הוצאת דרכון פורטוגלי

הוצאת דרכון פורטוגלי מתחילה בהליך בירור קצר אשר לוקח מספר ימים בו אנו מגישים בקשה לקהילה היהודית בפורטוגל על הכרה באדם כצאצא מגורשי ספרד.

דרכון אירופאי להתחלה חדשה   |   הוצאת דרכון אירופאי פורטוגלי   |   19.04.2021

הוצאת דרכון פורטוגלי ללא עורך דין, הינו מבוקש מאוד בשנים האחרונות בקרב יהודים ישראלים, ברובם יוצאי מדינות המזרח, אך לא רק. לאחר שממשלת ספרד יצאה בהודעה שתאפשר ליהודים אשר מוצאם מספרד או עולים ממדינות טוניס, מרוקו, טורקיה, מצרים, יוון, בולגריה ועוד מדינות אשר קלטו את מגורשי ספרד במאה ה- 15 יהיו זכאים להוציא דרכון ספרדי. ישראלים רבים הביעו התעניינות, אך החוק הספרדי הקשה מאוד על המעוניינים להוציא דרכון ספרדי, מכיוון שספרד דרשה מהמבקשים ידע בשפה הספרדית, תנאי של מעבר מבחני תרבות והיסטוריה של ספרד, הגעה פיזית למדינה על מנת להישבע אמונים בפני מלך ספרד ועוד תנאים מקשים אשר הורידו את הבעת התעניינותם של זכאים רבים.

לאחר מכן, ממשלת פורטוגל יצאה בעצמה בהצהרה בעקבות המדינה השכנה, שתאפשר ליהודים אלו הוצאת דרכון פורטוגלי בתנאים לא מכבידים ואף קלילים ומסיבה זאת, יהודים רבים העומדים בקריטריונים נענו ועדיין נענים לאפשרות זאת.

היסטוריה:

הקשר בין ספרד לפורטוגל הוא, כשמדינת ספרד גירשה יהודים רבים, הם עברו לפורטוגל אשר מנתה כ-30 אלף אנשים עד אז, אך לאחר מעברם של יהודים רבים למדינת פורטוגל הקהילה מנתה מעל ל-70 אלף אנשים אשר היוו כ- 10 אחוזים מכלל אוכלוסיית פורטוגל. שנים לאחר מכן, נוצר קשר בין ספרד לפורטוגל עקב נישואיו של מלך פורטוגל עם הבת לממלכת ספרד והוריה דרשו ממלך פורטוגל לגרש אף משם את היהודים שהשתקעו שם.

יתרונות הוצאת דרכון פורטוגלי:

הוצאת דרכון פורטוגלי, הינה אפשרות נהדרת ליהודים ישראלים לבסס קשר עם מדינות האיחוד האירופאי, מכיוון שהוצאת דרכון פורטוגלי והחזקה בו נותנת פריבילגיות רבות לאנשים המחזיקים בה, כמו:

- סבסוד לימודים אקדמיים במדינות האיחוד האירופי ואף לעיתים סבסוד מלא.

- תנועה ושהייה חופשית ב- 28 מדינות האיחוד.

- תנאים מטיבים לתיירות במדינות כמו ארצות הברית ואוסטרליה ללא צורך בויזה וכניסה למדינות שאסורות לכניסת ישראלים המחזיקים בדרכון ישראלי.

- אפשרויות תעסוקה במדינות האיחוד האירופי ללא אישור מיוחד.

- אפשרות להוצאת דרכון פורטוגלי גם לדורות המשך באופן אוטומטי, ללא כל הליך מקשה או מיוחד.

- פריבילגיה לרכישת נדל"ן באירופה ותעסוקה במדינות האיחוד האירופי וכמו כן, גם הטבות מיסוי.

- תנאים וזכויות ככל אזרחי מדינות האיחוד האירופי.

איך זה עובד

כמו כן, קיימות עוד יתרונות רבים ומגוונים להוצאת דרכון פורטוגלי ולהחזקה בו. ישנם תנאים מסוימים להוצאת דרכון פורטוגלי מעבר לתנאי הבסיס של היותו של הפרט להיות יהודי ממדינות אשר הוגלו יהודי פורטוגל וספרד. 

תנאי הסף הם:

- המבקש להוצאת דרכון פורטוגלי חייב להיות מעל גיל 18.

- המבקש להוצאת דרכון פורטוגלי נדרש להציג תעודת "יושר" המעידה על עבר פלילי ללא דופי.

 

הוצאת דרכון פורטוגלי והחזקה בו מעניקה יתרונות רבים וראוי לציין שאין איזשהו ניגוד בהחזקת דרכון ישראלי ודרכון פורטוגלי יחד, אלא רק יתרונות רבים עומדים כנגד המחזיק בשני דרכונים אלו. תהליך הוצאת הדרכון נמשך כשנתיים לערך, אך כל מקרה לגופו וזהו עניין אינדיבידואלי הקשור לכל בקשה באופן ספציפי התלוי בין היתר, האם המבקש להוצאת הדרכון מחזיק במסמכים המבוקשים (המעידים למוצא ושושלת ליהדות מהמדינות הרלוונטיות), או שישנו צורך להפיק את המסמכים המבוקשים ממדינת מוצאו. התהליך תלוי גם בבירוקרטיה של מדינת פורטוגל ובמי מבקש הוצאת הדרכון הפורטוגלי נעזר כדי לנהל את תהליך בקשתו.

למבקש הוצאת דרכון פורטוגלי עומדת האפשרות לקיים את התהליך באופן עצמאי, אך אם ייעזר בעורך דין או באדם המוסמך ומומחה בתחום הוצאת דרכון פורטוגלי, סביר להניח שתהליך זה יתקצר וסיכוייו יהיו יותר גדולים לקבלת הדרכון הפורטוגלי המיוחל.

איך מוציאים דרכון פורטוגלי

ישראלים רבים חפצים להפיק אזרחות ודרכון פורטוגלי, אך נשאלת השאלה, איך מוציאים דרכון פורטוגלי? ראשית, על המבקש לשאת שם משפחה אופייני ליהדות ספרד או פורטוגל המעיד על קשר מהותי לקהילת מגורשי ספרד או פורטוגל, עם עדיפות (תורם ומקל על התהליך) לאילן יוחסין מוכח ,קשר וזיקה לתרבות כגון: ידיעת שפת לדינו או פורטוגזית. כדי להתחיל תהליך זה, על המבקש, קודם כל להשיג ולהכין את המסמכים הרצויים לתהליך זה. להפיק טפסים רלוונטיים לבקשה ולמלא אותם במלואם, לאחר מכן על המבקש להפיק מסמכים מגורמים שונים וביניהם ממשרד הפנים אשר מעידים על שושלת ליהדות פורטוגל או ספרד (כל מסמך המעיד על כך, יתרום לתהליך) ולאחר מכן, הגשתם לקהילה היהודית בפורטוגל על מנת שיחקרו וידונו האם המסמכים מעידים על שושלת יהדות פורטוגל.

הוצאת דרכון פורטוגלי

ראוי לציין, שעל המבקש לשלם אגרה כדי לבצע את תהליך זה, זהו תנאי הכרחי על מנת לפתוח בתהליך של בקשת דרכון פורטוגלי. לאחר מכן, במידה והקהילה היהודית של פורטוגל הגיעה למסקנה שהדורש להפקת דרכון פורטוגלי זכאי, על המבקש להכין בקשה להתאזרחות ולאחר מכן להגיש למשרד הפנים הפורטוגלי את בקשתו. ראוי לציין שללא אסמכתא מטעם הקהילה היהודית של פורטוגל הסיכויים לקבל דרכון פורטוגלי מאוד נמוכים מכיוון שממשלת פורטוגל הסמיכה את הקהילה היהודית לברר ולקבוע אם יש עילה לבקשתו של הפרט.

לאחר תהליך זה, המסמכים יועברו לממשלת פורטוגל על מנת שיכולו לבחון את מסמכי המבקש, הם ייעזרו בבדיקות על ידי המשטרה המקומית והאינטרפול על מנת לחקור ולבדוק שאכן המבקש נקי מעבר פלילי (תנאי חשוב לתהליך) ואכן עומד בקריטריונים אשר הם בודקים. יתכן ומבקש הדרכון הפורטוגלי יידרש לשלוח שוב את אותם המסמכים או מסמכים נוספים על פי דרישתם על מנת לאמת אותם.

לא כולם יודעים ומודעים לתהליך של איך להוציא דרכון פורטוגלי מהסיבה הפשוטה, שרובנו בדרך כלל לא נתקלים במעמד ובתהליך של הפקת דרכון זר במהלך חיינו ועל אחת כמה וכמה, לא יודעים מראש את התהליך של איך להוציא דרכון פורטוגלי. מסיבה זאת, המעוניינים בדרכון פורטוגלי בדרך כלל נעזרים באיש מקצוע, כדוגמת עורך דין או חברות מקצועיות שיודעות להדריך ולבצע פעולות אלו אשר מגדילות ותורמות לסיכויים לתהליך באופן משמעותי, מכיוון שהם בעלי ניסיון וידע בנושא של איך מוציאים דרכון פורטוגלי בלי עורך דין.

חשוב לציין, שבמידה שהאדם המבקש דרכון פורטוגלי נמצא זכאי, ממשלת פורטוגל תפיק בראשונה תעודת לידה (קובץ PDF) למבקש ותעודת זהות פורטוגלית למבקש כתנאי הכרחי להפקת דרכון פורטוגלי, ללא אזרחות (תעודת זהות) ותעודת לידה פורטוגלים אין אף אפשרות להפקת דרכון פורטוגלי, לעומת מדינות אחרות אשר כן מאפשרות לאדם הזכאי מסיבות שונות הפקת דרכון במדינתן, ללא הפקת תעודת זהות או תעודת לידה מקומיים כתנאי הכרחי. אדם השוהה בחו"ל כתייר איננו יכול לקיים תהליך זה אלא רק אם הוא שוהה במדינת ישראל או במדינת פורטוגל.

לאחר שהושלם כל תהליך זה, כשכל המסמכים הנ"ל הופקו במלואם וממשלת פורטוגל אישרה את כל המסמכים והנתונים והתהליך הושלם במלואו, מה שנשאר הוא רק להמתין בסבלנות לדרכון הפורטוגלי המיוחל, עם זמן המתנה שנמשך בין שנה וחצי לשנתיים בערך (תלוי במיני גורמים ופרמטרים שונים) וליהנות מאזרחות ודרכון פורטוגלים לצד האזרחות הישראלית הקיימת אשר מקנים אינסוף פתרונות ויתרונות למחזיקים בהם אשר יוכלו ליהנות משלל הטבות שיש לפורטוגל ובפרט למדינות האיחוד האירופי להציע למקבל אזרחות ודרכון פורטוגליים. אלו  התהליכים והתשובות של "איך מוציאים דרכון פורטוגלי".