בדיקת קורונה לפני טיסה

בדיקת קורונה לפני טיסה הנה דרישה חדשה בעקבות המשבר אשר או-טוטו בן שנה. הקופות ובתי החולים מספקים זאת החל ממחיר 45 שקלים ועד ל 750 שקלים, לתוצאה מהירה. בדקתי

בדיקות קורונה לפני טיסה   |   בדיקות קורונה לפני טיסה, פספורט רפואי   |   27.11.2020

אסותא רמת החייל

Check2Fly

בית חולים אסף הרופא

בדיקות קורונה לפני טיסה נכפו עלינו תודות לנגיף קורונה שעשה עליה, לכל הגלובוס, הישר מסין הכל כך רחוקה מאתנו. בימים אלה כאשר מחירי כרטיסי הטיסה שווי ערך לארוחה במסעדה, אפילו לא מסעדת גורמה. לצורך טיסה לגרמניה ביקשו ממני להופיע עם פספורט רפואי השולל מכל וכל נגיף קורונה שאולי שוכן בגופי.

מדינות ירוקות ואדומות - מושג חדש ב 2020

מדינה ירוקה: מדינות אשר תיירים, אנשי עסקים וכו' אשר ביקרו בהן וחזרו מהן ארצה אינם חייבים בבידוד של 14 ימים. מדינה אדומה: מדינות אשר אלה אשר חוזרים מהם בטיסה חזרה לארץ, טיסה נכנסת, ואשר שהו בהן ב 14 הימים אשר קדמו לחזרתם ארצה, חובה עליהם להכנס לבידוד למשך 14 ימים - או מה שקבוע בחוק, אשר משתנה חדשות לבקרים כי אף אחד באמת לא יודע איך מתמודדים עם הדבר הזה.

דרכון רפואי קורונה - מה זה?

בדיקת קורונה לפני טיסה, כמו גם הבדיקות לאיתור נוגדנים הפכו חובה ונדרשים על ידי אנשים פרטיים לנסיעות תיירות, אנשי עסקים, ארגונים וחברות אשר זקוקים לנוכחות פיסית באחת מהמדינות בחו"ל. בדיקת RT-PCR הנועדו בכדי לאתר את הנגיף מגיעות עם מסמך תוצאות הבדיקה באנגלית, כולל את שמכם, תעודת הזהות, תאריך הלידה ומספר הדרכון שלכם. מסמך זה מהווה מעין פספורט רפואי אשר שוטר הגבול במדינת היעד אליה אתם טסים יכול להיווכח כי אינכם נושאים את נגיף קורונה בגופכם.

אסותא רמת החייל 

כנווד דיגיטלי אני נוסע תכופות לאירופה, בדיוק מקרה כזה קרה באמצע ספטמבר 2020. בעקבות כך נדרשתי לבצע בדיקת קורונה לפני טיסה וכמובן שמיד פניתי לחבר היקר שלי - גוגל - כדי לחפש היכן ניתן לבצע בדיקה שכזו. עיני נפלה על מודעה של בית החולים אסותא הקורא לי להגיע, לאחר קביעת תור אצלם, במרפאת אסותא ברמת החייל ושם לבצע בדיקת קורונה לפני טיסה. במהלך בדיקה זו, בכפוף לתוצאה שלילית כמובן, הם יספקו לי פספורט רפואי אשר מעיד כי איני נושא את הנגיף בגופי ואני יכול להכנס לגרמניה.

ביצעתי את הבדיקה, אשר תוצאות הובטחו בתוך כמה שעות אשר התארכו יותר ויותר משהתוצאות איחרו להגיע. רק בשעה תשע וחצי בלילה, לאחר לא מעט שיחות טלפון עם נציגים, התקבלה הודעת הטקסט המיוחלת עם הקישור להורדת הפספורט הרפואי אשר שלל את הימצאות נגיף קורונה. פספורט רפואי נושא את כל הפרטים שלכם, כולל מספר דרכון, עם מספר בדיקה המעיד כי ביצעו לכם את הבדיקה במקום מורשה עם פספורט רפואי באנגלית. תודה לשמרית מאסותא אשר עשתה עבודה נהדרת והיתה בקשר אתי לאורך כל הדרך.

מחיר: 550 ש"ח.

הבטחת תוצאה: עד 24 שעות מרגע לקיחת הדגימה מהפה ומהאף שלכם, במקרה שלי הדגימה נלקחה ביום 15.09.2020 בשעה 15.30. התוצאה הגיעה ב 16.09.2020 בשעה 21.32 בלילה כאשר הייתי אמור להציג את הבדיקה בנתב"ג בשתיים בלילה. שירות לקוחות היה מעל ומעבר למצופה - 10. למרות שהבדיקה הגיעה מאוחר ולאחר הרבה מאד התנצלויות - הכל היה בחן, נעים, תרבותי ובעיקר נותן תקווה ומרגיע.

השחקן החדש Check2Fly

Check2Fly

בתחילת נובמבר 2020 נדרשתי להגיע שוב אל גרמניה וושוב כל הסיפור התחיל לו מחדש. אך, כשהייתי בארץ שמעתי שחברת Check2Fly זכתה במכרז ביחד עם בית החולים רמב"ם להקמת עמדות בדיקות קורונה מהירות בנמל התעופה בן גוריון. לא רק שהתשובות תהיינה במהרה הם הבטיחו, וכולם התגאו ורצו לספר על כך בחדשות, גם המחיר, כל כך זול, כולה 45 שחים. אז נרשמתי לאתר שלהם, מילאתי את כל הפרטים ועברתי לקביעת תור. היות ובגרמניה צריכים בדיקה שנעשתה עד 48 שעות מרגע עזיבתי את הארץ תור הבדיקה שלי נפל על יום שישי. משראיתי שיום שישי אינו פנוי באתר שלהם הרמתי טלפון אל שירות הלקוחות שם ענתה לי בחורה נחמדה שאמרה כן, אתה לא צריך להזמין תור באתר, אתה יכול להגיע ביום שישי, אנחנו נמצאים פה עד השעה עשר בבוקר ואת התשובה תקבל תוך 17 שעות.

ביצעתי תמלול לשיחה המוקלטת עם הנציגה טטיאנה.

טטיאנה:     Check2Fly שלום.

רמי:          שלום, אני מנסה להזמין תור עבור בדיקת קורונה לפני טיסה.

טטיאנה:     א-הא.

רמי:          הזנתי את כל הפרטים ואמרו לי שלפי השאלון אני לא זכאי לבדיקה, מה זאת אומרת?

טטיאנה:     אתה ענית על השאלות?

רמי:          כן. לא הייתי ליד אף אחד ולא שום דבר. יש לי טיסה ב 29, אני מבקש לעשות בדיקת קורונה לפני הטיסה, איך תוכלי לעזור?

טטיאנה:     אתה פשוט תבוא, אתה טס לבד?

רמי:          כן.

טטיאנה:     אתה יכול פשוט לבוא לפה וזהו, לא צריך להזמין תור אם אתה טס לבד.

רמי:          אה, לא צריך לקבוע תור בכלל?

טטיאנה:     לא. חשוב שאתה תגיע לפה 72 שעות לפני.

רמי:          תראי, הטיסה שלי ב 29 בחמש וחצי בבוקר והמדינה שאני נכנס אליה מבקשת בדיקה עד 48 שעות אחורה. אם אני אבוא בשבת, זה בסדר?

טטיאנה:     עדיף בראשון בבוקר.

רמי:          אבל בראשון בבוקר הטיסה שלי,

טטיאנה:     או ביום שישי בבוקר,

רמי:          ביום שישי בבוקר?

טטיאנה:     כן.

רמי:          לא ביום שבת? ביום שבת אי אפשר?

טטיאנה:     ביום שבת אנחנו לא עובדים.

רמי:          אז אם אני אבוא ביום שישי איך אני אקבל את התשובה?

טטיאנה:     רגע, ב 29 מתי זה,

רמי:          ראשון.

טטיאנה:     יום ראשון,

רמי:          יום ראשון חמש וחצי בבוקר.

טטיאנה:     לא, זה מאוחר לעשות בשבת בדיקה.

רמי:          למה, אם אתם נותנים תשובה תוך 4 שעות למה זה מאוחר?

טטיאנה:     לא. תוך 4 שעות אנחנו לא נותנים, בינתיים אנחנו עושים רק בדיקה ארוכה.

רמי:          14 שעות?

טטיאנה:     של 72 שעות. זה תשובה מגיעה אליך, אחרי שאתה עושה בדיקה תשובה מגיעה מ 14 שעות עד 17 אבל בדיקת קורונה לפני טיסה עצמה אתה צריך לעשות 72 שעות לפני טיסה.

רמי:          לא. אני צריך 48, אוקיי. אז אם אני מגיע ביום שישי ב 12.00, 10.00, משהו כזה, זה בסדר?

טטיאנה:     עד עשר. משבע עד עשר אנחנו עובדים.

רמי:          עד עשר.

טטיאנה:     יום שישי. אם אתה טס משבת עד ראשון בלילה, משבת לראשון בלילה, נכון?

רמי:          אני, כן, חמש וחצי בבוקר של יום ראשון, בין שבת לראשון.

טטיאנה:     אז אתה צריך לבוא או ביום שישי, גג, בבוקר. עדיף ביום חמישי.

רמי:          לא. אם אני אבוא ביום חמישי זה לא יתפוס, הם צריכים 48 שעות לפני, לא 72.

טטיאנה:     יום שישי בבוקר, עד עשר תבוא.

רמי:          עד עשר. ואז התשובה אני מקבל איך?

טטיאנה:     באימייל.

רמי:          באימייל. נהדר, מה שמך?

טטיאנה:     טטיאנה.

רמי:          תודה רבה לך.

טטיאנה:     בבקשה, יום טוב.

(סוף שיחה)

אז הגענו, בת הזוג שלי נמנה ואני, אל שדה התעופה באחד מימי השישי של חודש נובמבר 2020 ומצאנו את המקום סגור. כל העמדות סגורות, ויתרה מכך - בקושי מוצאים נפש אדם בכדי שנוכל לדבר ולשאול שאלות. כמובן שבמרכז שירות הלקוחות אף אחד לא טרח לענות. הדרכות למוקדנים היא דבר כל כך חשוב, אנשים פועלים לפי מה שנאמר להם בטלפון.

תודה לטטיאנה.

בדיקת קורונה לפני טיסה - Check2Fly, אסותא, בית חולים אסף הרופא

מרכז רפואי שמיר (בית החולים אסף הרופא)

דקות לאחר שהבנו כי המקום סגור חייבים היינו למצוא פתרון מהיר לבדיקה היות והטיסה עומדת לצאת בתוך פחות מ 48 שעות. חיפוש מהיר באינטרנט, תודות לנמנה אהובתי, והגענו אל מרכז רפואי שמיר, מודה שזו הפעם הראשונה ששמעתי את השם הזה ולא קישרתי. תוך כדי שיחה הבנו שזה אסף הרופא, 8 דקות נהיגה משדה התעופה בן גוריון. הגענו לשם, כמובן שלא הזמנתי תור לפני כן היות וסמכתי על החבר'ה מ Check2Fly אשר אכזבו כפי שכתבתי מעלה, כאן תוכלו להזמין תור  לפני בדיקת קורונה. לאחר המתנה קצרה ניגשנו לפקידה, עוד 3 דקות מילוי כל הפרטים ותשלום של 200 שקלים, בהחלט סביר, ועברנו לבדיקה. שתי דקות לאחר מכן, עם שתי עיניים דולפות דמעות, סיימתי את הבדיקה.

מחיר: 200 שקלים.

הבטחת תוצאה: תוך 24 שעות מרגע נטילת הדגימה. תכל'ס בשטח: הבדיקה נעשתה בשעה 09.30 בבוקר והודעת הטקסט ממכבי הגיעה בשעה שבע בערב. גם אפשרות להתקשר למערכת IVR אשר מוסרת טלפונית את תוצאות הבדיקה לאחר הקלדת מספר הבדיקה, וגם כניסה מיידית לאפליקציית מכבי שם ניתן להוריד ולהדפיס את הפספורט הרפואי, באנגלית כמובן. למחרת בבוקר, שבת, שמונה בבוקר, הגיע מייל עם פספורט רפואי באנגלית אשר מיועד לכניסה לגרמניה שירות לקוחות: מעל המצופה, לעילא ולעילא, סוף סוף מישהו פה יודע לדאוג ללקוח - שאפו!

מעז יצא מתוק, קראו את הפוסט הבא שלי אודות דיאטת 16 8