מלון סטרנד ביץ טאבה

מחפשים חופשת בטן גב במקום שקט עם מזג אוויר לפנים (תרתי משמע)? הרשו לי להמליץ לכם על מלון סטרנד ביץ' טאבה הייטס (Strand Beach Taba Heights) או כפי שאני נוהג לכנותו - ארמונו של עליבאבא, ללא 40 השודדים.


מלון בסיני; הדרך אל מלון סטרנד ביץ טאבה החלה בערבו החם של יום רביעי ה 25 ליוני 2019. זה היה לאחר שכבר הזמנתי חדרון באילת במחיר 400 שח ללילה. כאב חד הורי לארבעה בנים המחפש לצאת לחופשה לפני שהרי הישראלים יקיפוני מכל עבר חשבתי שמצאתי את דיל חיי. אך לא כך הדבר.

דווקא היה זה אחי הצעיר שאמר לי בעדינות הכה אופיינית לו "תגיד, אתה דפוק?" 800שח לשני לילות זה נהדר אך מה עם כל השאר; פעילויות, הנאות ובעיקר, איך לא - האוכל. אז אחרי שניסיתי לבטל את החדרון באילת, שהוזמן כמה שעות לפני, נאמר לי שזה לא אפשרי היות והם שריינו לי את החדר. שטות גמורה, אבל זה עניין לרשות להגנת הצרכן. אז נכנסתי לבוקינג והזמנתי שני חדרים על בסיס הכל כלול לשלושה לילות ב, החזיקו חזק, 1966שח. פשוט לא להאמין. ארזתי את הבנים, שלושה מהם, מה לעשות יש צרות בכל משפחה, ופנינו אל עבר סיני.

Booking.com

דרכנו דרומה היתה נעימה משהו ואז הגענו לגבול. אז ככה, בצד הישראלי דרשו מאתנו 100שח אגרת מעבר, לאדם. לאחר מכן הגענו למוניות, פה התחילו העצבים לעלות מכיוון הרגליים. 50 דולר לנסיעה של גג 10קמ. יאללה, שיהיה, באנו הרי ליהנות לא? נתווכח? ברור. אז התווכחתי, בערבית, וסגרנו 25. זהו. הייתי בטוח ששיחקתי אותה. ואז ייבשו אותנו עד שיתמלא הרכב לשבעה אנשים. לאחר שעה, ממש לא קלה, הגענו למלון. ירדתי מהמונית והנהג דרש 50 או שיקרא למשטרה. כמובן שמיד נתתי לו 50. דולר. כי מי צריך צרות בשביל 100שח.

הכל כלול בארמונו של עליבאבא

נכנסנו למלון סטרנד ביץ טאבה בפה פעור. אין ספק, המקום מרשים עד מאד. ביקשתי לבצע צ'ק אין, בשש בערב, ונאמר לי שהחדרים אינם מוכנים. ביקשתי לשלם באשראי ו 550 הדולרים הפכו ל 700, עוד מסים כמובן. ביקשתי לשלם באותו אשראי שביצעתי אתו את ההזמנה ונאמר שיש תקלה והם מבקשים מזומן או אשראי. שילמתי מזומן. לאחר כ 20 דקות קיבלנו, סוף סוף, את החדרים. התרשמנו ממלון נקי לעילא ולעילא, הצוות מקסים ומשתדל לעזור לכל בקשה. יחד עם זאת, כשביקשתי בירה היינקן ביקשו תוספת תשלום של 16.5 דולר!

לגמתי בירה מקומית, טעמה מעט מר יותר מהמוכר לנו ומרקמה נהדר. למחרת בבוקר, כלומר כעת, קמתי לטיול בוקר וביקשתי לשתות מיץ תפוזים. אז זה גם לא כלול, לפני השעה עשר הכל בתשלום. שתיתי מים קרים. קמתי בבוקר עם חיוך. אחרי הכל זו הפעם הראשונה שלנו בסיני והילדים כלל לא ידעו על כך. איך אמרתי לילדים כל הדרך; נוסעים לחו"ל נוסעים לחו"ל, והם בטוחים שנפלתי על הראש. בסיכומו של דבר, כמו כל דבר בחיים, או איך אמר דודו טופז ז"ל; דברים קטנים אך מעצבנים.

עלויות;

1. 400 שח אגרת מעבר בצד הישראלי לארבעה אנשים.

2. 200 שח נסיעה הלוך למלון סטרנד ביץ טאבה, כיוון אחד בלבד.

3. 105 דולר אגרת מעבר בצד המצרי.

4. 705 דולר עבור החדרים.

כ 950 דולר, לא סופי. עדיין, זול הרבה יותר מאילת.

מלון בסיני או טיול במדבר

אין איך לומר זאת אחרת - אנו אוהבים להתפנק. בתי מלון בכל העולם מאד מושכים אותנו. זה ידוע שהישראלים מאד אוהבים לתייר בעולם. מיעדים קרובים באירופה, אמסטרדם, פאריז, ברלין ועד אוסטרליה, ארצות הברית ויעדים שיגרמו לכם, להזיע כשתשמעו כמה שעות טיסה ייקח בכדי להביא אתכם לשם. לחלק מאתנו טיול במדבר סיני לארבעה ימים נשמע כמו חלום רע.

חשבו על זה, אתם יחד עם עוד 25 אנשים שכוללים מדריך וצוות. המדריך, שרלי, למעשה חי במדבר ב 40 השנים האחרונות ומכיר כל סלע שם. הצוות שלו - חבר'ה בדואים אשר זו העבודה שלהם - ללוות מטיילים במסע הלא פשוט במדבר. הם דואגים לכל האירוח, הכנת האוכל, הכנת מקומות הלינה ולמעשה הכל.

אז ארזתי את כל החפצים שלי, שזה לא הרבה למעט תיק עם בגדי החלפה - נוסעים למדבר, לא צריך להתגנדר. ברכב בדרך למעבר הגבול לאט לאט הנוף מתחלף מירוק לחום בהיר. הראש שלי בדיוק נדד עם המחשבה שככל שהירוק נעלם כך אנו מתרחקים מהציוויליזציה - החברה המודרנית. קווי הקליטה בטלפון של האינטרנט לאט לאט ירדו עד שנעלמו כליל. הגענו למעבר הגבול טאבה ולאחר כמה דקות הגענו לצד השני. הצוות המקסים של שרלי חיכה לנו עם רכבים מצויידים בכל מה שצריך והיידה, לטיול הראשון שלנו במדבר.

קראו עוד אודות טיול במדבר