קידום אתרים SEO הוא תחום דינמי אשר משתנה כל הזמן, מה שמחייב כל מי שעוסק בתחום תמיד להישאר עם יד על הדופק וללמוד את הדברים החדשים. ומצד שני כל מי שיש לו אתר ורוצה ליהנות מתנועה קבועה של גולשים חייב להמשיך לעדכן ולהתאים את האתר לסטנדרטים המשתנים. אך למה בעצם קידום אתרים SEO הוא תחום אשר משתנה כל כך הרבה? ישנן כמה סיבות אשר הופכות את התחום לדינמי:
תחרות מתמדת
האינטרנט הוא שוק בעל תחרות אינסופית. תמיד ישנם שחקנים חדשים, או אפילו שחקנים וותיקים אשר משקיעים בפרסום הכולל גם קידום אתרים SEO. כולם רוצים להיות מקום ראשון בגוגל ואם הגעתם לשם, מחר מישהו יכול לדחוק אתכם למטה. לכן תמיד צריך לשים לב מה מתרחש בשוק ולהגיב בהתאם.
שינויים טכנולוגיים
הטכנולוגיות מתקדמות בקצב מטורף ומכתיבות מחדש את תחום האינטרנט. דוגמה פשוטה יכולה להיות כניסתם של הטלפונים החכמים והטאבלטים לשוק. אמנם כבר עבר יותר מעשור אך בהחלט לא ניתן להתעלם מהמהפכה שהם עשו בצורת הגלישה שלנו, אשר קודם התבססה על מחשב. המעבר לגלישה סלולרית דרש להתאים את האתרים למסכים הקטנים והשפיע בסופו של דבר אפילו על הצורה שגוגל מדרגת אתרים (גוגל מתעדפת אתרים רספונסיביים).
שינויי מדיניות של מנוע החיפוש
מנועי החיפוש תמיד מחפשים כיצד לשפר את המודל העסקי שלהם והם מגיבים לכל שינוי בשוק, כולל שינוים טכנולוגיים. וכל תגובה של מנועי החיפוש ושינוי מדיניות משפיעים גם על התחום של קידום אתרים SEO. מקדמי אתרים עוקבים בקשב רב לכל הצהרה של גוגל ומאוד ערניים לשינויים בתחום.
שינוי יחסי הכוחות בשוק
השוק באופן כללי הוא דבר דינמי ותמיד יש בו שינויים אשר יכולים להשפיע בצורה עקיפה או ישירה על קידום אתרים SEO, בעיקר אם אנו מסתכלים על זה במשמעות הרחבה של משיכת תנועה לאתר באופן כללי. אלו יכולות להיות אפליקציות חדשות אשר צצות וזוכות לפופולריות ואפילו רכישות בתחום. למשל כאשר גוגל רכשה את YouTube הדבר השפיע מאוד על צורת העבודה של קידום אתרים SEO.
קידום אתרים SEO - הטרנדים החדשים
אז מכיוון שמדובר בתחום דינמי, נשאלת השאלה מהם הטרנדים החדשים שמביאה לנו שנת 2021 בתחום קידום האתרים? להלן כמה טרנדים שעליהם מצביעים המומחים.
התנהגות הגולש וכוונת החיפוש
קשה לומר כי ההתמקדות בהתנהגות הגולש וכוונת החיפוש הם דבר חדש בתחום קידום אתרים SEO, אבל נראה שהשנה התחום זוכה לתשומת לב מחודשת. מנועי החיפוש הפכו לחכמים יותר, האלגוריתמים שלהם מראים יכולות מדהימות בניתוח כוונת החיפוש של המשתמש. כאשר הגולש מחפש משהו בגוגל, מנוע החיפוש מנסה להבין בצורה הטובה ביותר מהי הכוונה שמאחורי החיפוש ובהתאם לכם להציג את תוצאות החיפוש. העיקרון הזה תמיד התקיים, רק היכולת של מנועי החיפוש להבין את הגולש הלכה והשתפרה. גוגל שואפת להגדיל את שביעות הרצון של הגולש המחפש, אשר מבחינתה הוא הלקוח, ולכן גוגל תציג עבורו את האתרים שיכולים להשביע את רצונו בצורה היעילה והמהירה ביותר. בעלי אתרים אשר מבקשים להצליח חייבים להבין את הנקודה הזו.
בעוד בעבר גוגל נתנה משקל רב לכמות התנועה באתר, בתור סימן לחשיבותו של האתר, היום גוגל הופכת למתוחכמת יותר ומסתכלת על כל חווית המשתמש באתר, והדבר בהחליט משפיע על קידום אתרים SEO. גוגל מתחילה להסתכל גם על ההמרות באתר ועל מה הגולשים עושים באתר, והדבר בהחלט מתחיל להשפיע על מיקום האתרים בתוצאות החיפוש. אם בעבר קידום אתרים התבסס על מחקר מילות מפתח, היום התפתחנו ועלינו שלב. אנו לא מסתכלים אך ורק על מילות המפתח שהמשתמש מחפש, אלא בודקים מהו התוכן שהגולש מחפש, מה מעניק לו ערך מעבר להיקף השימושים במילות המפתח.
תהליכי אוטומציה
אנו צפויים לראות צמיחה בתחום האוטומציה של קידום אתרים SEO. היכולות המשתפרות של האינטליגנציה המלאכותית, Artificial intelligence, מביאות לנו תוכן אשר חובר על ידי תוכנות מחשב, דבר אשר צפוי לאתגר את מנועי החיפוש בתחום סינון הספאם. אך לא רק מבחינת יצירת התוכן, הרבה מהכלים באים משתמשים לצורך קידום אתרים SEO מציגים השנה יכולות אוטומציה חדשות אשר מאפשרות להתמודד עם היקפי הפעילות הגדולים ולנהל את פעילות הקידום בהצלחה.
קידום אתרים SEO
תכנים ארוכים
אם בעבר כותבי תוכן כתבו מאמרים לקידום אתרים בני 400 מילים נחשב לסטנדרט בתחום של קידום אתרים SEO - היום נראה שגוגל לא ממש סופרת תוכן של 400 מילים. מצד אחד אנו טוענים שהגולשים מחפשים דברים קצרים ומהירים, כפי שהם פוגשים ברשתות החברתיות. אך מצד שני אנו רואים שבלוגים המציגים מאמרים של 2000 מילים מצליחים יותר מאלו אשר מציגים מאמר של 1000 מילים. והמגמה הזו צפויה להימשך לכיוון השלושת אלפים מילים בשנת 2021. כמובן שיש לכתוב את התוכן בהתאם לקווים המנחים של גוגל GOOGLE E-A-T GUIDELINES.
אופטימיזציה של הפרופיל הדיגיטלי
גוגל היא מערכת אדירה מבחינת היכולת שלה לאסוף ולעבד מידע. כתוצאה מזה היא יכולה להרכיב פרופיל שלם של הנוכחות הדיגיטלית העסקית שלכם, בין אם זה באתר האינטרנט או בערוץ היוטיוב שלכם וכו‘. גוגל רוצה לדעת מי אתם, מה אתם עושים ולמי אתם פונים. אתם בקלות יכולים להתחיל לראות שגוגל מתחילה להציג ”כרטיס ביקור דיגיטלי“ עם הפרטים המרכזיים על העסק. למשל חפשו בגוגל את המותג אפל ושימו לב לתוצאות המוצגות. זהו הכיוון של גוגל והדבר משפיע על קידום אתרים SEO. מהיום צריך להסתכל על כל הפעילות הדיגיטלית שלכם כמכלול אחד.
קידום אתרים SEO האם זו עבודה של בעל האתר?
אם יש לכם אתר אינטרנט, קידום אתרים SEO הוא בהחלט דבר שאתם צריכים לקחת בחשבון ולהיות מודעים אליו. לפני 10-15 שנים התחום נחשב לפשוט יחסית, וכל בעל עסק אשר היה לו ידע בתחום יכל לטפל בעצמו בקידום האתר ולהשיג תוצאות. אך מאז הטכנולוגיות השתנו, התחרות הוכפלה פי מליון ותחום קידום האתרים הפך למורכב ומסובך אשר מגדיר את עצמו מחדש כל יום. קידום אתרים SEO הוא תחום מקצועי לגמרי, ואין היגיון לעשות זאת בעצמכם. זה פחות או יותר כמו שהבעלים של חברת ההייטק יעניק תחזוקה בעצמו למכוניות החברה על מנת לחסוך כספים. מוטב שתתעסקו בניהול ופיתוח עסקי, ותנו למקצוענים לבצע את עבודתם בתחום קידום אתרים SEO. כך תהיו פנויים לעשות דברים אחרים וזוהי הדרך היחידה להצליח להתמודד עם התחרות ולהשיג תוצאות.