אטרקציות בוינה לילדים מבוגרים וצעירים עד גיל 120 פעילויות חורף קיץ יום ולילה

טסים לוינה? אין זה משנה אם תגיעו לכאן למשך ימים ספורים או תעברו באזור כחלק מהטיול שלכם באירופה - לפניכם מדריך לאטרקציות מעניינות בוינה שבו כולם ימצאו מה לעשות. ילדים, מבוגרים, זוגות, משפחות. לכווווולם יש מה לעשות בעיר האירופאית ההיסטורית הזו.


אטרקציות בוינה; מרבית התיירים הישראלים מרגישים פעמים רבות שהם מיצו את אירופה ואין להם יותר מה לחפש שם. עם זאת, כל פעם מתגלות עוד ועוד פנינים אמיתיות, וערים בהן אפשר ליהנות בדרכים אחרות.

בירת אוסטריהוינה, היא בהחלט יעד מפתיע ומעניין, שמביא אתו הרבה מאוד אפשרויות. יש כיום המון אטרקציות בוינה איתן אפשר לשדרג את הטיול, ושאותן שווה להכיר. כשאנו חושבים על אטרקציות בוינה הדבר הראשון שחושבים עליו הוא טיולים ונופים, אך בוינה יש הרבה יותר מכך.

וינה היא מוקד קולינרי, תרבותי וספורטיבי שאפשר ליהנות ממנה בהרבה בדרכים שונות. לפני שמזמינים את הטיסה, שווה לבדוק לגבי אטרקציות בוינה אשר מתאימות לכם.

קסם והיסטוריה

וינה חייבת הרבה מאוד מהקסם ומההיסטוריה הענפה שלה למיקום הנהדר שלה - למרגלות נהר הדנובה. היא מהווה את השער בין מזרח למערב אירופה, וזה מתבטא מאוד גם בתרבות שלה וגם במבנה שלה. לוינה מגיעים בכל שנה כ-17 מיליון מבקרים, שבודקים בראש ובראשונה את האתרים ההיסטוריים המפוארים שלה, שכוללים גנים מרהיבים, ארמונות נוצצים ומסלולי הליכה יוצאת דופן.

עם זאת, יש בה הרבה מוזיאונים, תיאטראות, ברים, וכמובן, את אחד מבתי האופרה הגדולים והמפוארים ביותר באירופה. בוינה יש אווירה אורבנית ומעניינת, לצד וייב ירוק ורגוע. היא כוללת הרבה מאוד בתי קפה קוקטיים ואופנתיים, לצד מסעדות עם כוכבי מישלן.  בניגוד למה שנהוג לחשוב, היא מאוד מגוונת, ויש בה המון מה לעשות. הנה כמה אטרקציות שיעניינו אתכם עד מאד, בין אם מגיעים לכמה ימים, או אם מתכננים שהות קצרה יותר.

אטרקציות לילדים בוינה

האטרקציה המרכזית בוינה היא ארמון שנברון והגנים המפוארים שלו. הארמון הוקם במאה ה-18 והוא שווה ביקור לא רק בגלל המבנה הארכיטקטוני המרהיב שלו, אלא גם בזכות שהוא פשוט נראה כמו פארק יוצא דופן. בארמון יש לא פחות מ-1,441 חדרים, והגנים שלו מוגדרים כאתר מורשת של אונסקו, כך שזה באמת משהו שאסור לפספס בשום אופן אם הגעתם לעיר. אטרקציה נוספת היא הופבורג ההיסטורי, מקום משכנו של כל שליט אוסטרי מאז 1275. זוהי עדות היסטורית מרהיבה עם בניינים מתקופות שונות, ארכיטקטורה מעניינת ונגיעות של רנסנס, תקופה גותית, בארוק ועוד שאסור לפספס.

בניינים מרשימים ומוזיאונים יוצאי דופן

מוזיאון קונסטיסטורישס נמצא באחד הבניינים המפוארים והמרשימים ביותר בוינה. הוא מחזיק בתוכו את האוצרות הגדולים ביותר של משפחת המלוכה מהאפסבורג ואת האוצרות הגדולים ביותר של האומה האוסטרית. כאשר חושבים על אטרקציות בוינה זוהי בהחלט אטרקציה מהמרהיבות ביותר, והיא גם כוללות אומנות של האמן פיטר ברוגר. ברוגר הוא אמן אוסטרי יוצא דופן, שגם יצר את יצירת האומנות – מגדל בבל.

מוזיאון בלוודרה הוא בניין מתקופת הבארוק, והוא נחשב לאחת האטרקציות הפופולאריות ביותר באוסטריה. הוא כולל שני בניינים עם המון יצירות אומנות, ארמון חורף מפואר ואזור אוצרות של ימי הביניים. חוויה מרתקת לכל חובב היסטוריה.

גן חיות מיוחד וציורים של הגדולים מכולם

אטרקציות בוינה הן מגוונות וכאמור, לא כוללות רק ארמונות ולכן, אפשר להגיע לגן החיות של וינה (Vienna Zoo) כדי לקבל חוויה מיוחדת ויוצאת דופן. בגן החיות יש יותר מ-750 זני חיות, כולל דובי פנדה, שמהווים אטרקציה בפני עצמם. במקום יש גם יער גשם אינטראקטיבי, אקווריום גדול והוא מהווה חוויה גדולה מאוד לכל המשפחה, לא רק לילדים. שימו לב גם לתצוגות המתחלפות במקום ולסיורים המקצועיים.

מוזיאון אלברטינה הוא עוד מקום בו חייבים לבקר, שכן יש בו נציגות לכל אחד ואחד מהאמנים הכי גדולים בהיסטוריה המודרנית, כולל פיקאסו, סזאן ועוד. במקום יש 65 אלף ציורים שהגיעו מהמכחול של כמה מהגדולים ביותר. גם אם אינכם חובבים אומנות, חשוב לבקר שם.

מוקדי משיכה למבוגרים בוינה - התיאטראות

בבחינת אטרקציות בוינה אי אפשר לדלג כמובן על בית האופרה הגדול (Vienna opera house). מדובר באחד מהתיאטראות הגדולים ביותר בעולם, ולבטח אחד המפורסמים שבהם.

במקום מופיעים באורח קבע המלחינים, הלהקות והתזמורות הגדולות ביותר בעולם, ואפשר ליהנות מהם במשך 300 ימים בשנה. יש תיעוד להופעות במקום עוד בשנת 1625, והוא קיבל השראה מתקופת הרנסנס, כך שאין ספק שאם מחפשים שואו מיוחד ואופייני לוינה, תמצאו אותו בבית האופרה.

כנסיית סט. סטפן, מקום נוסף שצריך לבקר בו, שכן מדובר בכנסייה החשובה ביותר בוינה. הכנסייה הוקמה בשנת 1772 והיא נמצאת במרכז העיר, כך שלא תצטרכו לנסוע רחוק כדי לראות אותה. היא ציורית מאוד מבפנים ומיוחדת מאוד מבחינה ארכיטקטונית מבחוץ, כך שזהו מבנה שמתבקש לראות.

פארק השעשועים לצד הדנובה

בחיפוש אחר אטרקציות בוינה אשר יתנו לכם קצת ריגוש, בדקו את הפראטר פארק. מדובר בפארק גדול לצידו של נהר הדנובה, בו נכנסים לסוג של עולם אחר. הפארק משתרע על פני 3,200 דונם ואפשר לבלות בו יום שלם. הוא מלא במתקני שעשועים שונים, כולל גלגל ענק שצופה על חלק גדול מהנהר. הפארק כולל גם מתקנים מסורתיים, פארק דינוזאורים (אמא'לה), ואזור אוכל גדול במיוחד.

לא רחוק משם נמצא מגדל הדנובה, אשר מתנשא לגובה של 252 מטר, ומשקיף בצורה מרשימה אפילו יותר על הנהר כולו. המעלית המהירה והיעילה של המגדל תיקח אתכם לתחנת הביניים בגובה 150 מטר ואחר כך לגג של המתקן. אגב, במקום יש שתי מסעדות מעולות בהן מומלץ לסעוד.

לסעוד כמו משפחת מלוכה

האם אי פעם חלמתם לסעוד כמו משפחת מלוכה? ובכן, יש אטרקציות בוינה אשר מאפשרות לכם לעשות את זה. בדמל קפה של וינה תקבלו חוויה קולינרית שונה, של מקום שהוקם בשנת 1786 ושומר על האותנטיות שלו עד היום. מדובר בבית קפה/קונדיטוריה, אשר מגיש את האוכל שלו על ידי מומחים שעובדים לפי מתכונים שגובשו לפני כ-200 שנה. העוגות והמאפים במקום הם באמת משהו מיוחד.

עדיין רעבים? איך אפשר לקרוא על אטרקציות בוינה בלי להזכיר את המסעדה הכי טובה בעיר – פראמרל אנד וולף. זוהי מסעדת מישלן עם מנות אוסטריות קלאסיות, ובארוחת הטעימות תבינו לחלוטין מה זה המטבח האוסטרי ואיך אפשר ליהנות ממנו על הצד הטוב ביותר.

המורשת היהודית

כידוע, אוסטריה הייתה חלק בלתי נפרד מהשואה, ולכן, כמו בגרמניה, גם כאן מכים על חטא. מוזיאון השואה והיהדות (Jüdisches Museum Wien) הוא אחד המוזיאונים החשובים בעיר, והוא מספר את סיפור יהדות אוסטריה בשנות ה-30 וה-40 במאה הקודמת. במקום תוכלו לקבל מושג על השואה באוסטריה, לראות עדויות ופריטים מיוחדים, ולקבל חוויה שהיא חשובה לכל יהודי באשר הוא. מכאן,

נמשיך ללכת למוזיאון ההיסטוריה הצבאית של אוסטריה, לקבל זווית נוספת על מלחמות העולם בתחילת המאה ועל שיטות הלוחמה של האוסטרים בכל הנוגע לקרבות ולאסטרטגיה. במקום יש מיצגים רבים ומעניינים, עד עדויות צבאיות עוד מהמאה ה-17.

גן עדן לשוטטות

וינה היא עיר מאוד צבעונית וכאשר בוחנים אטרקציות בוינה קשה להתעלם מהיופי של האנדרטווסרהאוס. שכונה הזו נחשבת בעיני רבים לשכונה המבוקשת ביותר בעיר היות והיא ידידותית "לטבע ולבני אדם". חיים כאן באווירה מאוד נעימה, עם בתי קפה, דוכנים ובעיקר בתים צבעוניים שמקשטים את עצמם לכבוד האורחים.

גם בשוק נאשמארקט ניתן לחוות חוויה מקורית, שכן מדובר בגן עדן למזון. עם סוגים סוגים שונים של אוכל, מקומי ובינלאומי תוכלו לאכול מאכלים מדהימים מכל קצוות תבל. שוק זה מהווה נקודת מפתח בזווית הקולינרית בעיר, והאווירה בו היא נעימה מאוד עבור כולם.

בראש של פרויד

אטרקציות בוינה כוללות כמובן אטרקציות קצת משוגעות, כמו מוזיאון זיגמונד פרויד -Sigmund Freud Museum. פרויד השאיר אחריו מורשת מפוארת ואתם תוכלו לחזות בה בעיניכם. עבודתו חשובה לכל נושא הפסיכולוגיה המודרנית, והמוזיאון מציג את עבודותיו, מחשבותיו ורשמיו, בצורה שהיא מאוד מושכת ומעניינת.

אטרקציות נוספות אשר שווה מאוד לראות הם בית הקברות המקומי והמפואר, האמליאנבד – בריכה מקורה וארוכה במיוחד במרכז העיר, והסופרסנס – חנות עיצוב ייחודית ויוצאת דופן, בה תראו מיצגים שלא תאמינו שיכולים להיות פרקטיים בבית או במשרד, אך הם כאלו והם מדהימים. תחשבו על איקאה על ספידים, ואז תוסיפו עוד טוויסט מרתק.

מחכה רק לכם
וינה היא עיר מרתקת שממשיכה להתעדכן ולהיות רלוונטית למרות מוניטין מעט אפור. יש המון אטרקציות בוינה מסוגים שונים, מהם אפשר ליהנות בדרכים שונות. וינה שווה ביקור אם לא הייתם בה מעולם, ואפילו אם ביקרתם בה לפני מספר שנים.

היא מתאימה להרבה מאוד סוגים של תיירים בקבוצות שונות, ומסוגלת לתת מענה איכותי לכל מי שעובר דרכה, או מגיע אליה במיוחד. אז למה אתם מחכים? יש אטרקציות בוינה שמחכות רק לכם.