טיול להאג ודלפט

בהולנד תוכלו למצוא הרבה מאוד ערים יפות שכדאי לבקר בהן. הפעם נדבר על מסלול שייקח אתכם אל שתיים מהערים היפות והמעניינות של הולנד. הראשונה היא דלפט, אמנם יחסית קטנה אך מלאת קסם. והשנייה היא האג (Den Haag), בירת הולנד.

Den Haag   |   26.03.2022

הטיול להאג ודלפט יוצא בימי חמישי בשבוע. נא לחצו על התאריך המבוקש מטה ועברו להזמנה

דלפט היא כמו גרסה קטנה של אמסטרדם, אולי הזדמנות לראות איך אמסטרדם הייתה פעם. עיקר העניין הוא בעיר העתיקה הבנויה סביב כיכר מרכזית וממנה יוצאים רחוב קטנים ומלאי קסם. וכמו באמסטרדם גם דלפט עמוסה בתעלות וגשרי אבן. אך יש לציין כי תנועת הסירות בתעלות מעטה בהשוואה לאמסטרדם ובאופן כללי הכול יותר שקט ויותר גרוע בדלפט. אם אתם אוהבים לשבת וליהנות בבתי קפה עם אווירה רגועה, לצפות בברווזים המשייטים בתעלות… זהו המקום. והדרך הכי טובה להכיר את העיר היא באמצעות טיולים רגליים, וכמובן טיולי אופניים באמסטרדם הם תמיד אפשרות בהולנד.

הכנסייה החדשה

באופן לא מפתיע, רבות מהאטרקציות מתרכזות סביב הכיכר המרכזית המהווה את מרכז העיר העתיק. לעתים מקיימים כאן שווקים וכל מיני אירועים ופסטיבלים מקומיים. כאן תוכלו לראות את הכנסייה החדשה ובמרכזה מגדל השעון שנבנה במאה ה 16 ומתנשא לגובה של 108 מטר. אם תעמדו  ב 376 המדרגות תוכלו להגיע כמעט לראש המגדל ולערוך תצפית פנורמית. בכנסיה זה גם קבור וילם הראשון נסיך אורנז‘. הוא נחשב לאבי האומה ההולנדית וההתנתקות מבית המלוכה הספרדי. המקום משמש כמקום קבורתם של משפחת המלוכה ההולנדית, אך חלקים אלו סגורים למבקרים.

הטיול להאג ודלפט יוצא בימי חמישי וכולל גם סיור בשוק של דלפט
בחרו תאריך והזמינו כרטיס בקליק

ממול הכנסייה, בצידו השני של הכיכר תוכלו למצוא את בניין העירייה הישן. הבניין המקורי שנבנה בשנת 1300 כבר מזמן נשרף, אך במאה ה-17 נבנה מחדש וזהו הבניין שתוכלו לראות היום. מה שכן שרד מהבניין המקורי הוא מגדל הפעמון העתיק.

דלפט ידועה מאוד בזכות אומנות החרסינה ”דלפט בלו“. אמנם מדובר באומנות סינית, אך כאשר הימאים הביאו לכאן את הפורצלן הסיני, המקומיים פיתחו בעצמם את הטכניקה. כך צמחה כאן תעשיית פורצלן ייחודית של חפצי פורצלן הנצבעים בצבע כחול. למעשה בתהליך ההכנה הצבע הוא אפור אך בתהליך החימום הופך לכחול. ההולנדים החליפו את האומנות הסינית בסגנון ההולנדי. יום נותרו שני בתי מלאכה המייצרים את הפורצלן ההולנדי בטכניקות המקוריות. אם אתם מבקרים בעיר תוכלו לבקר בבתי מלאכה אלו. המוצרים עצמם נמכרים ברבות מחנויות המזכרות של העיר. אם תרצו לראות את תהליך ההכנה ואפילו להתנסות בתהליך בעצמכם תוכלו לבקר ב Koninklijke Porceleyne Fles.

אם יש לכם זמן, הליכה של כשני קילומטר ממרכז העיר תיקח אתכם אל פארק דלפט הוטה. סוג של ריאה ירוקה של עיר שבלאו הכי מלאה בירוק. זהו פארק עירוני עם אגם ואפילו איילים. יש כאן פינת ליטוף לילדים ומגוון של פעילויות ספורט. אם תרצו עוד קצת טבע תוכלו לבקר בגנים הבוטניים של דלפט. הגנים הבוטניים נמצאים בשטחי האוניברסיטה הטכנולוגית של דלפט.

נערה עם עגיל פנינה

אז מה בדיוק הקטע עם ציור הנערה עם עגיל פנינה שאותו תוכלו לראות מביט עליכם מכל הכיוונים? אחד מבני העיר המפורסמים הוא הצייר ההולנדי יאן ורמיר ו“נערה עם עגיל פנינה“ היא אחת מיצירותיו המפורסמות. הציור אולי לא היה זוכה לפרסום גדול כל כך ללא הספר שנכתב בהשראתו והסרט שיצא. אבל בכל הנוגע לתושבי דלפט יאן ורמיר זוכה לכבוד רב. תוכלו גם לבקר במרכז ורמיר הנמצא סמוך לכיכר. כאן תוכלו לחזות ברפליקות של יצירותיו המפורסמות, אך גם לקבל הצצה אל החיים באותן התקופות. דיברנו קודם על הפורצלן המקומי, ובכן אל תתפלאו אם תפגשו את דמותה של הנערה גם על חפצי הפורצלן.

ממשיכים להאג

ולאחר כמה שעות בדלפט אפשר להמשיך להאג, העיר השלישית בגודלה בהולנד. רבים חושבים שאמסטרדם היא עיר הבירה של הולנד, והאמת שגם אנחנו מתבלבלים. על פי החוקה ההולנדית אמסטרדם היא אכן הבירה הרשמית, אך בפועל האג היא הבירה. כאן נמצאים מוסדות השלטון, הפרלמנט ובית המלוכה של הולנד. ולצד מוסדות השלטון ישנם גם כמה מוסדות בעלי חשיבות בינלאומית כמו בית הדין הפלילי הבינלאומי ובית הדין הבינלאומי לצדק הפועלים במסגרת האומות המאוחדות. גם אתרים אלו הם מקומות משיכה תיירותיים, אך לא בהכרח האטרקציה המעניינת ביותר בעיר. ועוד דבר שלא ידעתם הוא שההולנדים מבטאים את שם העיר ”דן-האך“.

אתרים מרכזיים בהאג

מושב הפרלמנט ההולנדי, סטאטן חנרל, ישוב בבניין הביננהוף הוא אחד האתרים המעניינים. יש כאן ארכיטקטורה עוצרת נשימה הכוללת אולם אבירים מהמאה ה 13 ועוד דברים רבים אשר נבנו בתקופות שונות ומבטאים את רוח התקופה. ממול הביננהוף נמצאת כיכר פליין. זוהי אחת הכיכרות המרכזיות של האג ובמרכזה פסלו של וילם מאורנג‘ הקבור בדלפט. סביבת הכיכר כוללת מבנים עתיקים רבים ובאופן כללי מדובר באזור בילוי למקומיים והתיירים הרבים המגיעים לכאן.

אחת האטרקציות המרכזיות בהאג היא מדורדם (Madurodam). זוהי עיר המיניאטורות של הולנד. האתר נפתח לציבור בשנת 1952 והוא מכיל דגמים מוקטנים ביחס של 1:25 של אתרים מרכזיים וחשובים בהולנד. כאן תוכלו למצוא דגמים מוקטנים של טחנות רוח, שדה התעופה, תעלות מים, שוק הגבינות באלקמר, הארמון המלוכתי ועוד. מאז פתיחת המקום ועד היום ביקרו כאן עשרות מיליוני תיירים והביקור כאן הוא בהחלט מומלץ. אנקדוטה מעניינית על המקום - מדורדאם קרויה על שמו של יהודי בשם ג‘ורג' מדורו. מדורו היא סטודנט אשר שירת כקצין בצבא הולנד ולחם נגד פלישת הגרמנים. הוא מצא את מותו במחנה הריכוז בדכאו. הפרויקט מומן על ידי הוריו של מדורו שביקשו להנציחו בצורה זו.

מוזיאונים בהאג

הגעתם לבקר בהאג? תוכלו גם ליהנות מהמוזיאונים הרבים שיש בה. במרכז ורמיר בדלפט תראו רפליקות, כאן במוזיאון המאוריץ-הוס תוכלו לראות כמה מהיצירות האמתיות שלו, וגם של אמנים הולנדיים אחרים כמו רמברנדט. אתם בעניין של אומנות מודרנית - תוכלו לבקר במוזאון העירוני. אחד המוזאונים המומלצים הוא פנורמה מסדך. מוזאון זה הוא למעשה ציור ב 360 מעלות, 40 מטר קטטר וגובה של 14 מטר. זהו הציור הפנורמי הגדול ביותר בעולם. הציור מציג לכם בפירוט רב את טיילת סכווינגן כפי שנראתה ב 1881. אם תרצו לבקר בדלפט והאג תוכלו לעשות זאת במסגרת סיורים מאורגנים. הסיורים מתקיימים בקבוצות קטנות, הם מספקים לכם תחבורה והדרכה ומבטיחים שתכולו לראות את האתרים המעניינים ביותר ביום אחד.

<--- שייט תעלות באמסטרדםהארלם --->