השכרת רכב לחודש, רכישת רכב חדש או ליסינג פרטי תלויה בצרכי הלקוח

השכרת רכב לחודש היא מחשבה שהגיעה אל מוחי לאחר יותר מארבע שנים ללא רכב. שלא תבינו אותי לא נכון נהניתי מאד מהתחבורה הציבורית ברכבת ישראל ובעיקר באוטובוסים. אך ככל שחלפו השנים התגעגעתי יותר ויותר לחוויית הנהיגה. הרי רכב הוא נטל ולא נכס. לכן התלבטתי ארוכות בשאלה האם שוב לרכוש רכב במימון מלא, או שמא ליסינג תפעולי/פרטי הוא העדיף ביותר עבורי היות ואני בעל עסק (עוסק מורשה)

רכב   |   21.12.2023

השכרת רכב לחודש הנה מחרוזת מלות חיפוש שמעולם לא חשבתי שאקליד בגוגל. אך בחיים, כמו בחיים, הכל דינמי ומשתנה חדשות לבקרים. 

אני זוכר את הרכב האחרון שהיה בבעלותי, שברולט מאליבו 2016 עם מנוע אדיר. זה היה בספטמבר 2019, ממש קצת לפני התפרצות הקורונה שמעולם לא נדבקתי בה, עד רגע כתיבת שורות אלה 20.12.2023.

לאחר הטירוף של תחילת 2020, כאשר בני האדם הדירו רגליהם מרחובות הערים, סרטונים של אנשים נופלים באמצע הרחוב אשר הפחידו את כולנו והעבודה, אוח, העבודה צללה ב 95% תוך כמה ימים ספורים בלבד.

כבר אז הבנתי שכדי לא להכנס לבור של הלוואות עדיף לי לוותר על כל מה שאני רוצה, ולא צריך. כלומר, הכל למעט אוכל, ביגוד ומקום לישון בו. אז מיד מכרתי את כל מה שהיה לי, מסרתי את מה שלא רצו לקנות וזרקתי את כל השאר. כך נותרתי עם תיק גב ובו לפטופ, מקלדת ומזוודת טרולי עם קצת ביגוד וחפצים אישיים.

נוצר מצב שיותר מארבע שנים הסתובבתי ברחבי העולם בתחבורה ציבורית בלבד. רכבות, אוטובוסים ומוניות היו מנת יומי התחבורתית. 

הגעגוע לנהימת מנוע ולחיצת דוושת הגז עד הסוף תמיד דגדגה לי באצבעות כף רגלי הימנית. היות והילדים גדלו וההוצאות קטנו פלאים החלטתי שהגיע הזמן להתבגר וחשבתי כיצד אוכל להוציא זאת אל הפועל בהוצאה הנמוכה ביותר שאוכל.

נולדתי בסבנטיז כך שבפרוץ מהפיכת האינטרנט הייתי בדיוק בגיל ובמקום הנכון. את גוגל אני מכיר עוד מימיו הראשונים ואת כל מה שאני רוצה למצוא אני מחפש שם. היות ודחיית סיפוקים היא לא הצד החזק שלי, רציתי רכב ורציתי אותו אתמול.

התייעצתי עם חבר טוב שהמליץ לי על הרכב שהוא נוסע בו – מאזדה 2 חדשה. כאחד שנסע בעיקר באמריקאיות מהדור האנלוגי מיד יריתי מבלי לחשוב 'עזוב אותך, מאזדה 2 זה לא בשבילי', אוי כמה שטעיתי.

השכרת רכב לחודש מחיר זול

התחלתי להתעניין בסוכנויות הרכבים, סוחרי הרכבים אולמות תצוגה וכלום, כולם הצהירו שהאספקה היא בין 15 ל 25 ימים. נכנסתי שוב לגוגל וחיפשתי לשכור רכב לחודש. לא מעט תוצאות עלו לי עד שעיני נפלה על מודעה עם מחיר לא הגיוני – 2,420 שקלים ל 30 ימי השכרה עבור טויוטה אייגו X.

עוד לפני שהבנתי מה אני עושה מיד ביצעתי הזמנה. רכב ל 30 ימי נסיעה ב 80 שקלים ליום כולל מע"מ, כלומר 69 שח ליום, עם חשבונית מס.

בתאריך היעד הגעתי אל הסוכנות רק כדי לשמוע שהרכב חסר וקיבלתי שדרוג ליונדאי i20 ללא תוספת תשלום. שמחתי על ההזדמנות לנסוע ברכב שטרם הכרתי. חתמתי היכן שצריך, שילמתי את העסקה והפלגתי אל עבר הלא נודע ביונדאי איי 20 חדשה. (100 כ"ס ב 4,500 סל"ד על 1,130 ק"ג).

בדיוק חמישה ימים החזיק הרומן שלי עם הקוריאנית האנמית הזאת. נהג מירוצים אני לא אך משהו בגיר הרובוטי העייף הזה פשוט אומר לך דונט. התקשרתי שוב למשה מהסוכנות וביקשתיהו לשדרג אותי לרכב אמיתי, כזה שנוסע, עם כח, אבל שיהיה מיני, כמה שיותר קטן עם מה שיותר ביצועים.

ואז היא הגיעה, מאזדה 2 קטנטונת עם כל השכלולים שנהג חובב כמותי יכול לבקש לעצמו. סופר מיני קומפקטית עם ביצועים שרק מהנדסי מאזדה יכולים לחשוב עליהם. החל מהכפתורים הקטנים, כולל תוספות של בקרת שיוט, מצב ספורט, גיר טיפטרוניק ידני, ובעיקר גיר מדוייק עם 116 כוחות סוס ב 6,000 סל"ד על 1,137 ק"ג.

חודש וחצי המאזדה ואני היינו צמודים מאד. עם מידות קטנות הרכב נכנס בכל חניה והקטנה הזו תשגר אתכם מנקודה לנקודה בטיל, כל מה שאתם צריכים זה רק ללחוץ מעט על הגז.

בעקבות המלחמה והמצב המדכא בארץ החלטתי שאני חייב לעצמי מעט אוויר. הזמנתי כרטיס לשבועיים לאמסטרדם עם אל על, היחידים שטסים בתקופה זו. היות ובארץ לא שהיתי בתקופה זו אין טעם להמשיך ולשלם סתם, אפילו במחיר יומי זעום. יום לפני הטיסה החזרתי את המאזדה 2 לסניף אחר של חברת השכרת רכב לחודש.

אוח אמסטרדם, שבועיים עברו יותר מדי מהר.

קניית רכב חדש בזול בעסקת מימון מלא 100%

השהות באמסטרדם נהדרת, אין כל צורך באחזקת רכב פרטי היות והתחבורה הציבורית שם מדהימה ביעילותה. מה גם שבימים האחרונים נכנס חוק חדש בעיר ו 80 אחוז מכבישי העיר עכשיו בהגבלת מהירות של 30 קמ"ש בלבד. כן, כן, זה כבר עורר את זעמם של ההולנדים.

במרוץ החיים במדינת ישראל, במרדף אחר הזול בכדי לגמור את החודש חיפשתי פתרון קבוע, לשנה או שלוש שנים. 

באחד מהימים בגלילה הלא נגמרת בפיד הפייסבוק, דבר שלאחרונה מצאתי את עצמי עושה פחות ופחות תודה לזה שלא משלם ארנונה, ראיתי מודעה למכירת רכב. אין ספק האלגוריתם של פייסבוק עושה את העבודה כמו שצריך. המודעה צרחה: מאזדה 2 חדשה ב 1,550 שקלים לחודש ללא מקדמה (Down payment) והתחייבות החברה לקניית הרכב ממני בחזרה בסוף תקופת החזר ההלוואה. שלוש שנים.

עשיתי חישוב מהיר, 1,550 שקלים לחודש ללא מקדמה פלוס ביטוח אגיע מקסימום ל 2000 שקלים הוצאה על הרכב בחודש, בלי הגבלה על קילומטרים וזול יותר מהשכרת רכב לחודש. כך חשבתי לפני שידעתי שתחום השכרת רכבים הוא למעשה כעין בורסה כאשר המחירים של המוצרים בה (המכוניות) משתנים בהתאם לדרישה ומצב השוק. ממליץ לכם למחוק Cookies לפני שאתם נכנסים לדף חברת השכרת רכב.

מלא בהתלהבות השארתי פרטים בדף הפייסבוק של החברה וחיכיתי לטלפון. לאחר שעתיים קיבלתי שיחה חוזרת מהסוכנות. 

האזנתי בהקשבה לכל פרטי העסקה שנשמעה נהדרת ובסופה שאלתי, האם התשלום הוא רק 1,550 שקלים בחודש ולא צריך לשלם עוד עבור הרכב? הסוכן חזר ואמר שכן, 1,550 שקלים היא ההוצאה היחידה שאצטרך לשלם בגין הרכב.

אוקיי אמרתי, מילאתי טפסים והגשנו בקשה לקבלת מימון מחברת פמה מימון רכב. 113,000 שקל סך העסקה. לאחר כשעה קיבלתי שיחת טלפון בה נאמר לי שהלוואה אושרה. עלי רק לשלם 2,400 שקל שירדו אח"כ ל 1,700 שקל דמי פתיחת תיק ועוד 1,300 שקלים אגרת רישוי.

ליסינג פרטי תפעולי

ביקשתי מהנציג שעה שעתיים לחשוב על הדברים ולחזור אליו. בינתיים, בעודי יושב בסלון של אמא נכנס רפי, הבוס של אמא שלי בגן הילדים בה היא עובדת, רמי, אני שמעתי אותך ברקע ולומר את האמת, להתחייב עכשיו ל 116,000 אלף שקלים בשביל לנסוע ברכב זה קצת מטורף, לא?

המשיך ואמר, תקשיב לי, אני כבר כמה שנים עושה ליסינג פרטי בחברת השכרת רכבים לטווח ארוך מוכרת מאד בארץ ואני מרוצה עד הגג. אני אבקש מהסוכן שייצור אתך קשר ותשמע אותו, מה יש לך להפסיד.

להקשיב אני תמיד מוכן. ובאמת, חזר אלי הנציג של חברת השכרת רכב לחודש וזמן ארוך יותר והסביר לי את פרטי העסקה. אני משלם 7,500 שקלים חד פעמי ועוד 2,280 שקלים לחודש ויש לי מאזדה 2 חדשה על שמי. התשלום החודשי מבוצע בהוראת קבע כך שאין כל הכבדה על האובליגו בבנק ובנוסף אני מקבל חשבונית חודשית (חשבונית ירוקה) עבור הרכב.

העסקה כוללת קודן כולל התקנה, מרים שמשות וחיישני חניה אחוריים. כמו כן, במסגרת התשלום החודשי אני זכאי לחבילת שירות שכוללת טיפולים תקופתיים לרכב בהתאם להוראות היצרן לרבות החלפת בלמים ושינוע לטיפול מבית הלקוח.

ביטוח חובה (ביטוח מקיף החברה סופגת במקרה של אובדן לרכב), אגרת רישוי שנתית, ביטול השתתפות עצמית והשבה לקדמות למעט חוסרים. חבילת שירות ותוספות.

תכל'ס, נשמע טוב, מקדמה ועוד תשלום חודשי נמוך שכולל, כמעט, את כל אחזקת הרכב בתקופה זו. 

מבולבל מכל האפשרויות הבנתי שבמידה ואני רוצה לנסוע ברכב עכשיו אני חייב לחפש השכרת רכב לחודש.

עוד בהיותי באמסטרדם שריינתי לעצמי, באותה חברת השכרת מכוניות הזולה הקודמת, טויוטה אייגו X במחיר קצת יותר יקר מהפעם הקודמת, 85 שקלים ליום כולל מע"מ.

הטויוטה עם מנוע אלף סמק, 72 כח סוס ותאוצה מאפס למאה ביותר מדי זמן. הטויוטה עם מנוע 3 בוכנות עושה יותר רעש מאשר נוסעת. לאחר מספר ימים החלפתיה, שוב, במאזדה 2 עם 20,000 קילומטר.

רכב הוא נטל

חלק מאד גדול יחלקו על הכותרת האחרונה ואולי יש הצדקה עמם. גברים נוטים להעניק תכונות האנשה לרכב שלהם. כמה מחבריי קוראים לרכב בשם של אשה ולדעתי אוהבים את הרכב קצת יותר מאת בת זוגם.

הרי בואו רגע נחשוב בהגיון, אין שום סיבה לשלם מאות אלפי שקלים בעבור "הזכות" לשלם עוד כמה אלפים בכל חודש רק בשביל להגיע מנקודה א' לב'.

לא רק שהרכב מאבד מערכו ככל שהזמן חולף אלא אחזקתו עולה לא הרבה מאד במשך השנים.

לאחר ששקלתי את כל הנתונים הגעתי למסקנה שחראם על הכסף. בין האופציות, להתחייב להלוואה של יותר ממאה אלף שקלים, לשלם 7,500שח מקדמה ולהתחייב 2,280שח בחודש כפול שלוש שנים או לשלם 2,800 שקלים עבור השכרת רכב לחודש. הרכב לא על שמי ואני בעיקר לא משועבד אליו אלא הוא משרת אותי.  

אני מקבל חשבונית ירוקה מחברת השכרת רכב לחודש בכל 28 לחודש. החשבונית מוכרת במע"מ ומוכרת בהוצאות העסק. היות ואני משתמש בכלי מערכת קליטת חשבוניות אוטומטית - החשבונית מגיעה ישירות לרואה החשבון שלי.

לכן, במידה ואתם בעלי עסקים, עצמאים, עוסק מורשה, או בעלי חברה, כמוני, אני ממליץ לשכור רכב לחודש ולא לרכוש רכב חדש.

בסוף התקופה תיווכחו לדעת שנשאר לכם בארנק קצת יותר כסף ובעיקר, אתם לא צריכים לדאוג לרכב כמו שצריך לדאוג לילד קטן. טיפולים וכיוצא בזה.