יום המלך באמסטרדם 2021 בזמן קורונה

מזג אוויר מדהים שטף את רחבי הולנד ביום המלך 2021, בזמן קורונה. הודעת הממשלה כי לא תאסור על מסיבות רחוב הוציאה אלפי הולנדים אל הרחובות באמסטרדם עד כדי הפרעה מוחלטת לתנועת הרכבים הערה מאד. מזל טוב לתושבי הולנד ולמלכם האהוב וילים אלכסנדר קלאוס גאורג פרדיננד.

Koningsdag   |   Koningsdag, יום המלך 2021   |   27.04.2021

יום המלך (או יום המלכה) בהולנד, כשמו כן הוא - יום ההולדת של מלך הולנד - כפי שאמרנו מעלה וילים אלכסנדר. תאריך לידה - 27.04.1967 - בן 54, די צעיר למלך. לפני שהמלוכה הועברה למלך וילים אלכסנדר אשר תאריך לידתו, כפי שכתבנו מעלה 27 לאפריל 1967 - נחגג החג ביום ה 30 בכל חודש אפריל. 

30 באפריל זהו יום הולדתה של המלכה הקודמת, המלכה יוליאנה (1909-2004). את החג מציינים ההולנדים בריקודים ובמחולות בכל רחובות המדינה. ההולנדים מניפים את דגל הולנד, לובשים איזשהו פריט בצבע כתום - צבע המזוהה עם משפחת המלוכה ההולנדית. כיאה להולנדים אשר מתמחים בשימור ההיסטוריה ולראיה בתיהם הנישאים אל על כבר מאות בשנים גם המסורות נשמרות 

וככזו, ביום ההולדת של מלך הולנד הוא מעניק ל"נתינים שלו" תושבי המדינה - אפשרות לסחור במה שמתחשק להם ללא דיווח לשלטונות המס. לכן, הולנדים רבים, וילדים קטנים, אף מתחת לגיל עשר, מציגים את מרכולתם ברחובות העיר למכירה באירו בודדים.  אז כמובן שמיד דב סבו קנה מנורת לילה בעשרה אירו. תכל'ס, בינינו, ההולנדים לא באמת צריכים סיבה למסיבה. הם עושים זאת נהדר גם כשאוסרים עליהם - ככה הם, אוהבים מאד לחיות.

יום המלך באמסטרדם 2021

הבוקר התחיל כמו בכל בוקר באמסטרדם - אטי לאללה. כשפתחתי את וילונות הסלון נחשפה שמש אדירה לנגד עיני, שמש כזו שמאד חסרה בהולנד ומגיעה לבקר הרבה פחות משההולנדים רוצים. אז אחרי כמה סיגריות ושתי כוסות נס קפה כמו בהסתדרות - העמסנו את הילדות, וגם את הרכב ושמנו פעמינו אל עבר פינקפיין Vinkeveen. הגענו לפינקפיין בסביבות השעה 13.00 בצהריים שם חיכתה לנו הסירה הקטנה של דב. לקחנו את כל הציוד שיכולנו ועלינו לשיט בצהרי יום חמים ושמשי.

לאחר שייט בן שעה הגענו אל אחד האיים המקסימים אשר שוכנים בפינקפיין, מעין ונציה של הולנד - רבע שעה ברכב מאמסטרדם. פרשנו את המזרנים של הסירה ושכבנו כדי לאגור שמש, ממש ככה, להאכיל את הגוף הצמא כל כך לשמש אשר מאד חסרה כאן. לאחר שעתיים של חוסר מעש התקפלנו ושמנו פעמינו אל עבר מסיבת רחוב של אחד החברים של דב.

יום המלך באמסטרדם 2021

כמו הישראלים, כך גם ההולנדים, לאחר שהבשר ששמו על האש נגמר - לאט לאט יכולת לראות את כולם מתאדים מהמקום. כאשר ניסינו לחזור הביתה נתקלנו בהמון אדם ברחובות. הקייזרחראכט היה מלא עד אפס מקום וכשלאט לאט זחלנו החוצה מהמרכז ההומה אדם הזה והגענו למרכז לא יכולנו לזוז.

לסיכום

ההולנדים אשר, עדיין, די כלואים בבתיהם בעקבות מגיפת קורונה באפריל 2021, יצאו היום לרחובות, כמובן ללא מסיכות, ודפקו פארטי של החיים.

בקרוב גם אצל התיירים שבינינו