סיורי גרפיטי מרהיבים

גרפיטי (אמנות רחוב) בתל אביב. הצטרפו לסיור אמנים ברחבי העיר תל אביב ולמדו אודות היסטוריית אמנות הרחוב בעיר ללא הפסקה.

Graffiti   |   סיורי אמנות בתל אביב, סיורים בתל אביב   |   03.03.2021

סיור גרפיטי, "סלאמז" (SLUMZ) זו תרבות לכל דבר, כזו שמפשיטה את האדם מהמסכות שלו ונותנת לו ליהנות מהאומנות כמו שהיא – פראית ואמיתית. כזה הוא הגרפיטי, אמנות מופשטת, לעיתים מדויקת מאוד, אבל תמיד מרהיבה. ואם אתם רוצים ליהנות מגרפיטי אמיתי, השורות הבאות הן בשבילכם. הנה כל מה שצריך לדעת לגבי סיור גרפיטי בתל אביב, העיר שאינה ישנה לעולם.

לאחר שיצאנו בעצמנו לסיור גרפיטי ברחובות וסמטאות תל אביב, גילינו עולם שלם. העולם הזה כולל חוויות בלתי מוסברות של אומנות מקושקשת בכל פינה בעיר, בסמטאות של תל אביב שלא ידענו שקיימות בכלל. אם חשבנו שבכדי להתרשם מגרפיטי בתל אביב צריך סה"כ להסתובב ברחובות העיר, מסתבר שלא כך הם פני הדברים. בחיים כמו בחיים, צריך לדעת להיכן הולכים. וכשמתכווננים לאזור של דרום תל אביב, מגלים למשל את רחוב 3361. או ליתר דיוק, סמטת 3361. בואו נדבר עליה, מה גילינו שם?

להזמנת הסיור

סמטת 3361 ומה שיש לה להציע לחובבי הגרפיטי (תל אביב)

לאחר שביקרנו באזור של פלורנטין בדרום תל אביב, גילינו עולם שלם של סיור גרפיטי מהסרים הכי טובים. שמעו לנו, מדובר בחוויה של פעם בחיים עבור חובבי הגרפיטי. לא בטוח שידעתם את זה, אבל מסתבר שעיריית תל אביב משלמת לאומני גרפיטי על עבודתם ברחבי העיר תל אביב.

כן, כן, שמעתם נכון, עיריית תל אביב מייעדת קירות ברחבי תל אביב עבור גרפיטי ואפילו משלמת לאומנים על הציורים שלהם. זה משהו קטן שלמדנו בעודנו נהנים מסיור הגרפיטי בתל אביב. עוד למדנו, שלאומנו פשוט אין גבולות. אם אתם רוצים ליהנות מאומנות מופשטת ומרהיבה במיוחד, אנחנו נמליץ לכם על סמטת 3361, דרום תל אביב.

מה עוד נמצא בסמטת 3361 בפלורנטין?

סמטת 3361 היא סמטה שחשוב לראות אותה כיום, רגע לפני שהיא הופכת לאבק. כיום מתבצעת בנייה מסיבית באזור של דרום תל אביב, והסמטה הזו לא תחזיק מעמד עוד הרבה שנים. כבר היום בונים שם בניין גבוה שבעקבות בנייתו חלק מציורי הגרפיטי כבר נמחקו כליל. אם אתם רוצים ליהנות כיום מסיור גרפיטי, הסיור שלכם קודם יתחיל בסמטה הנ"ל.

הסמטה הזו נמצאת במקביל לרחוב ידידיה פרנקל ורחוב אברבנאל. מאחר שהיא מהווה נכס תרבות מקסים, כיום יש אפילו מלחמות מצד של פעילים חברתיים על הבנייה בסמטה. בעיקרון, הסמטה הזו היא סמטה של סדנאות פרזול, סדנאות נגרים, תעשייה קלה, עבודות ברזל קלות ועוד.

להזמנת הסיור

סדנאות העבודה בסמטה ועיטורי דתות

על כל סדנה וסדנה בסמטת 3361 אתם תוכלו להתבונן בציורי גרפיטי מרשימים במיוחד. למעשה, לא קיימת סדנת עבודה אחת שהדלת שלה אינה מכוסה בציורי גרפיטי מלמטה ועד למעלה. המון מהאומנות כאן היא פוליטית טהורה. ישנם לא מעט ציורי גרפיטי שמיש שולחים אתכם במחשבות אל הפוליטיקה, אבל בצורה משעשעת וסאטירית.

כמו כן, אפשר לראות בסמטה הזו גם את סדנאות העבודה השונות, מקצועות של "פעם". מרשים ביותר ושווה ביקור בהקדם.

איפה עוד יש סיורי גרפיטי בתל אביב יפו?

מעבר לסמטת 3361 בתל אביב, ישנם עוד כמה רחובות שאפשר לשטוף את העיניים בהם מסיורים. סיור גרפיטי מאפשר לכם לחוות את האמנות העכשווית כפי שהיא. איך שאתם רואים אותה, ככה היא מתקבלת. יחד עם זאת, לעיתים גם יש משמעויות עמוקות יותר באומנות גרפיטי. כך למדנו כאשר הסתובבנו ברחוב "הנגרים" בתל אביב.

רחוב הנגרים הוא רחוב שנמצא גם הוא באזור של פלורנטין, דרום תל אביב. ברחוב הזה ישנם המון ציורי גרפיטי מסוגים שונים, חובה להגיע לכאן. כשטיילנו כאן, גילינו עולם שלם ציורי גרפיטי פוליטיים, הומוריסטיים, תרבותיים ועוד. עוד ברחוב הנגרים, תוכלו גם כאן למצוא סדנאות עבודה מסוגים שונים. הסדנאות הרבות כאן מבוססות על עבודות נגרות, נגרי אמן, פרזול ועוד.

תל אביב עמוסה בגרפיטי מהמם, רק צריך לדעת להיכן להסתכל

בסופו של דבר, בעיר תל אביב אתם תוכלו למצוא כל כך הרבה גרפיטי, עד שלא תדעו להיכן להסתכל. וזו הסיבה לכך שמומלץ לקחת מדריך ולצאת אל סיור גרפיטי מקצועי. המדריך יוכל להסביר לכם לגבי המשמעויות של הציורים השונים, וכמו כן יוכל לקחת אתכם אל סמטאות פנימיות בתל אביב.

כידוע, תל אביב היא עיר שבנויה בצורה של סמטאות בתוך סמטאות. מספיק לפספס פנייה קטנה, והנה פספסתם אזור שלם של ציורי גרפיטי מרהיבים. אם אתם רוצים להנות מהסיור ולא לפספס שום דבר, אנחנו ממליצים על סיור מודרך בעזרת מדריך מקצועי.

להזמנת הסיור

תיירות גרפיטי עם SEGWAY בתל אביב – מומלץ מאוד!

כדאי לדעת, בתל אביב אפשר לצאת לסיור גרפיטי בעזרת סג-ווי. SEGWAY הוא כלי שניתן להתנייד אתו בקלות, מזכיר קצת את הקורקינט. יחד עם זאת, הסגוויי הרבה יותר בטוח מהקורקינט. למי שפחות מכיר את השם הזה, מדובר למעשה בכלי תחבורתי שאפילו המשטרה משתמשת בו בתל אביב. בעזרת ה-SEGWAY יהיה ניתן להגיע אל כלל הסמטאות השונות בתל אביב שיש בהן אומנות גרפיטי מרהיבה. ועוד משהו,

אם אתם כבר בדרום תל אביב ומחפשים אחרי גרפיטי, חובה, אבל חובה לבקר באזור של יפו. תיכנסו פנימה ליפו ולאזור של השעון, אבולעפיה וכדומה. באזורים האלו יש המון אומנות גרפיטי מרהיבה במיוחד, חלקה אומנות בהשראת התרבות הערבית.

ההבדלים בין הגרפיטי של דרום תל אביב לגרפיטי של יפו

אין ספק, ישנם הבדלים בין אומנות גרפיטי יפואית לאומנות גרפיטי דרום תל אביבית. אמנם דרום תל אביב נושק ליפו, אבל מדובר בכל זאת באזורים אחרים מבחינה תרבותית - אומנותית. ביפו אנחנו נראה הרבה יותר ציורי גרפיטי אשר קשורים לדת האסלאם ולנצרות. זאת, בניגוד לדרום תל אביב ששם נמצא ציורי גרפיטי בהשראה שונה. בדרום תל אביב אנחנו נמצא המון ציורי גרפיטי המבוססים על עניינים תרבותיים.

מאידך, ביפו נמצא המון ציורי גרפיטי בהשראת הדת. בין אם אתם עומדים לבקר ביפו או בתל אביב בקרוב, אנחנו ממליצים לקחת לכם מדריך, לשלם כמה שקלים ולהנות מגרפיטי מיוחד במינו. תל אביב עמוסה באומנות הזו, רק צריך לדעת להיכן הסתכל. שמעו לנו, קחו מדריך ותהנו לכם מהיום הזה. פשוט כיף.