זאנסה סכאנס וחיטהורן טיול יומי משולב

המלצה על חברת טיולים ישראלית בהולנד עם מדריכים דוברי עברית. טיול יום שלם, בן שמונה שעות, הכולל הסעה הלוך וחזור מאמסטרדם. נסענו כחצי שעה והגענו אל זאנסה סכאנס הציורית. שם למדנו כיצד רתמו ההולנדים את כח הרוח לעיבוד וייצור קשת רחבה של מוצרים. לאחר כשעתיים שבנו לרכב ויצאנו לכיוון חיטהורן - וונציה של הולנד; כרי דשא ירוקים, בתים צמודי מים מכל עבר. פשוט לעצום עיניים וליהנות מהשלווה.


טיולי יום לזאנסה סכאנס וחיטהורן מתקיימים בימי ראשון, רביעי ושישי בהתאם ללוח הזמינות בטופס
עלות: 84אירו למבוגר ו 42 אירו לילד מגיל 4 עד 12.
זמן: כשמונה שעות, מעשר בבוקר ועד שש בערב.
נקודת המפגש לטיול מחוץ לאמסטרדם נמצאת בבית הקפה סטארבקס ברחוב Oosterdokskade 4 בסמוך ל Central Station באמסטרדם. 
מה כלול: הסעה מאמסטרדם אל זאנסה סכאנס, משם לחיטהורן. בחיטהורן נהנינו מטיול משייט בן שעה ואחר כך נסיעה חזרה לאמסטרדם.
ניתן להזמין טיול פרטי לקבוצה עד 8 נוסעים. נא צרו קשר עם המשרד בוואטסאפ.

טופס הזמנת טיולים

 

אם אתם מחפשים מה לעשות באמסטרדם אתם בוודאי מבינים שלהולנד יש עוד הרבה מה להציע. מבלי לזלזל בקסם של אמסטרדם, אם ראיתם את אמסטרדם דרך גלויות ותמונות באינטסגרם אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן נמצאים כל אותם הנופים הכפריים ומלאי הקסם של הולנד. ובכן, בשביל לגלות אותם צריך לצאת מהעיר. החדשות הטובות הן שלא צריך להרחיק יותר מדי, הן נמצאות במרחק קצר מאמסטרדם.

נקודת המפגש שלנו

אם הזמן שלכם מוגבל, אבל בכל זאת חשוב לכם לצאת ולראות את המקומות הללו, הרשו לנו להמליץ לכם על טיול שיאפשר לכם ליהנות מהמיטב של המיטב. יש הרבה מקומות לראות והרבה כפרים קסומים, אך ישנם שני אתרים הבולטים מעל כולם -

 זאנסה סכאנס 

וחיטהורן

אלו הן שתי האטרקציות המובילות של הולנד וניתן להספיק לבקר בשתיהן ביום אחד. זאנסה סכאנס ידועה בתור כפר טחנות הרוח, דבר שכבר עושה לכם חשק לבקר שם. וחייטהורן זכתה לתואר ”וונציה של הולנד“ ומדובר באטרקציה ייחודית.

מתחילים בזאנסה סכאנס ZAANSE SCHANS

אם מתחשק לכם לבקר במקום שיגרום לכם להרגיש כאילו חזרתם 300 שנה אחורה בזמן, כדאי לכם לבקר בזאנסה סכאנס.

לא סתם זהו אחד מהיעדים התיירותיים המובילים של הולנד. אבל לפני שנספר לכם על מה שתראו ותעשו במקום, חשוב להעמיד את הדברים על דיוקם. בניגוד לכפרי דייגים בני מאות שנים הנמצאים באזור, הקמתו של כפר זה החלה בשנת 1961. הכפר הוקם באמצעות פרויקט שימור לאומי והוא כולל מבנים אותנטיים שהובאו לכאן מאזורים אחרים בהולנד. התוצאה מוצלחת למדי. המקום פותח חלון בזמן ומאפשר לנו להתרשם מהארכיטקטורה ההולנדית הכפרית, הווי החיים והתעשיות המסורתיות. זאנסה סכאנס נמצאת על גדות נהר הזאאו.

מה נמצא בראש הרשימה של הסמליים האייקוניים של הולנד?

לא, אלו הם לא הקופי שופס של אמסטרדם. אלו הן טחנות הרוח הנחשבות לדבר הכי הולנדי שיש. ואם חשבתם שהן חלפו מן העולם, טעיתם. כאן בזאנסה סכאנס תוכלו לראות את טחנות הרוח בשיא יופיין. הטחנות מתוחזקות היטב במסגרת פרויקט השימור וניתן לבקר בהן. שימו לב שהכניסה בתשלום. אתם גם עשויים להיות מופתעים אבל תוכלו למצוא בהן הסבר על טחנת הרוח בשפה העברית.

זאנסה סכאנס וחיטהורן

לפחות בחלק מטחנות הרוח. היופי של טחנות הרוח נראה מבחוץ, אך בהחלט כדאי להיכנס ולהבין איך זה עובד

טחנות הרוח הן לא האטרקציה היחידה בכפר. באופן כללי יש כאן אווירה נעימה ואותנטית והמקום משמש בית לאומנים רבים ובעלי מלאכה המקפידים לייצר בשיטות מסורתיות. במסגרת התעשיות המסורתיות והאטרקציות של המקום תוכלו לראות כאן את בתי המלאכה המייצרים את קבקבי העץ, עוד אחד מהסמלים האייקונים של הולנד. תוכלו לבקר באחד מבתי המלאכה ולקבל הסבר על אופן הכנתם ואולי גם לרכוש קבקבי עץ. ביקור במקום הוא מומלץ מאוד ואם אין לכם זמן ואתם מחפשים את אתרי החובה, זהו אחד מהם.

 

אל וונציה של הצפון

העיירה חיטהורן היא עיירה שקטה ופסטורלית, כמו מקומות רבים באזור. אך היא באמת יוצאת דופן. יש הרבה מאוד הבדל בינה לבין וונציה ההומה בתיירים, אך יש להם משהו במשותף והוא תעלות המים והשימוש בסירות בתור כלי תחבורה. שייט בתעלות הוא חלק בלתי נפרד מהביקור בחיטהורן והוא לא משהו שתרצו לוותר עליו. אם הייתם באיזה שייט תעלות באמסטרדם, שיהיה ברור שמדובר בחוויה שונה לחלוטין. חיטהורן נוסדה במאה ה -13 והאזורים הישנים של העיר הם למעשה איים ירוקים ועליהם בתים עם גינות מטופחות. יש להם יופי יוצא דופן ועד היום גרים בהם אנשים. כאשר כל התנועה היא באמצעות סירות. כמו כן יש כאן קרוב ל 200 גשרים חמודים החוצים את התעלות.

האזורים החדשים יותר של העיר מאפשרים תנועה יבשתית, אך באופן כללי אין כאן גישה אוהבת לכלי רכב ממונעים ואת הרכב שלכם תצטרכו להשאיר במגרש החנייה בכניסה לעיירה. כפי שאמרנו על שייט התעלות אסור לוותר, אך יש צורות שונות לעשות זאת. ניתן לעשות זאת באמצעות סיורי שייט מאורגנים,

וניתן לשכור סירה ולעשות זאת בעצמכם. התעלות רדודות מאוד וההתנהלות בהן קלה ורגועה. שימו לב שאתם מפליגים בין בתים פרטיים ואין לרדת מהסירות. שייט התעלות הוא חובה, אך הוא לא הדבר היחידי שיש לעשות כאן. יש גם אטרקציות באזור היבשתי בו תוכלו לתור ברגל או לשכור אופניים לטיול בעיר. זהו האזור בו תוכלו למצוא את בתי הקפה והמסעדות. יש כאן גם מוזאוניים קטנים, חנויות מזכרות ודברי אוכל שונים.

זאנסה סכאנס וחיטהורן

אירופה מלאה בכפרים עתיקים עם אווירה מיוחדת, אך יש משהו יוצא דופן בכפר ההולנדי הזה. ולמרות העניין התיירותי הרב, הוא מצליח לשמור על האווירה הפסטורלית, השקט והניקיון. העונה המומלצת לביקור בחייטהורן וזאנסה סכאנס מתחילה באמצע אפריל ומסתיימת באמצע אוקטובר. בשאר השנה הטמפרטורות עשויות להיות נמוכות ופחות נעים לטייל כאן. אוגוסט נחשב לחודש העמוס ביותר מבחינת כמות התיירים המבקרים כאן. גם הדרך חזרה מחיטהורן לאמסטרדם היא אטרקציה בפני עצמה. הדרך עוברת באזור הפולדרים של הולנד.

באופן כללי מדובר באזור שבעבר כוסה בים ויובש במסגרת פרויקט ייבוש הים הענק של הולנד. הפולדרים הם אזורי יבשה המוקפים בסכרים והם מבטאים את היכולות ההנדסיות המתקדמות שההולנדים פיתחו ורק הלכו והשתכללו עם השנים. אם תבקרו כאן במסגרת סיור מאורגן אולי תזכו לשמוע הסברים מפורטים יותר על פרויקט הייבוש והאמצעים השונים שבהם השתמשו. כפי שאמרנו אלו הן שתי האטרקציות שהן בגדר חובה. ניתן להספיק לבקר בשתיהן ביום אחד ,אך הדבר דורש לוח זמנים קפדני.

אם אתם רוצים לעשות זאת ביום אחד, איננו ממליצים לעשות זאת באמצעות תחבורה ציבורית. כדאי. לכם לשכור רכב או לעשות זאת באמצעות סיור מאורגן. למעשה סיור מאורגן הוא הדרך הנוחה ביותר, בעיקר אם אתם רוצים להספיק הכל ביום אחד. סיור מאורגן מבטיח לכם גם תחבורה נוחה, גם יעילות וביקור במיטב האתרים. תוכלו למצוא באמסטרדם מפעילי סיורים אשר ייקחו אתכם לחיטהורן וזאנסה סכאנס, כמו גם אתרים אחרים. כדאי להעדיף מפעילי טיולים העובדים עם קבוצות קטנות. כך תוכלו ליהנות מאווירה אינטימית.

שימו לב שישנם גם סיורים המתקיימים בשפה העברית או במסגרת דו לשונית בה עברית היא אחת השפות. קראו עוד אודות המלצת מטיילים בעיר המקסימה הארלם

<--- חיטהורן