שירי כניסה לחופה בעברית

מחפשים שירי כניסה לחופה בעברית? רפאל מירילא שלנו ממליץ

שירים לחופה   |   זמר כניסה לחופה   |   24.02.2020

שירי כניסה לחופה בעברית

שירי כניסה לחופה בעברית, הן לציבור הישראלי בישראל ולציבור היהודי ברחבי העולם, הן אלה אשר יקבעו, בסופו של דבר, את מצב רוחם של האורחים. בעודינו יושבים יחד, הלקוחות ואנוכי, בכדי לבנות מוסיקלית את האירוע - אני שומע את ההתרגשות בקול שלהם בזמן שאנחנו מדמיינים את טקס החופה שלהם. עד לרגע הזה בבית הקפה הלונדוני בווסט המפסטד, הספקתי לדבר עם איימי ופול כמה פעמים, להבין את אופי האירוע והבקשות שלהם, ממוצע הגילאים של האורחים ומניין רוב האורחים מגיעים, מוצאם, גילם, גברים נשים וכו'.

אני מקפיד ושואל לא מעט שאלות, שאלות אלה עוזרות לי להבין איך לספק להם בדיוק את ההרכב הנכון עם המוסיקה המתאימה. ב ״נגילה״ אנו מספקים רפרטואר עשיר ובלתי מוגבל של שירי חופה בעברית, כל בקשה קבילה כשיר כניסה ונתונה היא לטעמם האישי של הזוג, ריבוי המבחר יכול להקשות לעיתים בקבלת ההחלטה לשירים המיועדים להצעיד את המשפחה ביום הנרגש.

שירי כניסה לחופה בעברית - דוגמאות לחופה מושלמת

מעבר לשירי כניסה לחופה הנחשבים לקלאסיקות, המגיעות מהעולם הרוחני/דתי כמו: בואי בשלום, מי אדיר, בואי כלה, אשת חייל וכו׳. יש לנו מאגר עצום של שירים עבריים ולועזיים כאחד, בנוסף ל״מאשפס״ mashup בהם בד״כ טקסט מן המקורות המולבש על לחן של להיט בין זמננו. היש דבר מקסים יותר מהשקט הרועם בתשומת לב? בו כולם מכוונים אל הזוג ונותנים למקור בקיעת הצלילים לכרוך סביבם את האחדות, הזיכרון למשמעות המעמד של טקס החופה כזה בקירוב לבבות.

פול ואיימי התחתנו במלון היוקרה Savoy. זהו מלון חמישה כוכבים יוקרתי, המציג סטנדרט גבוה בכל הקשור לרמת התפאורה, נקיון, אוכל וראווה. הרצון העיקרי שלהם היה ליצור הרכב מוסיקלי שיצור אווירה אינטימית אשר תספק ניגודיות מחמיאה לכל הגרנדיוזיות שהמלון מציע. לנו היה ברור שיש צורך בכלי נגינה שיתווסף לברירת המחדל שלנו שבהם קלידן וזמר מהווים הבסיס. מהר מאוד כולם הסכימו פה אחד שכינור יהיה הכלי המתאים לחולל בדיוק את האפקט הנדרש – אינטימיות מרטיטה לבבות.

המשימה שלנו כמו בכל חופה קסומה היא להביא את הקהל לקשב שיא, לרכז את תשומת הלב דרך המוסיקה ודרכה להשב את כולם אל החתן והכלה ברגע מכונן שכזה. וכך היה. חצי שעה לפני תחילתו של הטקס עצמו, התחלנו לנגן ממבחר שירים מוכרים; עושה שלום במרומיו, אדון עולם, כל העולם כולו, סימן טוב, הללויה ועוד.

ברוב הטקסים אם לא בכולם, האורחים היו המומים תחילה מהאנרגיה המחשמלת שלנו ולפני שישימו לב, הם חלק בלתי נפרד מן ההצגה. כולנו יחד הפכנו את הקירות המנומסים של ה״סאבוי״ לחגיגה של קרנבל - שרים יחד כמו מקהלה אחת גדולה. וכל זה עד הרגע ממש לפני שאיימי ופול ימלאו את החלק החשוב בחבילה.

לפתע, השקט שלפני הסערה - ניתן עוד לשמוע את הקולות מהדהדים בחדר משירה חסרת מעצורים ומלאת כוונה. הקונטרסט הזה, שנושא את עינהם של הכלל לצפוי להתרחש. התרגשות שיא פוקדת את החדר. כל זה קןרה בחלון של כמה שניות עד לקבלת הסימן ממארגנת האירוע.

והשיר הראשון מתנגן חרישית בליווי פסנתר וכינור - פול פוצח בצעדים איטיים ומדודים לקראת אל תחת החופה. ניתן לראות על פניו התרגשות עילאית מה שמעלה את סף ההתרגשות אצל כל הנוכחים באירוע מקסים זה. כל השירים שנבחרו הם שירי חופה בעברית. כך גם לבני המשפחה ולאיימי שביקשה להיכנס ל״משאפ״ לצלילי השיר בואי כלה לפי מנגינת All Of Me של ג׳ון לג׳נד.

האורחים על הרגליים, פול כולו ציפייה, וברגע שאיימי נגלית לעיניו הוא לא יכול לעצור את פרץ הרגשות; פניו מאדימים ודמעות ניגרות מעיניו. הוא ניגש אליה, מגלה את פניה של איימי מבעד להינומה ויחד הם ניגשים אל חופת הקידושין אשר לאחריה הם יהיו לבעל ואישה. הרב הוליך את הזוג ואת האורחים בין משלים ומטאפורות שונים שהעצימו את המשמעות הרגשית של המעמד. יש הרגשה של הודיה בחדר על הזכות לחלוק רגע שכזה אתם.

לאחר מכן אנחנו שוב מוזמנים לבצע את שבע הברכות בדרכנו שלנו: הברכות הידועות על פני שירים ממחזות זמר ושירים מוכרים, מה שסוחף את קהל המאזינים ומקליל את האווירה לאחר הטקס. רגע לפני שבירת הכוס. אני בדרך כלל אבצע את ״אם אשכחך ירושלים״ ורגע אחרי שבירת הכוס, פותחים בשירת הורה ושמחה. כולם מגיעים לברך את איימי ופול בעודנו מפזזים ועושים שמח, ובעצם מכינים את האורחים בטעימה ראשונית לעתיד לבוא באולם הגדול. יש הרגשה עילאית שמיימית שממלאת את הלב אחרי סיום של הטקס - תודה על הזכות לשמח חתן וכלה, תודה על הזכות להיות משמעותיים ביום כזה משמעותי בחייהם.