אפיון אפליקציות

יש לכם רעיון לאפליקציה המהפכנית הבאה? מזל טוב. השלב הבא, לאחר שיש לכם כבר רעיון מוצק ויכולת הוכחה בתיאוריה הוא הורדת כל הפרטים הקטנים לכתב. מסמך זה מאד חשוב והוא למעשה התכנית של האפליקציה.

אפליקציות   |   אפיון אפליקציות, אפיון מערכות מידע   |   10.07.2019

בתקופה שבה אפליקציות משמשות את כולנו, כמעט בכל תחום בחיים, כדאי מאוד מהבין את התהליך ההופך מרעיון בראש אל אפליקציה בפועל. זה נכון במיוחד בשל ריבוי האפליקציות והתחום של המשתמשים. מובן, שתחום זה מעניין במיוחד כל מי שעשוי להפיק תועלת מפיתוח של אפליקציה. בין היתר מדובר למשל ביזמי אינטרנט, בעלי חנויות מקוונות וכמובן נותני שירותים שונים שמאמינים באפליקציות כאמצעי משלים או עיקרי להענקת שירות, פרסום או מיתוג. אז מהו בדיוק אפיון אפליקציות ומה עוד חשוב לדעת.

מנסחים את הרעיון למרכיביו החשובים

חלק חשוב של אפיון אפליקציות נועד להשיג למעשה את הדבר הבא: לוקחים את הרעיון הבסיסי ומחלקים אותו לחלקיו השונים. בצורה כזאת, ניתן להתייחס בכובד ראש וברצינות לכל חלק וחלק. כמובן שלא בכך מסתכם אפיון אפליקציות. בנוסף לכך, גם יש להגדיר (אם זה לא הוגדר עד כה) מיהם המשתמשים ומהם הצרכים שלכם. בצורה כזאת, אפשר לפתח לאחר מכן את האפליקציה ואת חלקיה השונים בהתאמה מלאה למשתמשים.

אפיון אפליקציה - מרכיבי האפליקציה והחיבור ביניהם

מהלך אפיון אפליקציות מחליטים מה יהיו המרכיבים השונים של האפליקציה וגם כיצד יבוא לידי ביטוי החיבור בין כלל המרכיבים. כבר בשלב זה, ניתן להשתמש בעזרים שונים כדי להמחיש כיצד האפליקציה צפויה להיראות או איך צפויה להיות חווית המשתמש.

אפיון אפליקציה - שלב חובה

היו מקרים מעולם שבהם פותחו אפליקציות גם מבלי לבצע אפיון מעמיק. אבל, חשוב להדגיש כי זהו היוצא מן הכלל, המעיד על הכלל. מדוע, אם כן, חשוב כל כך לבצע אפיון? האפיון הזה מתווה את הדרך הכי נכונה לפתח את האפליקציה, לאחר מחשבה מעמיקה. מי שלא ישכיל לבצע אפיון לפני המשך הפיתוח יגלה כי יש לכך השלכות שונות. למשל, וויתור על ביצוע אפיון מאריך את תקופת הפיתוח. בנוסף, יש כמובן צורך להשקיע יותר כסף, בכדי להתגבר על תקלות או לבצע התאמות בשלבים הבאים. עדיף לעשות את הטעויות על שולחן השרטוט או במהלך סיעור המוחות שלפני, כך שהפיתוח עצמו יתקדם בצורה הכי טובה, הכי מדויקת, הכי נקיה ועם הרבה פחות הוצאות בלתי צפויות.