אנה פרנק הילדה הצעירה שהסתתרה מפני הנאצים באמסטרדם

הצטרפו אלינו לסיור בבית ילדותה של אנה פרנק, הילדה הצעירה שהסתתרה מפני הנאצים בקור האירופאי של המאה הקודמת. האזינו למדריך המומחה שלנו על שנות ילדותה של הכותבת הצעירה יחד עם ההיסטוריה היהודית באותם זמנים

בית אנה פרנק   |   אנה פרנק, בית אנה פרנק, סיור וירטואלי בבית אנה פרנק   |   16.07.2022

אנה פרנק נולדה בשנת 1929 בפרנקפורט גרמניה, לאוטו פרנק ואדית פרנק. ב-1933, עם עליית הנאצים לשלטון בגרמניה, החליטו הפרנקים להגר לאמסטרדם. למרבה הצער, הם איחרו מדי. חודשים בלבד לאחר שמשפחתה של אן עברה לאמסטרדם, החלו הנאצים בתכניתם לגרש יהודים מגרמניה ומאזורים אחרים בשליטה נאצית למחנות ריכוז בפולין ובמקומות אחרים ברחבי אירופה. ביוני 1942, משפחתה של אן הסתתרה בדירה מאחורי העסק של אביה.

 

הזמנת כרטיסים לבית  אנה פרנק

אנה הייתה נערה יהודייה-גרמניה צעירה שנאלצה להסתתר במהלך כיבוש הולנד על ידי הנאצים. היא ומשפחתה הסתתרו שנתיים בכעין מחסן באמסטרדם לפני שהתגלו ונשלחו למחנות ריכוז. אנה הצעירה (15) נפטרה ממחלת הטיפוס, אבל יומנה שרד ונקרא על ידי מיליוני אנשים. היום, סיפורה נזכר בבית אנה פרנק, מוזיאון באמסטרדם. בית אנה פרנק מלא בתמונות מחייה וכתביה של אנה, כולל קטעים מיומנה המפורסם. בשנת 1998 העבירה ממשלת הולנד את זכויות היוצרים לאביה של אן, אוטו; לאחר מכן הוא תרם אותו לקרן אנה פרנק, בעלת זכויות היוצרים.

איפה היא התחבאה?

אנה פרנק ומשפחתה הסתתרו ב-6 ביולי 1942. הם מתחבאים בנספח שנמצא מאחורי בית העסק של אביה ב-Prinsengracht 263-267 באמסטרדם. הכניסה למחבוא הוסתרה על ידי ארון ספרים, שאביה של אן העביר כשכולם היו בפנים. אנה פרנק כתבה על התקופה שהסתתרה ביומנה, שפורסם מאוחר יותר בשם יומנה של נערה צעירה. בית ילדותה של אנה הוא כיום מוזיאון המכיל את מקום המסתור המקורי של אן ומשפחתה. הוא פתוח לציבור והוא הפך לאחת מאתרי התיירות הפופולריים ביותר של אמסטרדם.
 


מה קרה לה?

אן ומשפחתה נאלצו להסתתר בעליית גג באמסטרדם במהלך מלחמת העולם השנייה. במשך שנתיים ניהלה אן יומן של חוויותיה. בשנת 1944 התגלתה המשפחה על ידי הנאצים ונשלחה למחנות ריכוז. אן מתה מטיפוס בגיל 15, שבועות ספורים בלבד לפני שחיילי בעלות הברית שחררו את המחנה. יומנה נמצא לאחר מותה ופורסם בשם יומנה של נערה צעירה. מאז הוא נקרא על ידי מיליוני אנשים ונחשב לאחד ממסמכי השואה החשובים ביותר.

למד על ההשפעה שלה היום

היומן של אנה הוא אחד מהספרות המפורסמים ביותר שיצאו ממלחמת העולם השנייה. הוא נכתב על ידי נערה צעירה שנאלצה להסתתר עם משפחתה כדי להימלט מהמשטר הנאצי. היומן מספר את סיפור תקופת המסתור שלהם, ואת מחשבותיה ורגשותיה של אן לגבי המתרחש סביבה. היומן מסתיים בצורה טרגית, כשהמשפחה מתגלית ונשלחת למחנות ריכוז, אך היא תזכורת חשובה לרוח האדם ולחוסן מול המצוקה. היום, יומנה של אנה פרנק עדיין נקרא על ידי אנשים בכל רחבי העולם, וסיפורה ממשיך לעורר תקווה ואומץ.

<--- מועדון אסקייפ אמסטרדם

החלונות האדומים באמסטרדם --->