לכל הגילאים והפרדה בין בנים לבנות.

עבודה בהולנד
אחד הדברים המבאסים בארץ הוא שעות העבודה האינסופיות, ובסופן שכר נמוך. ובסוף עוד הבוס מציק לכם בסוף השבוע. בהולנד ימי העבודה קצרים, כך שנשאר לכם זמן לעשות דברים במהלך היום ולבלות עם המשפחה. וממש לא מקובל להציק לכם במהלך סוף השבוע. 

שכר גבוה יותר
אחד השיקולים המרכזיים בעת רילוקיישן לאמסטרדם הוא המשכורות הגבוהות. ישראלים רבים עברו לכאן והם ממשיכים לעבוד באותם התחומים בהם עבדו בארץ, אך כאן המשכורות פשוט גבוהות יותר.

הטבות מס
הולנד מעודדת הגירה, היא צריכה צעירים בעוד אוכלוסיית המדינה מזדקנת. ולכן היא מעניקה הטבות מס שונות מהן תוכלו ליהנות.

חינוך חינם
נושא החינוך חשוב מאוד עבור משפחות העושות רילוקיישן לאמסטרדם. בתי הספר כאן הם חינם. אנחנו יודעים על מה אתם חושבים… אבל הילדים לא מדברים הולנדית… במקרה שכזה תצטרכו לשלוח את הילדים למסגרות פרטיות, ואכן ישנן מסגרות פרטיות הפונות אל הזרים הרבים החיים באמסטרדם. אבל אל דאגה גם כן מגיעות לכם הטבות שונות מהמדינה.

קל להסתדר
קל מאוד להסתדר בהולנד ויש לכך סיבות רבות. הסיבה הראשונה היא האופי הנוח של העם ההולנדי. והסיבה השנייה היא שרוב התושבים מדברים אנגלית, במיוחד כאשר אתם באמסטרדם. גם האדם ברחוב שתשאלו אותו כיצד מגיעים לאיזה מקום, וגם אלו העובדים במשרדי הממשל והרשויות השונות.

הטבות סוציאליות
שירותי הרווחה בהולנד נחשבים למאוד מתקדמים ולעובדים יש הרבה זכויות סוציאליות. חלקן נחשבות למתקדמות בהשוואה לעולם. חשוב שתהיו מודעים למלוא הזכויות המגיעות לכם בתור עובדים.

חיים חדשים באירופה עם דרכון אירופאי

בעת המעבר לאמסטרדם יש לטפל בכל מיני עניינים בירוקרטיים. כדאי לכם לשקול האם תרצו לבטל את התושבות בארץ וכך לחסוך בתשלומי ביטוח לאומי. יש להיות מודעים לכך שגם אם לא תעשו זאת, לאחר פרק זמן מסוים של שהייה רצופה בחו“ל מאבדים בכל מקרה את הזכויות. להולנד ישנה אמנה עם ישראל, כך שאם אתם משלמים בה ביטוח לאומי אתם פטורים מתשלומי הביטוח הלאומי בארץ. כמו כן תצטרכו לטפל בכל ענייני ההגירה מול הרשויות באמסטרדם. אם יש לכם דרכון אירופאי (דרכון פורטוגלי לדוגמה) ההליך קל ביותר. הוא יאפשר לכם בקלות לקבל את אישורי העבודה בהולנד. אם אין לכם דרכון אירופאי, כדאי לבדוק אם תוכלו להשיג דרכון שכזה. ישנם משרדי עורכי דין רבים המתעסקים בדרכונים פולניים, ספרדיים וכו‘.

אם אין לכם דרכון אירופאי, זה לא יעצור את הרילוקיישן לאמסטרדם. אך תצטרכו למצוא מעסיק מקומי ובאמצעותו להסדיר את ענייני אשרת העבודה. שימו לב כי האשרה ניתנת לגבי המעסיק הספציפי ואינה אשרת עבודה כללית. חשוב גם לטפל בביטוח הבריאות. ישנן חבילות ביטוח בריאות המותאמות במיוחד לצרכים של ישראלים היוצאים לרילוקיישן ונותנות גם מענה לתקופת ההמתנה בקופות החולים והביטוח הלאומי ביום שבו תרצו לחזור לארץ. ניתן גם לעשות ביטוח בריאות מקומי המעניק גם ביטוח אוטומטי לילדים עד גיל 18.

הכירו את שיטת המס ההולנדית

רילוקיישן לאמסטרדם מכפיף אתכם לשיטת המס ההולנדית. יתכן כי ישנן סוגיות מיסוי מורכבות, למשל במידה ויש לכם גם הכנסות בישראל, ובמקרים אלו עדיף להיוועץ עם רואי חשבון המומחים במיסוי בינלאומי. תושבי הולנד נדרשים לדווח ולשלם מס על כל ההכנסות, גם בהולנד וגם בחו“ל (כלומר בישראל או בכל מדינה אחרת). ישנן אמנות מס בינלאומית המגינות עליכם מתשלום כפל מס. אם אתם יחידים שאינם תושבים לצורכי מס, תדרשו לשלם מס רק על הכנסות מעבודה בהולנד, עסק בהולנד ורווחי הון ממכירת נכסים בהולנד. שיטת המיסוי בהולנד מחלקת את ההכנסה ל 3 סוגים, כאשר לכל סוג ישנה טבלת מיסוי משלו.

הכנסה משכר עבודה - שיטת מס פרוגרסיבית עם מדרגות מס. מדרגת המס הראשונה היא 9.45% עד משכורת שנתית של 35,129 אירו. הביטוח הלאומי הוא בשיעור של 27.65% ממדרגת המס הראשונה. ישנם גם ניכויים לצורכי מס שתוכלו לתבוע,כמו הוצאות עסקיות של עובד, בתי ספר ונסיעות. ניתן לקבל גם החזר על הוצאות הקשורות ברילוקיישן לאמסטרדם כמו לימודי שפה, הוצאות הקשורות להסדרת המעמד ועוד. לסיכום, רילוקיישן לאמסטרדם, יכול להתאים ליחידים ומשפחות הרוצים להשתלב בחיים בהולנד. יש כאן הזדמנויות רבות וקל מאוד להיקלט בהולנד. עבור ישראלים רבים ניתן למצוא כאן את איכות החיים שהם מחפשים ושפע של הזדמנויות עבור כל בני המשפחה. בנוסף, המעבר בין שיטות המיסוי וכל הבירוקרטיה הקשורה למעבר עלולים להיות מורכבים, ובעקבות כך כדאי להיעזר באנשי מקצוע על מנת לקבל סיוע והכוונה.