לידים לעסקים קטנים וגדולים

גוגל (Google) ידועה כספק לקוחות עם כוונת רכישה מיידית, אנו מציעים לכם חשיפה לקהל היעד שלכם בגוגל אורגני. לבחירתכם שלוש תכניות תשלום; מחיר לעסקה שנסגרה, מחיר לליד ומחיר חודשי קבוע ללא הגבלת לידים.

לקוחות חדשים לעסק   |   איך להביא לקוחות חדשים לעסק, לידים לעסקים   |   10.10.2020

הרבה פעמים אנו שומעים את המושג לידים לעסקים קטנים, אבל לא תמיד אנחנו באמת מבינים מה זה זה בכלל לידים, איך זה נוגע אלינו, איך זה יכול לעזור לנו ואיפה משיגים לידים לעסקים.

אז בואו ננסה לעשות קצת סדר בדברים. לידים בהגדרתם היבשה הם פרטי יצירת קשר עם לקוח פוטנציאלי. כאשר לעסק, חשמלאי רכב בראשון לציון. ייש את הפרטים של הלקוח הוא יכול ליצור אתו קשר ולנסות לקדם עסקה, או פגישה עסקית.

אם אתן לכם את מספרי הטלפון של כל אזרחי ישראל, תוכלו להתקשר ולנסות למכור להם את השירות שלכם. אך אלו הם אינם לידים, לידים מתייחסים לפרטי התקשרות של קהל אשר ישנה סבירות מסוימת שיהיה מעוניין במוצר או בשירות. למעשה זהו הלקוח הפוטנציאלי אשר מסר בהתנדבות את פרטיו והוא מעוניין שתיצרו איתו קשר.

אם למשל אתם משווקים פרויקט בנייה, ולקוח השאיר את הפרטים - אתם יכולים להסיק שהוא מעוניין לרכוש דירה ועליכם לעשות את המאמצים השיווקים על מנת שירכוש את הדירה אצלכם. זוהי בעצם המשמעות של לידים לעסקים.

לידים לעסקים קטנים - איך זה נראה בפועל

קרה לכם שהופיעה לכם איזו פרסומת בפייסבוק וכאשר לחצתם על הקישור נפתח חלון אשר ביקש מכם להשאיר את הפרטים, או אולי הפנה אתכם לאתר נחיתה ובו התבקשתם להשאיר את הפרטים? ובכן אלו הם לידים. לאחר שהגולש ימלא את פרטיו לעסק יש ליד עם סיכויים גבוהים לסגירת עסקה. 

פייסבוק הא רק דוגמה אחת, זה יכול להיעשות בכל פלטפורמה אחרת (אפילו לא דיגיטלית) אשר מאפשרת לאסוף פרטי התקשרות מלקוחות פוטנציאליים. המדיה הדיגיטלית רק מאפשרת לנו לייצר לידים לעסקים בצורה נוחה ודיגיטלית, אך יש גם צורות אחרות. 

כאשר אנו מדברים על לידים לעסקים אנו מדברים על לידים המושגים באמצעות המדיה הדיגיטלית. ניתן לחלק זאת לשלושה שלבים:

  1. חשיפת הגולש לפרסום
    הגולש יכול להיחשף לפרסום בפלטפורמות שונות, כמו למשל גוגל, רשתות חברתיות, פרסום באתרי אינטרנט וכו‘.
    המדיה החברתית מאפשרת לנו לטרגט את הקהל בצורה איכותית, על פי מאפיינים שונים, דבר אשר ממקד את החשיפה בקרב הקהל הרלוונטי.
  2. הקלקה על הקישור/מודעה
    אם המודעה תוכננה נכון והיא מושכת את תשומת ליבו של הגולש הוא עשוי להקליק עלייה על מנת להתעניין בפרטים נוספים. יכול להיות שמייד יפתח בפניו חלון המבקש את פרטיו האישים, יכול להיות שיופנה לאתר בו יקבל מידע נוסף ובו יהיה טופס למילוי פרטים.
  3. הנעה לפעולה
    צריך לגרום ללקוח הפוטנציאלי לעשות את הפעולה של השארת הפרטים.
    לצורך כך אנו צריכים להשתמש בכל הכלים השיווקים לפתות אותו להשאיר את הפרטים, וגם צריכים לאפשר לו לעשות זאת בקלות ובמהירות.
    זה אמור להיות עניין של שניות ולא יותר.
     

לאחר שהלקוח הפוטנציאלי ביצע את הפעולות הללו יש לנו ליד בעל ערך. השלב הבא הוא השלב שבו העסק יוצר קשר עם הלקוח ומנסה לסגור עסקה. זהו כבר נושא בפני עצמו.

לידים באמצעות צד שלישי

כל עסק יכול לערוך קידום אורגני בגוגלקמפיין בגוגל או ברשתות החברתיות ולנסות לייצר לעצמו לידים. אם אתם מתכננים לעשות זאת כדי שתיעזרו באנשי פרסום מנוסים אשר ידעו כיצד למקסם את תקציב הפרסום שלכם ולהשיג את התוצאות האופטימליות.

דיברנו קודם על 3 השלבים של הלידים, כל אחד מהם דורש מחשבה רבה ותכנון בהתאם לקהל היעד. לא רק שיש לתכנן היטב את המודעה ולהשתמש בשפה השיווקית הנכונה, יש לאפיין היטב את קהל היעד ולדעת כיצד להגיע אליו באמצעות המדיה הדיגיטלית והכלים שהיא מציעה.

אך למרות שכל עסק יכול לערוך קמפיין פרסום ולנסות לייצר לעצמו לידים, כאשר אנו מדברים על לידים לעסקים אנו במקרים רבים מדברים דווקא על לידים לעסקים באמצעות צד שלישי. הכוונה היא בעצם לגוף אשר מנהל את הקמפיין הפרסומי באופן עצמאי ומשתמש בשיטות שונות על מנת להשיג עבורכם לידים.

העסק שלכם אינו מעורב בתהליך ורק נהנה מהלידים האיכותיים. אתם אמנם משלמים עבור לידים לעסקים, אך ללידים יש ערך של ממש. בסופו של דבר זהו פתרון מאוד משתלם לעסק, ולא רק מההיבט הכלכלי. לידים לעסקים מאפשרים לעסק להתמקד בקו הפעילות העיקרי שלו, מבלי להיות טרודים

יותר מידי בקידום באינטרנט שהוא משימה שאף פעם לא נגמרת. במקום זאת יש מישהו שדואג לייצר עבורכם לידים לעסקים והעסק משלם רק על התוצאות. כאשר חושבים על זה, זהו הפתרון ההגיוני ביותר; מדוע שתרצו להשקיע בהקמת אתר אינטרנט וקידומו במנועי החיפוש ואז לקוות שתקבלו קצת לידים.

במקום זאת עדיף שתשקיעו את התקציב שלכם בקניית לידים. כך יהיה לכם קל יותר למדוד את החזר ההשקעה ותוכלו לראות שמדובר בהחזר השקעה משתלם יותר.

כיצד משיגים לידים באמצעות צד שלישי

העסקים אשר מתמחים בלידים נעזרים בשיטות שונות. במקרים רבים הם מקימים אתרי אינטרנט המתמקדים בנושא מסוים. בעלי האתר מקדשים מאמצים לקידום האתר, בדרך כלל באמצעות יצירת תוכן איכותי. הגולשים אשר יגיעו לאתר יוכלו להשאיר את הפרטים שלהם והאתר יעביר את הפרטים, בדרך כלל בעזרת מערכת אוטומטית, לספק השירות הרלוונטי.

לדוגמה -זהו יכול להיות אתר אשר מתעסק בהשתלות שיניים. האתר יציג מידע רב בכל הנוגע להשתלות שיניים. כל מי שמתעניין בהשתלת שיניים בוודאי יבצע מחקר בגוגל וינסה ללמוד את הנושא בטרם יפנה לרופא שיניים המתעסק בהשתלות. באופן טבעי הגולשים יגיעו לאתר זה ושם יקבלו מידע בנושא. ולצד המידע הם יוכלו למצוא טפסים להשארת פרטים.

לאחר שישאירו את הפרטים, הם יועברו אל רופא השיניים אשר משלם עבור לידים לעסקים, והוא ייצור קשר עם הלקוח הפוטנציאלי. ישנו סיכוי גבוה מאוד לסגור עסקה בצורה, מי שאינו מעוניין בהשתלת שיניים מלכתחילה לא יגלוש באתר אשר עוסק בנושא סתם בשביל להעביר את הזמן…

איכות ולא כמות

כאשר מדברים על לידים לעסקים חשוב לדעת שישנם גם מאפיינים של איכות. להלן כמה פרמטרים שכדאי לכם לשים לב אליהם ולשאול כאשר אתם מחפשים לידים לצורך קידום העסק שלכם:

לידים כפולים

ליד כפול יכול להיווצר כאשר לקוח פוטנציאלי משאיר את הפרטים בפלטפורמות שונות. למשל יתכן שהלקוח מעוניין בהתקנת מערכת של אנרגיה סולארית ביתית והוא השאיר את פרטיו באתר אינטרנט העוסק בנושא. אחר כך הגולש ראה מודעה באחת הרשתות החברתיות ושוב השאיר את הפרטים. מצב שכזה נקרא ליד כפול. יש כאן גישות שונות;

יש אשר אינם מעוניינים בלידים כפולים כי זה מבחינתם לשלם פעמיים עבור אותו הלקוח. אחרים דווקא רואים ערך בלידים כפולים מכיוון שעבורם זהו סימן להתעניינות גבוהה של הלקוח במוצר/שירות

פילוח לידים

בהתאם לאופי העסק וגזרת הפעילות כך יש חשיבות לפילוח לידים. למשל אם אתה מנעולן המעניק שירות באזור המרכז, לא תרצה לשלם על לידים מהצפון הרחוק. אך אם אתה עסק המעניק שירות בפרישה ארצית זה לא אכפת לך.

בלעדיות הלידים

ישנם לידים אשר מועברים במקביל למספר עסקים וישנם לידים שהם בלעדיים. במחשבה ראשונה נראה שתמיד תעדיפו לידים בלעדיים, אך מבחינה שיווקית לא בכל מקרה זה נכון. למשל כאשר מדובר בעסק אשר מרגיש שיש לו עליונות מקצועית ביחס למתחרים, העסק עשוי להיות אדיש לגבי נושא הבלעדיות. 

גם עסקים בהם ההחלטה הצרכנית מבוססת בעיקר על מחיר ישנה אדישות מסוימת לגבי הבלעדיות, אך עסקים בהם ההחלטה היא ברובה נובעת מתוך הרגש בהחלט תרצו לידים לעסקים בבלעדיות.

טיוב לידים

ישנן שיטות שונות לטיוב לידים. ברמת העיקרון לידים שעברו טיוב הם לידים איכותיים יותר. למשל יתכן שגולשים השאירו פרטים אך לא הקלידו נכון את מספר הטלפון, אם קיבלתם ליד שכזה אין לו שום ערך עבורכם. תהליך טיוב בסיסי יכול להיות סינון של לידים עם פרטים שגויים.

טיוב מתקדם יותר יכול להיות יצירת קשר עם הלקוח באמצעות הטלפון על מנת לראות אם יש לו התעניינות במוצר. לידים לעסקים שעברו רמה כזו של סינון הם בעלי ערך רב. ברוב המקרים ישנה מערכת אוטומטית לסינון לידים; מערכת שכזו יכולה לסנן לידים כפולים, לזהות מספרים שגויים, להשוות מול רשימה שחורה וכו‘.

כיצד לידים לעסקים יכולים לעזור לכם?

אם יש לך עסק, לידים לעסקים יכולים לעזור לך להגדיל את מעגל הלקוחות. כולם יודעים שלקוחות רבים מחפשים שירותים ומידע באינטרנט. רשת האינטרנט עומדת במרכזן של הרבה החלטות צרכניות - מי שרוצה לבצע טיפול בוטוקס, או רוצה לערוך השוואה בין חברות ביטוח,

יתחיל קודם כל בגוגל. ומי שמחפש את הדברים הללו בגוגל, אחר כך גם יפגוש את הפרסומות הללו ברשתות החברתיות ובמודעות של גוגל המופיעות באתרי אינטרנט שונים. אל תפספסו את הקהל הזה - לידים לעסקים יכולים להתאים כמעט לכל סוג של עסק ונותן שירותים.

כל מה שאתם צריכים לעשות זה למצוא את מי שעוסק בלידים לעסקים, לשלם עבור השירות והלקוחות יתחילו לזרום אליכם. כמובן שאין סתירה בין כל מאמצי הקידום שאתם עושים לבין רכישת לידים לעסקים. אם החלטתם גם לקדם את עצמכם וגם לרכוש לידים,

זה בסדר גמור. רק כדאי שתמיד תעשו את חישובי ה ROI על מנת לראות היכן את מפיקים את התוצאות הטובות ביותר מתקציב הפרסום שלכם.

לסיכום, עולם העסקים הוא עולם תחרותי וכל לקוח שלא מגיע אליכם הוא לקוח שמגיע אל המתחרים. כאשר הלקוחות מחפשים אחר שירותים אתם רוצים שהם יגיעו אליכם. אם הקמתם אתר אינטרנט,

זה עדיין לא מבטיח לכם שכל הגולשים המחפשים שירות כפי שאתם מציעים יגיעו דווקא אליכם. למען האמת קשה מאוד להגיע למקומות הראשונים בגוגל. לכן בהחלט תרצו לידים לעסקים אשר יזרימו לכם תנועה קבועה של לקוחות. חלק מהלידים יביאו לסגירת עסקה, אחרים לא, אך בשורה התחתונה זהו כלי משתלם אשר תפיקו ממנו תועלת רבה. לידים לעסקים יכולים להתאים לכל סוגי העסקים, רק צריך לדעת כיצד להשתמש בהם נכון