תנאים לקבלת משכנתא

ישנם תנאים מסויימים שהבנקים מצפים לקבל מכל לווה. העיקרית בהם היא רמת ההכנסה של משק הבית. הבנקים מצפים שתוציאו כ 40% מההכנסה החודשית שלכם על החזר המשכנתא

יועץ משכנתאות   |   תנאים לקבלת משכנתא   |   07.09.2020

תנאים לקבלת משכנתא קיימים ומשתנים מבנק לבנק. אך המכנה המשותף הראשון שמחפשים כל הבנקים אצל הלקוח, אנחנו, הוא הכנסה קבועה של לווה המשכנתא. הרי כולנו מבינים שהבנק הוא בעצם עסק כלכלי, וכטבעו של עסק כלכלי - מישהו צריך להרוויח מכל הכסף הזה בסופו של דבר - או למעשה בתחילתו. הבנק מלווה לנו כסף ומקבל הרבה מאד ריבית על הכסף שלו.

תכל'ס, החבר'ה, אלה שיושבים עם העניבות שחונקות אותם - רוצים לוודא שהכסף יחזור בזמן. אם יש לכם הכנסה קבועה, אתם עובדים בעבודה קבועה ומסודרת ו "המשכורת דופקת" בחשבונכם בתאריך ידוע ובסכום יפה - הבנק הוא חבר שלכם. דרך אגב, גם אם יש לכם איזשהו תיק בהוצל"פ או חוויתם פשיטת רגל. בעברכם אתם עדיין תוכלו להגיש בקשה למשכנתא. בשביל זה יועץ המשכנתאות שלנו כאן ; )

תנאים לקבלת משכנתא - מה, מי, מו?

היסטורית אשראי

היות והבנו שגם בנקים יכולים ליפול ודרך אגב, ככל שאתה גדול יותר כך מהר יותר אתה נופל - כך גם הבנקים הבינו שהם יכולים לפשוט את הרגל. הבנקאים החביבים אשר יושבים מעונבים מעבר לשולחניהם מסתמכים, בעת הגשת המשכנתא שלכם, על העבר האשראי הצרכני שלכם. אשראי צרכני כולל בתוכו החזרי שיקים בחשבון, עיקולים, הגבלות, החזרי כרטיסי אשראי, פיגורים בהחזר הלוואות, כמות הלוואות לחשבון, תיקי הוצאה לפועל ופשיטת רגל בחשבון וכו'.

בוא נפשט ונאמר ככה, ככל שאתה בסדר מבחינה כלכלית, כלומר מכניס כסף קבוע, מתנהל יציב בחשבון - הבנק יעניק לך את המשכנתא המיוחלת. במידה והעבר הכלכלי שלך בעייתי משהו - הבנק עלול לסרב את המשכנתא - היינו - אין כסף לבית :(

הון עצמי 

ההכנסה החודשית הקבועה שלכם אשר לחשבון מהמעביד שהיא בין המדדים העיקריים של הבנק ליציבות ההחזר של הכסף לבנק זה לא מספיק. כלומר, כשאתם לוקחים משכנתא ובעיקר כדי שתוכלו להחזיר את עצמה - עליכם להביא כסף מהבית, ולא מעט ממנו. על מנת שהבנק יראו שאתם רציניים, כלומר בעלי הון (קטן יחסית) זמין, ובכדי שהבנק ימזער את הסיכויים שהכסף שלו לא יחזור - אתם צריכים לממן חלק מהעסקה הזו.

אם זו דירה ראשונה שלכם תדרשו לשלם 25% משווי העסקה של הבית. כלומר אם רכשתם דירה במיליון שקלים תצטרכו לשלם 250,000 מכסכם - ים כסף. לעומת זאת, במידה וזו הדירה השניה שלכם או שאתם מבקשים לשדרג את הדירה הזו לבית רחב ידיים - תצטרכו להציג 30% מערך הנכס מינימום. כאלה הרוכשים דירות להשקעה יידרשו לשלם 50% מערך הנכס.

מה עושים כאשר הבנק מסרב לתת משכנתא?

אנו מאמינים שדברים לא קורים סתם בחיים. כלומר, במידה והגעתם אל בית חלומותיכם והתחלתם לחלום שבחדר הזה הילדה תהיה, ואילו בחדר השני ישנו התאומים או התאומות, ובמטבח הזה תאכלו, ובסלון הזה תשבו ותצחקו - יכול מאד להיות שאם הבנק דוחה את הבקשה שלכם - עליכם לרדת בציפיות. אנו יודעים, זה לא קל לשמוע מלים כאלה, אבל תחשבו מה נחסוך לכם?

מספיק שאינכם מרוויחים מספיק בכדי לשלם עבור החזר המשכנתא, כלומר לא תרוויחו מספיק כדי לשלם על המחיה שלכם. ולכן, חשוב מאד, רכשו דירה קטנה יותר, כזו אשר תאפשר לכם לחיות ללא חובות לבנקים עם הריבית הרצחנית שלהם. אך, במידה ואתם עדיין מבקשים לרכוש את אותו הנכס, מה שמאד מובן בינינו, יועץ משכנתא עומד לרשותכם.

הבנקים, כיאה לבנקים, מעמידים במקסימום את החזר המשכנתא עד לגובה של 33 אחוז מההכנסה. המלצת יועץ המשכנתאות הפרטיים - מקסימום 25% מההכנסות. תוכלו לבדוק במחשבון משכנתא אודות החזר ההלוואה לפי גובה ההשתכרות. יועץ משכנתא מקצועי אשר תמיד ישמור על הצד שלכם בעסקה. התקשרו אלינו עוד היום.