איך לארוז לחופשה בחול

כשטסים לחו"ל חשוב מאד שתהיו כמה שיותר קלים. אמצו את תורת המינימליזם, ארזו בגדים וציוד אישי וחווית הטיסה תשתנה לחלוטין עבורכם, עוד בביצוע הצ'ק אין בנתב"ג

איך לארוז לחופשה   |   אריזת מזוודה לחול   |   29.12.2020

אחד הרגעים הכי כיפיים בחיים הוא הרגע שבו אנו יוצאים לחופשה בחו“ל. כאשר אנו יוצאים לחופשה אנו צפויים לעשות את כל הדברים שאנו אוהבים, לראות מקומות חדשים, להכיר אנשים חדשים ובעיקר להשתחרר מכל הלחצים. חופשה עושה טוב גם לנפש וגם לגוף.

כאשר אנו יוצאים לחופשה בחו“ל עלינו גם לארוז מזוודה ובה לשים את החפצים האישיים אשר ישמשו אותנו במהלך הטיול. אז מה לקחת, מה לא לקחת ובעיקר מה צריך לקחת בחשבון כאשר אורזים לקראת החופשה? להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לארוז את המזוודה.

טיפים לאריזת מזוודה

מינימליזם

לפני שמדברים על מה לקחת ומה לא לקחת לחופשה בחו“ל, כדאי לקבוע את העיקרון הכללי שהוא לקחת כמה שפחות. חשוב שיהיה לכם את כל מה שאתם צריכים על מנת שתרגישו בנוח במהלך החופשה, אך אין צורך לקחת דברים מיותרים שלא תשתמשו בהם. חשבו היטב על כל פריט ונסו להוציא מהמזוודה את כל הדברים המיותרים. ככל שתהיו יותר קלילים כך יהיה לכם יותר נוח וכך גם תוכלו להשאיר יותר מקום למתנות וקניות שתעשו במהלך החופשה.

תיק העליה למטוס

עוד נקודה חשובה היא תיק היד שאתם לוקחים למטוס. כמובן שתרצו שיהיה כמה שיותר קליל, אך מספיק גדול בשביל לדחוס בו כמה שיותר דברים בטיסה חזרה למקרה שהמזוודה שלכם עוברת את המשקל המותר. כאשר יוצאים לחופשה בחו“ל חשוב שיהיו לכם בתיק כל החפצים האישיים שיקלו עליכם במהלך הטיסה, וכלל שהטיסה יותר ארוכה כך החשיבות של כל אותם הדברים עולה. ערכת איפור, חפצי היגיינה אישית,

מטען לטלפון, מגבונים לחים וכל הדברים שככל הנראה תזדקקו להם מהרגע שהגעתם לשדה התעופה ועד הרגע שתגיעו למלון. גם בטיסות ליעדים קרובים זה בקלות יכול להגיע ל 12 שעות.

חפצים יקרי ערך

גם אם את אוהבת להתגנדר עם תכשיטי זהב ויהלומים, וגם אם אתה אוהב לענוד שעוני יוקרה, לא בטוח שתרצו לקחת אותם לחופשה בחו“ל. לא אחת שמענו על מקרים של גנבות ובהחלט ישנן סכנות, אפילו במקומות הומי אדם. לכן על מנת למנוע אי נעימויות, אולי כדאי להשאיר את קופסת התכשיטים בארץ.

נעליים נוחות להליכה ממושכת

נעליים נוחות

הרבה פעמים כאשר אנו אוהבים להיראות טוב אנו לוקחים את הנעליים היפות שלנו, אני בעיקר מדבר על נעלי העקב. אך אסור לנו לשכוח שבמהלך חופשה בחו“ל אנו צפויים ללכת הרבה וחשוב שיהיו לנו נעליים נוחות. אם תרצו נעליים ליציאה ואירועים, קחו אותם בתור זוג נוסף. אך השתדלו לא לקחת יותר משתי זוגות נעליים, זה יתפוס הרבה מקום במזוודה וזה לא הכרחי.

מזג אוויר

כאשר אנו יוצאים לחופשה בחו“ל, כמובן שעלינו לארוז בהתאם למזג האוויר. בדקו את מזג האוויר לפני הטיסה וארזו בהתאם (בגדים חמים/קרים). כאשר אנו מבקרים במקומות קרים הדבר משפיע מאוד על נפח ומשקל הבגדים שאנו לוקחים אתנו. לכן כדאי לחפש אחר פתרונות יעילים כמו בגדים תרמיים אותם ניתן להשיג בחנויות מטיילים, על מנת לצמצם בנפח עד כמה שאפשר.

קחו בחשבון שגם כאשר טסים לחופשה בחו“ל ומדובר ביעד חמים, עדיין כדאי שיהיה איזה בגד חם, בעיקר עבור טיסות ונסיעות באוטובוסים ממוזגים.

מה לא לקחת

אל תיקחו לחופשה בחו“ל דברים מיותרים שבכל מקרה תמצאו בבתי המלון. למשל אין צורך לקחת אתכם מגבת, בכל מלון ואפילו דירות של AIRBNB תוכלו למצוא מגבות, סבון ושמפו. אם יש לכם איזו העדפה לשמפו מיוחד ואינכם רוצים להשתמש בשמפו של בית המלון, עדיין אין צורך לקחת אתכם ליטר שמפו. חפשו אחר מארז קטן או מלאו כלי מתאים בכמות השמפו הדרושה לכם.

כסף ומסמכים

המסמך החשוב ביותר הוא הדרכון, לא תרצו לאבד אותו ולא תרצו להגיע לשדה התעופה ולגלות ששכחתם אותו בבית. לכן הכינו מראש את הדרכון ושימו בתיק. ועל מנת להסיר כל ספק, רגע לפני שאתם יוצאים לעבר שדה התעופה וודאו שוב כי יש לכם את הדרכון. לגבי כסף מזומן כמה שפחות. יתכן שתצטרכו כסף ישראלי בשדה התעופה, גם בהלוך וגם ברגע החזרה, אך ממש אין צורך שתיקחו 2000 שקל בארנק, לא יהיה לכך שימוש במהלך החופשה בחו“ל. לגבי הדולרים/אירו שתזדקקו בחו“ל, גם כאן אין צורך להגזים. קחו כרטיס אשראי, תוכלו להיעזר בכרטיס אשראי נטען וליהנות מנוחות ובטיחות במהלך הטיסה.

איך לארוז לחופשה בחו"ל

תרופות

במידה ואתם נזקקים לתרופות מרשם חשוב שתצטיידו במלאי התרופות הנדרש לנסיעה. אם אינכם נזקקים לתרופות תוכלו להסתפק באקמול למקרה חירום. אן מדובר בחופשה של מוצ‘ילרים בה אתם עשויים לשהות במקומות מבודדים וללא שירותים רפואיים במשך תקופה ארוכה, כדאי להצטייד בערכת עזרה ראשונה ומלאי תרופות המתאים למצבים שונים.

בגדים שאינם מתלכלכים מהר

כמובן שתוכלו למצוא פתרונות של כביסה במהלך חופשה בחו“ל, ברוב בתי המלון תוכלו לקבל שירותי כביסה. אך כמובן שתעדיפו כמה שפחות התעסקויות שכאלו, במיוחד אם מדובר בחופשה קצרה. לכן כדאי להימנע מבגדים בהירים מידי בהם כל לכלוך קטן נראה בולט במיוחד.

מתאמים למכשירים דיגיטליים

כולנו לוקחים את הטלפון הנייד לחו“ל ואתו את המטען. וכמובן יש אשר לוקחים איתם טאבלטים, מחשבים ניידים, מכונות גילוח ואולי גם מכשירים אחרים. כל המכשירים הללו דורשים חיבור לחשמל ולכן חשוב לבדוק האם צריך מתאמים לחשמל. אם חשוב לכם תמיד לשמור על הסוללה בטלפון טעונה תוכלו לקחת אתכם מטען נייד מסוג פאור בנק.

הגבלות חברות התעופה

כאשר יוצאים לחופשה בחו“ל, כמובן שלא תוכלו לקחת אתכם נשק וסמים, אך גם אם אינכם סוחרי סמים לחברות התעופה ישנן הגבלות שבדרך כלל גורמות מטרד לכל אחד מאתנו. חברות התעופה מגבילות אותו לגבי הנוזלים, כך שאם בקבוק הבושם שלכם גדול מידי יתכן שיחרימו אותו ולא יאפשרו להעלות אותו למטוס (זאת לאחר שמסרתם את המזוודה). לכן כדאי לבדוק מהן ההגבלות על מנת לא להיפרד מבקבוק בושם יקר רגע לפני העליה למטוס.

כמו כן חשוב שכל אותם הנוזלים יהיו במארזי זיפלוק, אפילו משחת השיניים. לכן זכרו להצטייד בשקיות זיפלוק לפני הטיסה. אריזת מזוודה לקראת חופשה בחו“ל היא אינה דבר מסובך, רק הקדישו לכך מעט מחשבה ושימו לב לטיפים שנתנו לכם. בחרו את כל החפצים והבגדים בהתאם ליעד והפעילויות הצפויות לכם. כל פעם שאתם מכניסים למזוודה משהו שאולי תזדקקו לו, זהו בדיוק הרגע להקדיש לכך מחשבה שנייה.