סיור ברובע החלונות האדומים והקופישופס באמסטרדם

הצטרפו אלינו ויחד נחוש את לבה הפועם של אמסטרדם; סיור ברובע החלונות האדומים משולב עם שאכטה בקטנה באחד מהקופישופס ברובע דה ואלן העתיק, בין המקומות היותר מעניינים באמסטרדם שכוללים מין חופשי (בתשלום כמובן), מריחואנה/חשיש ואלכוהול כיד המלך.

סיור קנאביס והחלונות האדומים   |   סיור ברחוב החלונות האדומים, סיור קנאביס   |   16.07.2022

 

אמסטרדם היא היעד התיירותי המרכזי של הולנד, זאת בזכות ריכוז עצום של אטרקציות תיירותיות באמסטרדם וסביבתה. ברחבי העיר לא חסר מה לעשות באמסטרדם, בין היתר כיכר דאם, תעלות המים, רובע החלונות האדומים ועוד נקודות רבות. האטרקציות הרבות שבעיר הפכו אותה למוקד משיכה למיליוני תיירים מידי שנה, ואלו הם תיירים מכל הסוגים: אלו יכולים להיות זוגות אוהבים המחפשים חופשה רומנטית, כולל זוגות חד מיניים הנהנים מהסובלנות הבלתי רגילה, צעירים המחפשים מסיבות, משפחות עם ילדים ועוד. כל אחד יכול למצוא כאן את תחומי העניין שלו. 

אחד האתרים המפורסמים ביותר באמסטרדם הוא רובע החלונות האדומים. יש החושבים שמדובר ברחוב, אך הוא משתרע על פני כמה רחובות. רובע החלונות האדומים מזוהה כמובן עם תעשיית המין, ולכן ישנם רבים החושבים שאין להם מה לחפש שם או לכל היותר הצצה חטופה לצורך הסקרנות. אך אם תכננתם לוותר, אולי כדאי שתקדישו לכך מחשבה שנייה. המקום תמיד עמוס ובמיוחד בלילות, מהשעה  22.00 אל תוך השעות הקטנות של הלילה.

המונח ’חלונות אדומים‘ הפך למונח בינלאומי המציין את אזורי הזנות וניתן למצוא אותו בערים שונות בעולם. מקור השם לוקח אותנו אחורה בזמן, אל סוף המאה התשע עשרה. באותם הימים עששיות אדומות היו סימן ההיכר של בתי העסק שהציעו את שירותי המין. כיום בעידן החשמל איננו עושים שימוש בעששיות, אך המסורת ממשיכה באורות נרות אדומים המאפשרים לזהות את השירותים מרחוק. ישנה גם טענה כי החלונות האדומים היו האורות האדומים של עובדי הרכבת שהגיעו לבלות בבתי הבושת. 

איך מגיעים אל רובע החלונות האדומים (דה ואלן)

למרות הדימוי של תעשיית המין כתופעת שוליים, ולמרות שבערים אחרות בעולם היא נדחקת אל האזורים המפוקפקים של העיר שבהם לא תרצו להסתובב; דווקא כאן באמסטרדם מדובר באזור מרכזי ותוסס. רבים מהאתרים והפעילויות במקום בכלל לא קשורים לתעשיית המין או לפחות לא לצריכת שירותי מין. יש באזור מסעדות רבות, חלקן נחשבות לאיכותיות במיוחד והן מנוהלות על ידי שפים מקומיים מוכרים. האזור נחשב לחלק מהצ‘יינה טאון ולכן יש כאן הרבה נגיעות של המטבח האסייאתי. 

באופן כללי זהו אזור של בילויים וניתן למצוא כאן כמה מהמועדונים המוכרים של העיר והפעילות בהם מתחילה כבר בשעות אחר הצהרים. באמסטרדם יש סצנת מועדונים חזקה וניתן למצוא כאן מסיבות בכל סגנון, חלקם גם ביזאריים.

במסגרת הסיור נלמד עוד על הגישה הליברלית של ההולנדים בכל הקשור לסמים וזנות. נגלה בתי קפה קטנים ואף נסייר ברחוב הצר ביותר בעיר. נגלה כיצד ובעיקר מדוע אמסטרדם פיתחה את המוניטין שלה עבור עמדות ליברליות כלפי מין וסמים בסיור ברובע החלונות האדומים. לאחר איסוף מהמלון או מנקודת המפגש ליד התחנה המרכזית, טיילו ברחובות האטמוספריים של רובע החלונות האדומים, וראו את כל מה שיש לאזור להציע. 

היכן ניתן לבקר

להלן רשימת אטרקציות ונקודות מעניינות ברובע החלונות האדומים: 

הכנסייה הגותית Oude Kerk
אודה קרק היא כנסיה גותית מהמאה ה 14. זהו מבנה מרשים וככל הנראה העתיק ביותר באמסטרדם, זוהי גם משמעות השם אודה קרק - הכנסייה הישנה. 

המקדש הבודהיסטי (Fo Guang Shan Holland)
אמסטרדם תמיד גילתה סובלנות לתרבויות ואמונות אחרות, ולכן אין זה מפתיע שנמצא בה את המקדש הבודהיסטי הגדול ביותר באירופה. זהו מקדש פעיל ומתקיימות בו פעולות קהילתיות רבות. נחמד לבקר בו, להתרשם מהפסלים ולספוג את האווירה הרגועה. 

כיכר ניומארקט Nieuwmarkt
זוהי כיכר עתיקה, אך עדיין שוקקת חיים ומעניינת. במהלך ימי השבוע וסוף השובע מתקיימים בה שווקים שונים הכוללים מזון אורגני, ספרים ישנם ועתיקות. ובכיכר עצמה ישנן חנויות מעניינות ושפע של מסעדות ובתי קפה.

מוזיאון הסקס באמסטרדם
זהו מויזאון הסקס הראשון בעולם והוא מתפרש על פני 3 קומות. יש בו פסלים, ציורים ואביזרים שונים המספרים את ההיסטוריה של הסקס והיחס אליו בתקופות שונות בהיסטוריה. 

מוזיאון הקנאביס (Hash Marihuana & Hemp Museum)
כיום הקנאביס זוכה ללגיטימיות בישראל ומדינות רבות בעולם. אך במשך שנים רבות אמסטרדם נחשבה ליוצאת דופן ביחסה המתירני לסם. מזה כמה עשורים פועל בעיר המוזאון המספר את סיפורו של הקנאביס, שימושיו וכל התרבות שהתפתחה סביבו. 

בשעות היום האזור הומה תיירים וזהו הזמן המומלץ לבקר בכל האתרים הללו. בשעות הערב מתקיימת עיקר הפעילות של תעשיית המין, ובהתאם לכך הרחוב משנה את האופי. עדיין ניתן לבלות בפאבים, המסעדות ובתי הקפה, אך קחו בחשבון שהמקצוע העתיק בעולם הופך להיות דומיננטי יותר בסביבה, ואולי זהו לא המקום הנוח לטיול משפחות עם ילדים. 

 

  • במהלך הסיור נבקר בבתי קפה (Coffee Shop) שם הכניסה אינה אפשרית לקטינים מתחת לגיל 18.
  • משך הסיור; בין שעתיים לשלוש
  • התחרטתם? בטלו עד 24 שעות מראש כדי לקבל החזר מלא
  • משך הסיור בין שעתיים לשלוש
  • בדוק זמינות כדי לראות את זמני ההתחלה.
  • ניתן להזמין עכשיו ולשלם מאוחר יותר
  • שמור על תוכניות הנסיעה שלך גמישות - הזמינו מקום ולא שלם כלום היום. למד עוד
  • מדריך טיולים בשידור חי
  • גרמנית, הולנדית, אנגלית, ספרדית
  • קבוצות פרטיות או קטנות זמינות
<--- אנה פרנק

Heineken Experience --->