ביובית בחולון

ביובית בחולון

אנו חברה ותיקה עם מעל ל 30 שנות נסיון. מספקים שירותים לאלפי לקוחות בכל הארץ. פתיחת סתימות בלחץ גבוה בביוב שנגרמו מפסולת, שורשים ובעיקר מגבונים אשר תקועים שם וחוסמים את הזרימה. שטיפה, צילום והחלפת קווי ביוב. נתקעתם עם ביוב צף? התקשרו אלינו והביובית בדרך.

הזמנת ביובית

מה זה ביובית?

האם הביובית כוללת ציוד נוסף חוץ מהמכלית? 

כיצד הביובית מתניידת? 

מהן פעולות התחזוקה שהביובית יכולה לבצע 

מהם הדברים הכי חשובים שצריך לבדוק לפני שמזמינים ביובית

חולון

חשיבות השימוש בביובית

לאן הביובית מפנה את הפסולת ומי השופכין

האם עלי לחכות לסתימה ולהצפה של מי שופכין כדי להזמין שירותי ביובית?


מה זה ביובית?

ביובית היא משאית עם מיכל אחסון לשפכים המשמשת לשאיבה של מגוון רב של נוזלים ובעיקר ומי שופכין.

האם ביובית כוללת ציוד נוסף חוץ מהמכלית?

בנוסף למכלית הביובית מכילה ציוד ייעודי אשר מיועד לאיתור תקלות במערכות ביוב, תיקון הבעיות לאחר שזוהו וביצוע פעולות אחזקה.

כיצד הביובית מתניידת?

לרוב המכלית והציוד מותקנים על משאיות אך לעיתים כאשר קיימים אילוצים אשר מחייבים שימוש בכלי רכב קטנים יותר על מנת להגדיל את הנגישות לאתרים שאינם נגישים עבור משאיות, במקרים אלו הביובית תתוקן על כלי רכב קטנים יותר ממשאית, במקרים שבהם אין נגישות עבור כלי רכב נעשה שימוש במשאבות ניידות.

מהן התקלות שהביובית יכולה לתקן?

הצפות ביוב – במקרה של הצפה בשטח פרטי או ציבורי הביובית מסוגלת לטפל בהצפה באופן מידי על ידי שאיבת המים. סתימות ביוב – במקרה של סתימת ביוב הביובית מסוגלת לבצע פתיחה של הסתימה בשטח פרטי או ציבורי על ידי הסרת מחוללי הסתימה ופינוי הפסולת. 

מהן פעולות התחזוקה שהביובית יכולה לבצע?

שטיפת ביוב – הביובית מסוגלת לבצע שטיפה יסודית של תשתיות הביוב כדי למנוע סתימות ולפנות את הפסולת.

שטיפת צינורות – הביובית מסוגלת לבצע שטיפה יסודית של הצנרת כדי למנוע סתימות ולפנות את הפסולת.

הסרת וגם ניקוי שורשים – שורשים אשר צומחים בביוב עלולים להסב נזקים ואף לגרום לסתימות, הביובית מסוגלת להסיר את השורשים ולפנות אותם.

אחזקה ושאיבה של ביבים אשר אינם מחוברים למערכת הביוב המרכזית כגון:

בורות ספיגה – ובורות ספיגה עלולים להוות מפגע סביבתי ובריאותי אם אינם מטופלים כראוי, הביובית מסוגלת לטפל בבורות הספיגה על ידי שאיבה ופינוי של מי השפכין והפסולת.

שירותים כימיים ניידים – על מנת לשמור על שירותים כימיים במצב שמאפשר שימוש תקין יש לשאוב אותם ולהחדיר חומר חדש, הביובית מסוגלת לתחזק ולשאוב את השירותים הכימיים.

שאיבת שפכים

מהם הדברים הכי חשובים שצריך לבדוק לפני שמזמינים ביובית? ישנם גורמים רבים אשר משפיעים על איכות השירות אך אלו החשובים שביניהם: 

מקצועיות:

מעל הכל יש לזכור שהצוות שמתפעל את הציוד צריך להיות מקצועי ומנוסה, גם במקרים שבהם הביובית מצוידת בציוד החדש והטוב ביותר אם הצוות המתפעל אינו מיומן ומנוסה דיו עלול להיגרם נזק. 

זמינות

במקרים של תקלות כגון סתימות והצפות לזמן יש חשיבות רבה, כלל שייקח יותר זמן לביובית להגיע למוקד התקלה כך הנזק יגדל ובכך גם השירות יתייקר.

ציוד

ללא הציוד המתאים הביובית לא תוכל להשלים את עבודה בצורה תקינה ויעליה, טיפול בבעיה ללא הציוד הנדרש עלולה להסב נזק גדול יותר ולהגדיל את משך זמן הטיפול דבר אשר יגרום לעלות השירות להתייקר לשווא.

שירותי אחזקה

בחלק מהמקרים לאחר סתימה ישנה היתכנות בסבירות גבוהה שהסתימה תופיע שוב לכן ישנה חשיבות רבה שהביובית תוכל להעניק שירותי אחזקה וטיפול מונע לאחר התיקון כדי למנוע הישנות של הבעיה. הקפדה על תקנות המשרד לאיכות הסביבה: החלק הזה אמנם אינו משפיע על הלקוח באופן ישיר היות והוא מתייחס לטיפול בפסולת ובמי השופכין לאחר תיקון התקלה ופנוי ממוקד התקלה אך שירותי ביובית אשר בעליה אינם מקפידים באופן מלא על מילוי התקנות עלולה להסב נזק תברואתי רב ואינה פועלת על פי החוק.

חולון

במשך שנים רבות תשובי חולון ובפרט דיירי רחוב אריה שנקר בעיר סבלו מהצפות תכופות של קו הביוב, במהלך החורף ההצפות אף התגברו בעקבות גשמים אשר הציפו את מערכות הביוב. חלק מן ההצפות מיוחס לסתימת צינורות הביוב עקב פסולת, למרות פעולות התחזוקה של תאגיד המים המקומי "מי שיקמה" קיימות תקלות רבות שבין היתר גורמות לצחנה וגידול באוכלוסיית המכרסמים אשר מהווה מפגע סביבתי ובריאותי, כמו כן קווים שנמצאים ברחוב אילת, יוטבתה וגם שכונת ג'סי כהן פגיעים מעצם היותם ישנים, דבר אשר מגדיל את הסיכוי שקווים אלו יתפוצצו ויגרמו להצפות.

למרות ההשקעה בתשתיות הביוב של חולון בעלות מוערכת של כ- 35 מיליון שקל מנכ"ל "מי שיקמה" מסר כי "כל עוד התושבים ישליכו מגבונים, נעליים, סמרטוטים, בקבוקים וחומרי בנייה לביוב", יהיו סתימות ופריצות ביוב ולא משנה כמה נרחיב ואו נוסיף קווים. הדבר משול לגוף בריא אשר באופן קבוע מוזן בשומנים ובדברים לא בריאים – גם הוא בסופו של דבר ייסתם ויהיה חולה"

חשיבות השימוש בביובית בחולון

יש לציין של לאור המצב בחולון הן מבחינת תשתיות הביוב ובעקבות השלכת הפסולת לביוב יש חשיבות רבה לשימוש בביובית בחולון, במיוחד עבור שתי פעולות מפתח: שאיבת בורות ביוב – במקרה שנוצרה סתימה הביובית בחולון תאתר את מקור הסתימה ותשאב את מי השופכין שהצטברו. ניקיון - הביובית בחולון תאתר את הפסולת אשר גורמת לסתימות, תפרק את הפסולת ותפנה אותה.

כיצד מאתרים סתימה?

לרוב כאשר נוצרת סתימה ישנה הצפה של מי השופכין, הביובית בחולון מבצעת שאיבה של מי השופכין טרם איתור מקור הסתימה, השאיבה נעשית על ידי על משאבה רבת עוצמת אשר יונקת את מי השופכין ומאחסנת אותו במיכל שעל גב הביובית. לאחר ניקוז מי השופכין נעשה שימוש בסיב אופטי ומצלמה אשר מאפשרים לביובית למפות את מערכת הביוב מבפנים ולאתר את הסתימה במהירות. לאחר איתור גורם הסתימה הביובית משתמשת בצינור המתיז מים בלחץ גבוה באופן ישיר על גורם הסתימה ולמעשה מפרקת ומפוררת כל הגורמים של הסתימה. לאחר פירורים של מחוללי הסתימה הביובית בחולון משתמשת שוב במשאבה על מנת לשאוב ולפנות את הפסולת שנותרה לאחר הפירוק והפירור.

לאן הביובית בחולון מפנה את הפסולת ומי השופכין?

המשרד לאיכות הסביבה קבע שיש לפנות את השפכים והפסולת אך ורק לאתרים מורשים מסוג של אתרי הטמנה, תחנות טיהור, מתקני טיהור אשר מעבדות את השפכים והפסולת בין היתר ע"י פינוי, מחזור ולעיתים גם השמדה. הסיבה שהמשרד לאיכות הסביבה קבע תקנות אלו היא שפינוי לא מבוקר לאתרים אשר לא מסוגלים לעבד את השפכים והפסולת עלולה להוביל בסופו של דבר למפגע תברואתי אשר יכול להשפיע על מי התהום, על ידי חלחול רעלים ובעצם כך לזהם את מי הקולחין, לפגוע בבני אדם, בעלי חיים וצמחים. הביובית בחולון פועלת על פי התקנות של המשרד לאיכות הסביבה תוך ציות מוחלט לכל החוקים ונהלים הנדרשים כך שלאחר לאחר סיום המלאכה שבה הביובית בחולון אכסנה מי שפכים ופסולת במכלית היא מבצעת פינוי של המכלית באתרים מורשים בלבד.

האם עלי לחכות לסתימה ולהצפה של מי שופכין כדי להזמין שירותי ביובית בחולון? כמובן שבמצבים של סתימה והצפה יש ליצור קשר באופן מידי אתנו בכדי לפתור את הבעיה אך ניתן וכדאי ביותר להזמין את הביובית עבור טיפולי מנע. טיפול המנע של הביובית בחולון כרוך בניקיון של הצינורות מפסולת, במקרים מסוימים מצטברת במשך זמן פסלות בנקודה מסוימת בביוב ולאחר זמן ההצטברות גדלה עד למצב שהיא מייצרת סתימה מלאה או חלקית, בשלב זה הזנק יהיה גדול היות ולרוב תיווצר הצפה של מי השופכין במקטע החסום.

בעזרת הציוד שהביובית בחולון משתמשת לטיפול בתקלות ניתן גם להשתמש למניעתם מבעוד מועד, באותה דרך שבה הביובית בחולון מבצעת שאיבה ופירור של פסולת עבור תקלות היא מסוגלת לבצע ניקיון ולפרק פסולת שהצטברה אך עדיין לא חוללה סתימה ולפנות אותה.

אנו ממליצים לבצע פעולת תחזוקה וניקיון אלו באופן קבוע, שימוש בשירות המנע מקטין את הסיכוי לסתימות ומאפשר פעילות תקינה של מערכת הביוב. הטיפול המונע והאחזקה מומלצים גם במקרים שבהם אין השלכות של פסלות לביוב, לעיתים שורשים של צמחיה חודרים למערת הביוב ועלולים לגרום לסתימות, הביובית בחולון מצוידת ומוכנה לפעול גם במצבים אלו, להסיר את השורשים ולפנות אותם.

Subscribe