רואה חשבון אמריקאי
Waze 033722931

רואה חשבון אמריקאי

רואה חשבון אמריקאי זה אני, ד"ר יניב ג'ראסי - עציון, רואה חשבון הבקיא בחוק האמריקאי. יניב, רואה חשבון מוסמך מכמה מדינות בארה"ב מחזיק בתואר ראשון ותואר שני ודוקטורט בכלכלה מאוניברסיטת פלורידה. ישראלים רבים נדרשים לדווח לרשויות המס בארצות הברית. ישראלים העובדים בארצות הברית, כמו גם ישראלים שאינם מתגוררים בה אך מנהלים בה עסקים או השקעות או מחזיקים בוויזות מיוחדות. חוקי המס בארצות הברית נוקשים מאוד וגם שונים מאוד מחוקי המס בישראל. חשוב מאוד להתנהל כחוק ולא להסתבך עם רשויות המס. אף אחד לא רוצה קנסות או חס וחלילה מעצר. לא אחת אנו נתקלים במקרים של ישראלים אשר מסתבכים עם רשויות המס בתום לב. כלומר בגלל חוסר מודעות לחוקים ופרוצדורות הם עושים טעויות ובסוף נדרשים לשלם קנסות. לא כדאי להגיע למצבים שכאלו ולכן חשוב למצוא רואה חשבון אמריקאי אשר יסייע לכם להתנהל נכון מול רשויות המס בארצות הברית.

יועץ מס או רואה חשבון אמריקאי

בארצות הברית תוכלו למצוא גם יועצי מס. אלו בוודאי יטענו כי הם יכולים להציע לכם את אותם השירותים. האמת שזה לא מדויק. יועצי מס מנוסים אולי מכירים את חוקי המס, אך ברמת העיקרון הם עברו הכשרה מאוד בסיסית אשר מטרתה היא פשוט לעבור בשלום את הגשת הדוחות למס הכנסה. ליועץ מס אין הידע המעמיק של רואה חשבון אמריקאי. יועץ המס למד את התחום במשך כמה חודשים ורואה החשבון למד זאת במשך כמה שנים. זה כמו ההבדל בין פראמדיק לבין רופא…

לרואה חשבון אמריקאי היכרות מעמיקה עם העולם הפיננסי והוא יכול לעזור לכם במצבים מורכבים, עם דגש על תכנוני מס. כמו כן יועצי המס אינם מכירים היטב את המצבים המורכבים של סוגיות מיסוי בינלאומיות והם מתאימים יותר לאמריקאים אשר כל פעילותם היא בארצות הברית ואין להם הכנסות ממדינות אחרות. רואה חשבון אמריקאי מעניק לכם הרבה מאוד ערך מוסף ומדובר בהרבה יותר מהגשת דוחות. אם יש לכם פעילות כלכלית בארצות הברית זוהי ההחלטה הנכונה.

רואה חשבון אמריקאי - השירותים שאנו מעניקים ללקוחותינו

רואה חשבון מעניק לכם מבחר שירותים של ראיית חשבון וייעוץ מס אשר יכולים להתאים גם ללקוחות פרטיים וגם ללקוחות עסקיים. בין השירותים של רואה חשבון אמריקאי ניתן להזכיר: הגשת דוחות IRS ליחידים; סיוע בפתיחת עסק; סיוע בהשקעות נדל“ן; תכנון מס אישי; פתיחת חשבון בנק אמריקאי, הגשת דוחות מס הכנסה לחברות ועוד. להלן כמה דוגמאות לסיטואציות בהן תזדקקו לשירותיו. 

התמודדות עם מגפת הקורונה

מגפת הקורונה השפיעה מאוד על הכלכלה העולמית. בכל העולם ממשלות רקמו תכניות סיוע אשר נועדו לשקם את הכלכלה ולסייע לאזרחים. גם בארצות הברית ישנן תכניות שכאלו, כמו למשל Coronavirus Response and Relief Supplemental Appropriations Act of 2021 אשר חוקק בקונגרס. אם אתם חיים בארצות הברית, עובדים בארצות הברית או מנהלים שם עסקים חשוב שתדעו מה מגיע לכם. רואה חשבון אמריקאי יסייע לכם לבדוק מה מגיע לכם וכיצד ניתן לממש את ההטבות השונות.

רואה חשבון לרילוקיישן

אחת הסיבות מדוע לפנות לרואה חשבון אמריקאי היא רילוקיישן. כיום רילוקיישן הוא דבר מקובל בשוק העבודה, אולי תוצאה של חברות ההייטק או פשוט שינויים בשוק העבודה העולמי. ישראלים רבים יוצאים לעבודה בחו“ל, כאשר ארצות הברי היא אחד היעדים המובילים. אם אתם מתכננים לצאת לרילוקיישן מדובר בשינוי גדול בחיים. ישנם הרבה דברים שעליכם לעשות במסגרת ההכנות. גם סוגיות המס הם חלק מהדברים שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם מתכננים לצאת לרילוקיישן. ואם מדברים על סוגיות מס ותכנוני מס, ובמיוחד כאשר מדובר בעניינים מורכבים כמו רילוקיישן - אתם בוודאי זקוקים לרואה חשבון אמריקאי. סוגיות המס בארצות הברית שונות מסוגיות המס בארץ. צורת הדיווח היא שונה, ישנם חוקים שונים וישנו מבנה מיסוי מורכב הכולל מסי מדינה לצד מסים פדרליים. בוודאי שלא תרצו לעשות טעויות ולכן תרצו להתייעץ עם רואה חשבון אמריקאי. 

כל מקרה הוא שונה וסוג הוויזה שלכם משחק תפקיד חשוב בקביעת חבות המס וסוגי הדיווחים.

ישנם מקרים בהם עליכם לדווח אך ורק על הכנות מקומיות, אך במקרים אחרים תדרשו לדווח גם על הכנסות ונכסים פיננסיים מחוץ לארצות הברית.

רואה חשבון אמריקאי - הגשת דוח מס 1040

הדגש הגדול, או היתרון המרכזי של רואה חשבון אמריקאי הוא לא רק להגיד לכם מה אתם צריכים לשלם למס הכנסה. העניין המרכזי הוא לתכנן את הצעדים שלכם בהתאם לחוקי המס על מנת למצוא את הדרך האופטימלית עבורכם. אזרחים אמריקאים ובעלי גרין קארד נדרשים להגיש דוחות למס הכנסה, גם אם אינם מתגוררים בשטחי ארצות הברית. רשויות המס דורשות מהן להגיד דוח המכונה 1040 פעם בשנה. שמו המלא של הדוח הוא U.S. Individual Income Tax Return. בדוח זה עליכם לפרט את הכנסותיכם בשנה החולפת. ישנם קריטריונים הקבועים בחוק והם מפרטים מי מחויב בהגשת דוח. הקריטריונים בוחנים את המצב המשפחתי, את הגיל נכון לסוף השנה המדווחת ואת גובה ההכנסה השנתית המצטברת.

במסגרת הדוח יש להצהיר על כל ההכנסות. זה כולל שכר מעבודה, הכנסות מעסק, שכירות, תמלוגים, ביטוח לאומי, רווחי הון ועוד. את הדוח יש להגיש עד ה 15 באפריל והוא מתייחס לשנה שחלפה והסתיימה ב 31 לדצמבר.מי שמתגורר מחוץ למדינה יכול להגיש את הדוח עד ה 15 ביוני, זאת בתנאי שהצהיר על מקום מגוריו. בנסיבות מסוימות ניתן גם לקבל ארכה נוספת. לא תרצו לאחר בהגשת הדוח, יש לכך סנקציות כבדות. דוח זה חשוב מאוד עבור רשויות המס ומומלץ להיעזר ברואה חשבון אמריקאי לצורך הגשת הדוח. ישנן נסיבות שונות בהן אתם זכאים להקלות, זיכויים והטבות שונות. למשל ישנם ישובים מיוחדים הלוקחים בחשבון מסים ששולו במדינות אחרות. מסיבה זו חשוב לעבוד עם רואה חשבון אמריקאי אשר יודע לקחת בחשבון גם את המצבים המורכבים הללו ולהפיק עבורכם דוח יעיל.

לא כדאי להסתבך עם רשויות המס בארצות הברית.

השיטה של ה IRS להתמודד עם איחורים או אי דיוקים בהגשת הדוח האי באמצעות קנסות כבדים המחושבים על פי גובה החוב. לדוגמה איחור של חודש (או חלקו) גורר קנס של 5% מגובה החוב. וזה אלול לתפוח עוד ועוד. דוח לא נכון עשוי לגרור קנס של 20% מגובה החוב. לפעמים אי דיוקים יכולים להיעשות בתום לב, ולכן מסיבה זו חשוב לעבוד עם רואה חשבון אמריקאי אשר יוודא את נכונות הדוח וימצא טעויות בטרם מגישים אותו. כמו כן רואה החשבון יכול להבטיח לכם הגשה בזמן.

נסיון
2018 - 2019
נדל"ן בארהב

אנו מתמחים בנדל"ן בארה"ב