התקנת דלת פנים

התקנת דלתות פנים חדשות דורשת הליך מסודר. יש לקחת מידות באופן מדוייק כמו גם לקחת בחשבון את המשקוף ונקודות עיגון לדלת. אנו מתקינים דלתות פלקסבורד, כוורת, פולימר וגם דלתות זכוכית מעוצבות. צרו קשר עם מתקין דלתות מקצועית לקבלת הצעת מחיר.

דלתות פנים   |   10.09.2022

התקנת דלת פנים בדרך כלל מבוצעת כאשר משפצים או בונים בית חדש, בין היתר יש להתקין דלתות פנים, או לחילופין להזמין טפט לדלת ובכך לחסוך לא מעט כסף. החלפת דלתות בבית היא החלטה חשובה יותר ממה שזה נשמע. דלתות הפנים משחקות תפקיד חשוב בבית. הן נותנות גם מענה פרקטי של פרטיות והפרדה, וגם משתלבות במראה העיצובי של הבית.

אתם רוצים דלתות שתוכלו ליהנות מהן - גם מהמראה הנעים והתואם לעיצוב הבית, גם מהפרטיות וגם מנוחות השימוש ללא תקלות. לכן עליכם לבחור בצורה חכמה גם את הדלת, וגם את המתקין. עלות התקנת דלת פנים היא אחד הנושאים המטרידים אתכם, אך אל תשכחו שמה שעולה בזול עכשיו עלול להיות יקר בטווח הארוך.

סוגי דלתות פנים

לפני שאתם מזמינים שירות התקנת דלת פנים, כדאי להכיר את סוגי הדלתות שיש ואת מגוון העיצובים. אתם יכולים בקלות להיעזר באינטרנט ולראות עיצובים שונים, ואתם יכולים גם לבקר באולמות התצוגה של הספקים ולהתרשם מקרוב.

לא רק העיצוב והמראה החיצוני חשובים, אלא גם החומרים מהם עשויה הדלת. חומרים מסוימים נחשבים ליותר איכותיים, אחרים פחות איכותיים. וכאן גם עומדת השאלה להיכן מיועדת הדלת, למשל דלת אמבטיה תדרוש עמידות גדולה יותר ללחות ורטיבות. ואולי בכלל מדובר על התקנת דלת לממד הדורשת עמידות מסוג אחר.

להלן כמה סוגים של דלתות שתוכלו למצוא:

דלת עץ פלקסבורד
דלתות אלו עשויות משבבי עץ דחוסים. הן מבודדות יותר טוב רעשים וחום, וזוהי אחת הסיבות מדוע רבים בוחרים בהן.

דלת כוורת
אלו הן דלתות שכיחות מאוד. הן מכילות מילוי קרטון וציפוי חיצוני של לוחות MD או דיקט. כך ניתן לקבל דלתות קלות במיוחד, דבר אידאלי לחדרי ילדים. לגבי הבידוד שלהן, זה משתנה בהתאם לאיכות הדלת.

דלתות פולימר
אלו הן דלתות העשויות מחומרים פלסטיים. הן אינן נחשבות לחזקות במיוחד, אך היתרון המרכזי שלהן הוא התאמתן לחדרים רטובים.

דלתות זכוכית
במקרים מסוימים תרצו דלתות זכוכית שקופות, זהו בעיקר שיקול עיצובי. הן אינן מעניקות פרטיות, אך הן מאפשרות לאור להיכנס. בדרך כלל אלו הן דלתות העשויות ממסגרת אלומיניום.

מחיר ושיקולים נוספים

אלו הם הסוגים העיקריים של הדלתות, אך ישנן וריאציות שונות. בעת בחירת הדלת כדאי להתייעץ עם המתקין; יש לו ניסיון רב והוא יכול להמליץ על יצרנים של דלתות וסוגים של דלתות המתאימות למטרות שונות כמו בידוד אקוסטי שעשוי להיות חשוב במקרים מסוימים.

מלבד החומרים השונים מהם עשויה הדלת, בעת התקנת דלת פנים יש לשקול גם את ציפוי הדלת. ציפוי הדלת עונה גם על צרכים עיצוביים וגם מעניק לדלת יותר עמידות בפני רטיבות ונזקים שונים. ניתן להשתמש בציפוי פורניר, אך הוא פחות מתאים לדלתות פנים. ציפוי למינציה הוא בדרך כלל מתאים יותר לדלתות פנים, הוא זול וגם איכותי. ניתן גם לבצע צביעה בתנור שהיא מעניקה לדלת הגנה מפני מזיקים ונזקי לחות.

ישנם שיקולים נוספים הקשורים לעיצוב ופרקטיות שעליכם לקחת בחשבון כאשר מחפשים התקנת דלת. למשל עליכם לחשוב על סוג הפתיחה וכיוון הפתיחה. הדלתות השכיחות ביותר בתור דלתות פנים הן דלתות צירים, אך ישנם מקרים בהם תרצו דלתות הזזה. אלו דורשות תשתיות אחרות של מסילות. חישבו היטב על כיוון הפתיחה, לאחר התקנת הדלת לא פשוט להחליף את הכיוון, וזה סתם יגרום לעלויות מיותרות.

גם גודל הדלת הוא עניין קריטי. דלתות פנים מגיעות בגדלים סטנדרטים, אך ישנם מקרים מיוחדים בהם יש צורך בהזמנה לפי מידות מיוחדות. בדרך כלל זה יקר יותר מאשר דלתות היוצאות מקו ייצור.

בעת התקנת דלת פנים יש לקחת בחשבון גם את סוג המשקוף. לא כולם מודעים להבדלים הקטנים בין המשקופים, אך ישנם הבדלים והם משחקים תפקיד חשוב. כיום מקובל מאוד להשתמש בדלתות בקו אפס, כלומר דלתות ללא משקוף המשתלבות עם הקיר, הן בדרך כלל יקרות יותר. ישנן דלתות מסוג ”שטוף קנט“ בהן המשקוף הוא ישר והדלת מתחילה היכן שנגמר המשקוף. וישנם גם דלתות המשתלבות במשקופים עם מגרעת וכך יכולות לספק איטום אקוסטי טוב יותר.

התקנת דלת פנים לממד

בתים רבים בישראל כוללים חדר ביטחון (ממ“ד) בהתאם לדרישות פיקוד העורף, זוהי חובה בכל בנייה חדשה. הממ“ד משמש אותנו בשעת חירום, אך אנו עושים בו שימוש גם בימי שגרה. וכל עוד אנו לא הופכים אותו למחסן, בהחלט כדאי להשתמש בו. דלת הממ“ד היא דלת חזקה ומשוריינת, בהתאם לתקנים שנקבעו על ידי פיקוד העורף. המשמעות של זה היא שמדובר בדלת כבדה ולא נוחה לשימוש יום יומי. מסיבה זו אנשים רבים בוחרים בהתקנת דלת פנים לממד. דלת זו אינה מחליפה את הדלת המקורית, אלא מותקנת כדלת נוספת. כך תוכלו להשאיר את במצב פתוח, וליהנות מדלת קלילה ואסתטית יותר לשימוש השוטף.

כיום מקובל מראש כבר בהליכי הבנייה של הממד לעשות הכנה לדלת פנימית, דבר ההופך את התקנת דלת פנים לממד לפשוטה יותר. במידה ואין הכנה יש להתקין משקוף נוסף, דבר המשפיע על עלות התקנת דלת פנים.

התקנת דלת פנים מחיר

עלות התקנת דלת פנים היא פונקציה של עלות הדלת ופעולת ההתקנה. המחירים של הדלתות נעים בטווח של 1200-3000 ש“ח ברוב המקרים. ולאלו יש להוסיף את עלויות הפרוזלים הכוללים ידיות, מנעולים וצירים.

מחיר התקנת דלת חדשה נעה בטווח של בין 500ל 900 שקלים לדלת אחת. כמובן שבכל דירה בדרך כלל מחליפים את כל הדלתות לכן מחיר העסקה יהיה זול יותר כאשר אתם רוכשים יותר מדלת אחת.

ישנם פקטורים שונים שעלולים להשפיע על עלות התקנת דלת פנים כמו הצורך בפירוק של משקופים או התקנת משקוף במקרים של התקנת דלת לממד. עלות נוספת שצריך לקחת בחשבון הוא הובלת הדלת אליכם הביתה. יש מעלית, אין מעלית, המרחק מהרכב לדירה וכו'. מבקשים לשנות את העיצוב? להוסיף מדבקה או צבע? גם זה יהיה בתוספת מחיר.

שימו לב שאתם גם מקבלים אחריות. וכאן האחריות מתחלקת לשניים: האחריות של יצרן הדלת, לבין האחריות של מתקין הדלת. היצרנים מעניקים אחריות על גוף הדלת, וכל יצרן מעניק תקופת אחריות שונה. אך בדרך כלל הבעיות הן בעיות הקשורות דווקא להתקנת הדלת, ולכן חשוב שגם מתקין הדלתות יעניק לכם אחריות. הבעיות הקשורות להתקנה הן בדרך כלל בעיות בצירים הגורמות למצבים שבהם הדלת משתפשפת ברצפה.

אנו חברת מנעולן בתל אביב המתמחים בכל סוגי הפריצות, התקנות והחלפת דלתות פנים ועוד. צרו אתנו קשר לייעוץ